Skocz do zawartości

piszczący pasek wielorowkowy e36 m43b16


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
moze miał ktos problem w tym modelu z piszczącym paskiem wielorowkowym?? czy ten model juz tak ma ze piszczy pasek....napinacz jest nowy...pasek ma ok 20tys ale jak pamietam piszczał nie długo zaraz po wymianie....juz nie mam pomysłu co wymieniac...jesli macie pomysły piszcie
Opublikowano
Z tego co pamiętam to ktoś kto miał taki sam problem wymienił na następny pasek tylko że innej firmy niż poprzednio i się uspokoił :) U mnie sobie coś pisknie nieraz ale tylko jak np wjadę w kałużę :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolege :D

Mialem ten sam problem.wymienilem piszczący pasek na nowy i po 2 miesiacach znowu zaczal mi piszczec.

Wjechalem na kanal i okazalo sie,ze jest krzywe kolo pasowe(wymiana).

Obecnie problemu z paskiem nie ma :)

Pozdro :cool2:

Opublikowano

Ja też miałem problem z piszczącym paskiem. Kupiłem nowy firmy Contitech i po jakimś czasie znów to samo. Ja u siebie zmatowiłem koło pasowe alternatora papierem ściernym (każdy rowek osobno) i przestało. Moja teoria jest taka, że z czasem koła pasowe wygładzają się od paska na lustro i to powodowało u mnie piszczenie (jak sie chodzi na wyglancowanym parkiecie w butach to też skrzypi :). Polewaj delikatnie wodą każde koło jak silnik pracuje i zobaczysz które piszczy. Oczywiście przyczyn może być więcej, wypracowane łożyska alternatora dają bardzo podobny dźwięk.

Pozdro

:)
Opublikowano

Ja miałem podobny problem, okazało się, że górna rolka prowadząca pasek (ta przy alternatorze) prowadziła krzywo pasek na alternator. Rolka była wymieniana pół roku wcześniej dlatego z jednej strony mocowania rolki podłożyłem kawałek materiału (szmatki) tak aby pasek prowadzony był prosto na alternator. Prowizorka jak cholera ale działa już pół roku :) miałem wymieniać tą rolkę ale zrezygnowałem z wymiany. Radziłbym sprawdzić tą rolkę.

pozdrawiam

Opublikowano

dziękuje za odświeżenie wątku....obecnie po wymianie paska na nowy BOSH moze troszke mniej piszczy...ale zawsze kiedy jest zimny silnik,kiedy go odpalam to piszczy,piszczy dopóki silnik nie nagrzeje sie i powiedzmy przejade z 6km....potem pisk ustaje....

 

wieć szukam dalej przyczyny.....bede wymieniał odydwie rolki prowadzące na nowe....przy napinaczu i górną przy alternatorze jak wspominał kolega wyżej.....

 

jesli ktoś ma moze jeszcze jakies pomysły to piszcie.....ja wymieniam rolki..zobacze czy pomoże ..

Opublikowano

miałem to samo dwie nowe rolki zamontowałem i dalej piszczy nowy pasek GATES idalej piszczy jeszcze raz nowy pasek GATES i dalej piszczy.

W końcu kupiłem pasek CONTITECH i nastała cisza

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam przyczyna pisku są nie tylko rolki czy koło pasowe jest jeszcze jedna przyczyna w alternatorze znajdują się łożyska dwa jedno z tyłu drugie z przodu jeśli jedno z nich nam padnie morze wywoływać podobny pisk do rolek czy koła pasowego [ podaje czytat z innego forum odnośnie paska piszczącego ]

 

http://a.imagehost.org/0518/bmwe36.jpg

 

**w silniku m43 nie ma paska klinowego, tylko pasek wielorowkowy, tak zwany PK. Te paski nigdy nie piszczą, piszczą tylko paski klinowe, gdy są źle naciągniete lub gdy są już zbyt wąskie i się slizgają (pasek klinowy "ciągnie" bokami i przyczyną zużycia, braku możliwości naciągu tak naprawdę nie jest jego wyciągniecię, tylko "zwężenie" z wiekiem). Żywotność każdego paska PK jest określona na 100.000km, po tym przebiegu, by uniknąć niespodziewanego pękniecia paska (nie poprzedzonego głośnym ślizganiem się i piszczeniem) należy pasek wymienić na nowy.**

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.