Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a wiec tak silnik 1,6 w pelnym zakresie obrotow glos jest ok ale przy szybszym dodaniu gazu na jalowym slychac gruchotanie. Wlazlem pod samochod stukam w katalizator i odzywa sie ten sam dzwiek. Katalizator wyglada mi tak jakby byl otoczony jakas oslona i teraz pytanie czy moge wywalic ta oslone bo wyglada mi na to ze to ona powoduje ten chalas. Czy moze lepiej niedotykac oslony/obudowy tego katalizatora bo wszystko sie rozleci ???
Opublikowano
a wiec tak silnik 1,6 w pelnym zakresie obrotow glos jest ok ale przy szybszym dodaniu gazu na jalowym slychac gruchotanie. Wlazlem pod samochod stukam w katalizator i odzywa sie ten sam dzwiek. Katalizator wyglada mi tak jakby byl otoczony jakas oslona i teraz pytanie czy moge wywalic ta oslone bo wyglada mi na to ze to ona powoduje ten chalas. Czy moze lepiej niedotykac oslony/obudowy tego katalizatora bo wszystko sie rozleci ???

 

Odwarstwil sie rdzen katalizatora od metalowej obudowy. Niestety rokowania nie sa dobre - katalizator nalezy wymienic albo co

najmniej, w ostatecznosci, zastapic czyms o podobnej pojemnosci.

 

Doraznie mozna oproznic puszke z ceramicznego wkladu ale bedzie

glosno i moze nastapic wrecz spadek mocy.

 

Przerabialem temat w mercedesie AMG, zaczal grzechotac okazalo sie

ze jest rozwarstwiony. Co wazne, w niektorych sytuacjach drobiny

z pokruszonego katalizatora moga zostac zassane (!!!) do silnika

ze wzgledu na to ze w pewnych warunkach w odcinku kolektora

do katalizatora moze pojawiac sie przeciwcisnienie.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

jak nie chcesz kupowac nowego kata a zaloze sie ze nie chcesz to niech ci go wytna u jakiegos kumatego tlumiakarza poczym niech go ze tak powiem przepchna tzn wypchna wszystko co jest w srodku a do srodka wsadza ponawiercana rurka obspawana po obu stronach kata i zpowrotem zamontowac tj pospawac do ukladu wydechowego, czyli zrobisz z kata tlumik przelotowy dzwiek pozostaje bez zmian tzn. nie robi sie glosno ani nie zmienia sie dzwiek bynajmniej nie o tyle alby zwykly smiertelnik mogl uslyszec, droga zaleta jest taka ze uklad wydechowy wygloda na org. wiec na przeglodzie diagnosta ci sie nie przyczepi ze usunoles katalizator a test na czystosc spalin bez katalizatora przechodzi :-)

mozna tez tylko przepchnac katalizator ale pusta puszka powoduje nieprzyjemny i na dodatek glosny dziwek albo wstawic zamiast katalizatora kawalek rurki ale efekty dzwiekowe tez raczej kiepskie.

pozdr

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE12&mospid=47424&btnr=18_0227&hg=18&fg=10 jak widac na rysunku katalizator jest otoczony ta osłoną (podłużne paski na rys.) jest ona jakby pozaginana i zlapana na dwa spawy do rury a z podniej wystaja jakies druciki ?? mysle ze jest to jaka izolacja cieplna moze dzwiekowa czy cos i chodzi mi o wywalenie wlasnie jej oslony co wy na to ??
Opublikowano

Kolego ta oslone to ty lepiej zostaw z tego co pamietam wizualnie bo tez to przerabialem to ta oslona jest przykrecona na nakretki 10 do budy.Sprawdz to moze gdzies nie trzyma i dotyka do tlumnika.A oslona jest po to ze jesli przypatrzyles sie dobrze ze pod kazdym tlumnikiem to po to zeby nie walilo cieplo w podloge.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

Kolega freestyler ma racje chyba sprawa prosta wiesz że to osłona termiczna a chcesz ją wywalić to chyba skutków można sie domyśleć ale jeśli chcesz dodatkowe ogrzewanie przez tunel w okolicach skrzyni to bardzo prosze :) Bedziesz miał ogrzewanie rodem z malucha hehe Dodam jeszcze że kat sie cholernie grzeje.

Pozdro

Opublikowano

Oslona termiczna jest wazna i nie mozna jej usuwac jak to napisali juz

inni koledzy. Powierzchnia katalizatora podczas pracy nagrzewa sie

nawet do 300 stopni i oprocz promieniowania ciepla do nadwozia samochodu, jej brak spowoduje narazenie na szybsze zniszczenie wszystkich elementow przebiegajacych w jej okolicy pod samochodem.

 

Jesli oslona nie dzwoni, to katalizator jest do wymiany tak jak napisalem

w poprzedniej wiadomosci.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

mialem podobny efekt tluczenia. Okazalo się że osłona katalizatora zaczęla sie troche ruszać, co powodowalo metaliczny dzwięk. Wsadzilem grubą podkładke pomiedzy osłone kat. a rure i zabilem mlotkiem na sztywno. Nastała cisza, jeżdze tak juz 4 miesiace i nic nie stuka.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.