Skocz do zawartości

Czy dobry wyszedł CHIP TUNING


burczyk84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Na prośbę kolegi autora wstawiam wykresy:

Pomiar 1

http://images37.fotosik.pl/178/7c6f66863f49c2c3m.jpg

Pomiar 2

http://images49.fotosik.pl/183/da2005c43bae39d9m.jpg

 

Ps. kolego moim zdanie ta bunia miała już chipa a ty jej dołożyłeś następnego!!! :shock:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał być automat, jest manual. Max moment przy 1700obr - tego nic nie wytrzyma. Na pewno jeździ tragicznie jeszcze sie nie napedzi a już puchnie. Dobre dla kogoś kto kocha wysokie liczby.

Poza tym wg mnie coś tu jest spier..... ktoś kogoś zrobił w wała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał 330d w automacie wogóle bym zrezygnował z tego typu zabawy no ae jak już to lajtowo bo te skrzynki i tak pracują na granicach max momentu obrotowego , poza tym ten max moment w automacie tuner powinien ustawić na ok 2200-2400obr/min dla bezpieczenstwa tych specjalnej troski skrzynek GM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A po czym niby poznajesz że nie było chipa - z tego co wiem jest to dość trudne do stwierdzenia.

 

Moim zdaniem chip już był - zerknij tylko na ten wykres kolego i zobacz w jaki sposób przebiega oryginalny moment a jak wygląda po modyfikacji

 

http://img7.imageshack.us/img7/4442/18082009599.th.jpg

 

Wykluczam błąd pomiarowy

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie porgramu nie było, choćby z tego względu, że moc w górnym zakresie jest nie ruszona. Chyba, że auto miało jakiś defekt i tjuner celowo ruszył dół obrotów, by zbliżyć sie do serii. Tylko wtedy po korekcie nie byłoby takiego przyrostu. Te parametry są nie osiągalne na GT2256V. dlatego twierdzę że coś z pomiarem nie haloo.

Podpinając interfejs można sprawdzić czy auto ma program, w kilka minut.

Wykres który przedstawiłeś też nie jest idealny, jest kiepski. Po pierwsze brakuje momentu w serii, po drugie po co ta górka przy 2000obr/min i nagły spadek?? Chyba po to by był problem z trakcja :lol: Lepiej to wypłaszczyć i rozciągnąc w obrotach, nawet kosztem max. wartości momentu. Wtedy jeździ sie przyjemniej i auto ciągnie przez większośc obrotów.

Obie modyfikacje przypominaja mi te sprzed kiku lat kiedy cyferki były najistotniejsze. Robiło się wysoki moment w piku, własnie w okolicach 1800-2000obr. Auto faktycznie ciągnęło jak głupie z dołu kosztem sprzęgła, dwumasa, układu korbowego i przydymiania. Teraz takie programy można kupić na allegro za 200-300zł.

 

Hunter - pisałes że kolega ma chipa i że dołożył następnego. Bzdura!!! Jak to można dołożyć?? Tak w nieskończonośc ? Wiesz wogóle na czym polega ta robota?? :lol: Można drogi kolego co najwyżej zrobić korektę, lub ponownie zmienić zawartośc EPROMów.

 

Dla przykładu zamieszczam wykres mojej A6 2.5 TDI V6 AFB 150PS 310Nm.

http://images38.fotosik.pl/160/ae5b0f93fabfbf08med.jpg

Widzisz tu gdzieś garba jak u wielbłąda?? Nie!!! A dlaczego?? Bo lepiej mieć odrobinę mniejszy moment w szerokim zakresie obrotów, niż 400Nm (osiągane z tego silnika) w piku przy 2000obr/min po czym gwałtowny spadek.

Porównaj ten wykres z powyższymi. Tylko nie pisz, że inne auto, silnik itp bo w jednym i drugim można zrobić moment jak Mount Everest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego wowo_ doskonale wiem na czym polega modyfikacja sterownika silnika ECU i na czym polega chip tuning robiony programem wiols, pisząc że to auto maiało chipa i ktoś dołożył mu następnego miałem na myśli że zmodyfikował już zmodyfikowane.

Wykres który wkleiłem pochodzi z innego forum i o ile wiem kazano koledze zdjąć wydech żeby sprawdzić czy to katalizatory nie tną tego momentu o 20nm

 

Piszesz że łatwo sprawdzić po diagnostyce czy auto ma chipa i błąd wcale nie tak łatwo!!

Jeśli chip jest zrobiony na powiedzmy 460nm to turbina pompuje tylko o 0,1 atm więcej czyli zamiast 1 pompuje 1,1 nie wiem czy tak łatwo to wykryć!!

 

Nadal się upieram że ten wykres oryginalny autora tego postu jest jakiś dziwny, zauważyłem że masters tylko tak potrafi modyfikować 3.0d że moment strzela w kosmos a póżniej opada

 

Do autora - jedz na inną hamownie i sprawdź jaki jest niuton, jeśli taki jak na obciążeniówce u Mastersa to lepiej wgraj słabszego chipa lub wróć do oryginału, bo moim zdaniem wszystko się rozleci w tym aucie, i tak dziwne że sprzęgło się nie przyślizguje.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że pochodzi z innego forum, bo z tymi katami to mój pomysł.

Czy łatwo sprawdzić, czy program jest zmodyfikowany?? Bardzo łatwo!!! Ciśnienie doładowania, to nie wszystko jest jeszcze dawka paliwa, ciśnienie wtrysku, wskazania lmm... Wystarczy odczytać i jest wszystko jasne :D Zreszta w jednym aucie wystarczy podnieść limiter doładowania o 0,1bar w innym 0,2 itd. Każdy egzemplarz jest inny i inaczej reaguje na te same parametry. Dlatego tak ważne jest dostrojenie każdego auta indywidualnie, a nie wrzucanie gotowców.

Sprzęgło się nie ślizga, bo ten moment to fikcja. Poza tym, sam Masters takiego auta by od siebie nie wypuścił, bo nie jest zwolennikiem hardcorów. Wszystko na spokojnie i z umiarem. Może jakaś filia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z tym, że on na pewno wiedział że ten wykres jest przekłamany. Myśle że Masters orientacyjnie wie ile to ma Nm, chociażby po tym o ile podniósł limitery. Ja jestem ciekaw jak na prawdę przebiegają krzywe i jakie parametry osiąga ten egzemplarz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.