Skocz do zawartości

[E36] 316i M40 pedał hamulca łapie "na dwa razy"


debeo

Rekomendowane odpowiedzi

Pedał hamulca łapie u mnie na dwa razy, tzn. wcisnę raz i auto hamuje, wcisnę drugi raz (coś jakbym pompował) i pedał łapie już wyżej. Rzecz z pozoru wygląda na zapowietrzony układ, ale to wykluczam. Problem wyszedł po wymianie szczęk (zalanych dzięki porządnie cieknącemu cylinderkowi, auto stało dwa miesiące). Wcześniej pedał łapał dużo wyżej, stąd też efekt był cięższy do zauważenia. Sam skojarzyłem to dopiero, gdy powiedział mi o tym mechanik, zapewniając że odpowietrzał układ dwa razy i dalej tak jest (póki co mu wierze). Po odebraniu samochodu pedał łapie niżej, stąd też daje się to łatwo zauważyć.

 

Co powinienem po kolei sprawdzić, żeby dojść do przyczyny problemu? Pompę hamulcową? Mechanik sugerował gumowy tłoczek w pompie abs.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobnie i gdzieś to już pisałem.U mnie winne się okazały łączniki gumowe na tyle,te co łączą przewody twarde w okolicy wahacza.Od starości po wymianie cylinderków podczas hamowania pęczniały i nie było wystarczającego ciśnienia aby rozprężyć tłoczki hamulcowe w bębnach-po wymianie poprawa.Jeszcze jest opcja iż mechanik który ci wymieniał szczęki i ewentualnie cylinderek,zaczął owym kręcić "bo tak łatwiej" i za mocno został dokręcony co spowodowało lekkie zgniecenie przewodu hamulcowego który wchodzi w owy cylinderek. Ale najpierw sprawdź te łączniki gumowe ,może one ci pęcznieją,koszt około 30zł.A podczas pompowanie widać jak puchną :/ Aaaaa jeszcze podciągnij samoregulatory przez otwór w bębnie i zobaczysz czy lepiej.

 

A na tłoczek w pompie to bym nie obstawiał,,,, pompę możesz odpiąć z zasilania a układ ma chodzić normalnie.

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie :!: Myślę, że samoregulatory to pierwsza rzecz, którą powinienem sprawdzić. Za przemawia fakt, że wcześniej ręczny łapał na trzy "ząbki", a pedał wysoko. Teraz ręczny unosi mi podłokietnik, a pedał wpada dość znacznie. Kolejny argument, wciśniecie hamulca do oporu włącza abs, a zatem przyjmuję, że przód łapie tak jak powinien. Mam nadzieję, że mam dobry tok myślenia :roll:

 

Pozostaje kwestia techniczna. W Sam Naprawiam nie znalazłem opisu jak to zrobić. Muszę ruszyć zębatkę, tak? Ale o ile i w którą stronę? Czy coś się stanie jak przesadzę? No i jeszcze jedna kwestia czy wystarczy płaski śrubokręt i zdjęcie koła?

 

Będę wdzięczny za porady. Przy wielu elementach samochodów już grzebałem, ale przy hamulcach bębnowych jeszcze mi nie było dane. Nauczony doświadczeniem nie chcę nic popsuć :wink:

 

Jeśli samoregulatory nie będą rozwiązaniem w następnej kolejności sprawdzę na kanale gumowe łączniki przewodów hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.