Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam pewien problem. Ostatnio zaczęło ubywać mi oleju. ok 1l na 1000/1500 km.

Z tego powodu wymieniłem separator oleju czyli tzw odmę. jednak nie zauważyłem żeby po wymianie odmy silnik zużywał mniej oleju. Jeżdżę na Valvoline syn power 5w40. Przebieg auta ok 175 tys km. Zaznaczam że nie ma żadnych wycieków oleju z silnika.

proszę o radę.

 

Wczoraj jak odpaliłem auto to wyciągnąłem z pokrywy zaworów węża od odmy - no i silnik zaczął kasłać i zgasł. Leciało też trochę jakby dymu z otworu w który wchodzi ten wąż. Czy były to spaliny? tego nie wiem - bo nimi nie śmierdziało.

 

Odpaliłem raz jeszcze silnik- węża zatkałem palcem i silnik chodził normalnie, natomiast drugim palcem zatkałem otwór w pokrywie zaworów i po odetkaniu go wyczułem jak delikatnie uszło ciśnienie.

 

W każdym razie założyłem tego węża z powrotem, zapaliłem auto i odkręciłem korek oleju - silnik znowu troszkę się zatrząsł ale nie zgasł i teraz czułem po przyłożeniu ręki lekkie przysysanie dłoni do otworu po korku wlewu oleju.

 

czy te wszystkie zjawiska są prawidłowe???

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

hmm... niby w instrukcji obsługi jest napisane że może brać 1 L na 1000km - jednak ja się z tym nie zgodzę. Oznaczałoby to ze spali 10 l oleju na 10 000km czyli od wymiany do wymiany.

Poza tym do tej pory było raczej ok tzn brał olej ale 1 - 1,5L na 10 000 km.

 

Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo potrzebowałem dolewki i kupiłem shell helix ultra 5w40 (ta sama klasa oleju) i taki dolałem ponieważ nigdzie u siebie nie mogłem dostać valvoline.

jak dolewałem to miałem wrażenie że ten shell to jak woda w porównaniu do valvoline. Może to dlatego?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

witam.

więc zaraz po odpaleniu i delikatnym dodaniu gazu widać taki białawo- niebieskawy dymek. Później już nie.

Nawet specjalnie jadąc przez las gdzie jest cień zrobiłem redukcję i ostro dodałem gazu zamykając obrotomierz - w lusterku wstecznym nie widziałem chmurki dymu...

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Witaj kolego. Miałem podobny problem, tyle że w M50. Normalne zużycie oleju wynosiło ok 1l/10000km. Ale zdażyło się że nagle spalanie wzrosło do ok 1l/1000km. tyle że u mnie było to połączone z ledwo zauważalnym spadkiem mocy. Winna okazała się sonda lambda. Podawała niewłaściwe parametry i silnik chodził na ubogiej mieszance. Taka mieszanka ma większą temperaturę spalania i wpływa znacząco na zużycie oleju. Po wymianie sondy zużycie oleju wróciło do poprzedniego stanu. Sprawdź wskazania sondy na oscyloskopie. U mnie nie wykazywało błędu sondy, a na oscyloskopie wyraźnie było widać ze nie pracuje prawidłowo.
Opublikowano

To ciekawe co mówisz Kolego... Powiedziałbym bardzo nietypowe. Ja zacząłem obstawiać uszczelniacze zaworowe. Przeczytałem w Bmw Service Manual by Bentley że gdy po odpaleniu widać dymek i dymek pojawia się po odjęciu gazu to wina uszczelniaczy zaworowych. Tylko że ten problem pojawił się dosyć nagle, a przepuszczające uszczelniacze to raczej powoli rozwijający się problem.

 

Ciekawa sprawa - tylko że nie czuję spadku mocy:/ Powiedz mi jak można tą sondę sprawdzić i czy mogę zrobić to sam czy muszę się z tym wybrać do warsztatu.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Witam

 

W naszym 323i przyczyną były uszczelniacze zaworowe - dokonały żywota po 210tkm.

Para wodna z rury wydechowej to standard w tym modelu gdy auto nie stoi w garażu, generalnie kolor dymu jest niediagnostyczny, chyba że zostawia się kłęby niebieskiego dymu cuchnącego spalonym olejem, a to mało prawdopodobne nawet w zarżniętym m52.

Sprawdź tą lambdę, jeśli to nie to, to wymień uszczelniacze profilaktycznie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Z tą sondą przytoczyłem jako ciekawostkę, bo nie wszyscy zdają sobie sprawę że niewłaściwa mieszanka może mieć wpływ na zużycie oleju. W M52 są w sumie 3 sondy więc nie wiem czy taka sytuacja jest wogóle możliwa. Żeby sprawdzić skład spalin najlepiej podjedź na diagnostykę żeby porównali wskazania z sondy szerokopasmowej z sygnałem który podaje sonda w aucie. Co do wymiany uszczelniaczy to nie trzeba zdejmować głowicy, ale trzeba zdemontować cały rozrząd. Potem przez otwór od świecy trzeba wprowadzić do cylindra sprężone powietrze żeby zawory nie wpadały do środka i można wymieniać uszczelniacze.
Opublikowano
Można prosić wskazania prawidłowe wartości sondy lamda tytanowej bo będę sprawdzał w najbliższym czasie.Dzięki
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Można prosić wskazania prawidłowe wartości sondy lamda tytanowej bo będę sprawdzał w najbliższym czasie.Dzięki

 

Podłączam się do pytania.

Dlaczego akurat oscyloskop? przecież sonda podaje sygnały od 0V do 1V. chyba można to sprawdzić voltomierzem? nie znam się akurat na tym więc proszę o wyjaśnienie. i co to jest ta sonda szerokopasmowa?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Przyglądnąłem się dzisiaj uważniej silnikowi i ... zrobiłem przegazówkę - nie widać dymu, schodzi z obrotów - nie widać dymu,

ale końcówka rury wydechowej okopcona:/

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Tematu ciąg dalszy....

 

Zrobiłem pomiar kompresji w moim silniczku - wyszło po 14 barów na wszystkich cylindrach. (chyba niezły wynik?) Po próbie olejowej wyszło po 17 barów.

 

Potem zabrałem się z lambdę. U mnie jest 5-cio Voltowa. Na początku stała w miejscu przy ok 4,7V - ciepły silnik. zrobiłem parę przegazówek i zaczęła oscylować od 0,6 V do 4,7V. Czy te wyniki są dobre?

 

Oleju niestety dalej po troszeczku ubywa. Świece po wykręceniu miały prawidłowy kolor. Jedynie przy gwincie były trochę zaolejone.

 

Czekam na sugestie

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.