Skocz do zawartości

[E36] 318is (LPG) problem z jazda na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

posiadam BMW E36 318is z gazem sekwencja,(dodam że przeszukałem forum i podobne wątki jednak żaden z nich nie miał nic wspólnego z moją usterka)i mam problem tego typu iż nie bardzo chce jezdzic na benzynie tzn. z odpalaniem nigdy nie ma problemów zawsze odpala na benzynie i pozniej kiedy sie zagrzeje samoczynnie przelancza sie na gaz,lecz problem wystepuje wtedy kiedy sam sobie przelacze gaz na benzyne i wtedy jest niby ok obroty ok przyspiesza super i w pewnym momencie nie ma reguly czy jest to przejechane 500m. czy 5km silnik przestaje reagować na pedał gazu tak jakby nie dostawał paliwa zapalaja sie kontrolki i gaśnie ponieważ nie reaguje na dodawanie gazu po czym nastepuje wtedy problem z odpaleniem auta lecz po odczekaniu max 5min auto zapala i znów jest wporządku,na gazie nie ma żadnych problemów,wiec gdzie może być problem? pompke paliwa wstepnie sprawdzałem po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon kiedy kreci rozrusznikiem pompka paliwa zaczyna pracować,dodam jeszcze ze kiedy odpale auto i chodzina benzynie caly czas jest ok moge gazowac i jest ok lecz podczas jużjazdy występuje problem.benzyny mam około polowe baku.Bardzo prosze o pomoc moze ktoś miał podobny problem.

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Podjedź do dobrych macherów i niech podepną kompa,lecz to nie zawsze wykaże nieścisłości. Kolega miał tak w "Hiundailu" i grono macherów przeglądało ten dziwny objaw.Winny okazał się komputer gazu który nie współpracował prawidłowo z komputerem Samochodu(tak stwierdzili) przez co nie trzymał parametrów i działy się cuda,nawet autko pracowało czasem na benzynce i gazie jednocześnie.Po wymianie kompteura od gazu auto jeździ bez zarzutów.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
chyba tak zrobie postaram sie podjechac do jakiegos "Fachowca" bo tez mi tak chodzi po głowie ze byc moze komputer od gazu ma cos wspólnego z tym ze auto na benzynie niechce jezdzic tylko odpala czyli tak jakby to moze i nawet celowo było tak ustawione,ale ciezko mi powiedziec zobaczymy co stwierdzi mechanik.
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
No niestety podjechałem do "fachowca" podłaczylismy auto pod komputer od instalacji lpg aby sprawdzic czy jest problem okazało sie ze jest wszystkow porzadku nie ma zadnych błedów i wszystko powinno byc w porzadku,lecz nie jest zaczeły mi nawet ostatnio falowac obroty ale to na lpg. tak wiec prosze jeszcze o jakies opinie porady.?
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Wtrysk sekwencyjny LPG działa w taki sposób że dawką gazu steruje w zasadzie komputer samochodu, a komputer gazowy tłumaczy jedynie jego sygnały na właściwe dla wtrysków LPG. Objaw który opisujesz wygląda na źle ustawioną mapę wtrysku LPG. Jadąc na gazie komputer benzynowy zbiera dane z sondy lambda i koryguje dawkę. Jeżeli skład spalin jest nie właściwy na gazie, to ECU wzbogaca lub zubaża dawkę tak żeby była optymalna. Jeżeli teraz przełączysz na benzynę to komputer podaje skorygowane czasy wtrysku, których "nauczył" się pracując na gazie. Mieszanka jest nie właściwa i silnik źle chodzi. Jeżeli parametry z czujników wyjdą dużo poza określone parametry dochodzi do zablokowania ECU i silnik gaśnie. Miałem tak u siebie. U mnie winna była sonda lambda która pracowała, ale podawała niewłaściwe parametry. Może gazownik do którego pojechałeś był słaby. Napisz chociaż jaką masz elektronikę.
Opublikowano
z tego co sie zorientowałem to jest instalacja gazowa stag wtryski od gazu mam zółte podłaczył wczoraj pod kompa miał chyba program ac gas synchro i tam sprawdzał błedy i właczył jeszcze jakis wykres i stwierdził ze jest wszystko ok i powiedzial ze to ze jest problem z jada na benzynie nie ma nic wspolnego z ustwieniem komputera od gazu.
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Tak się składa że jakieś 90% gazowników nie powinno wogóle dotykać instalacji sekwencyjnych, bo się na tym kompletnie nie znają. Jeżeli jest problem z pracą silnika to według wykresów i oscyloskopu powinien ustalić co konkretnie jest przyczyną. Swego czasu niedługo po zakupie auta z sekwencją byłem zmuszony pojechać do gazownika bo instalacja przestała działać, a sam nie miałem o tym jeszcze pojęcia. Wybrałem najlepszy zakład w okolicy. Nic nie znaleźli, zaczęli kombinować i wymyślać różne usterki. Jak zrobili wycenę elementów które prawdopodobnie trzeba wymienić to kupiłem na allegro interfejs do STAGa (70zł) i bez większych problemów sam zdjagnozowałem problem, a naprawa nie kosztowała nic poza poświęconym czasem. Wykresy o których wspomniałeś to mapa wtrysku benzyny i gazu. Pod spodem jest oscyloskop który przydaje się do diagnostyki instalacji gazowej, jak i poprawności działania niektórych elementów elektroniki benzynowej. Proponuję Ci kupić taki interfejs. Koszt niewielki, a mi już dawno się zwrócił. Dobrze jak masz laptopa. Jak nie to pożycz. Podczas jazdy zrób kilkukilometrowy zapis wskazań oscyloskopu zarówno podczas pracy na benzynie jak i na gazie. Jeżeli sam nie będziesz w stanie odczytać gdzie tkwi błąd to podrzuć plik OSC i zrzut ekranu z wykresem map na forum http://www.lpg-forum.pl Jest tam sporo osób które naprawdę się na tym znają. W Twoim przypadku stawiam na uszkodzoną sondę lambda, lub rozkalibrowane wtryski LPG.
Opublikowano
heh chyba czytam w twoich myslach bo zamin napisales tego postra zamuwilem sobie interfejs do gazu i sciaglem z neta program "ac gas synchro" laptopa mam wiec nie bedzie wiekszych problemow zamuwilem interfejs pod usb poniewaz nie posiadam w laptopie wyjscia rs tak wiec okolo wtorku srodu dojdzie do mnie paczka a tymczasem bede sie musial przemeczyc i jakos z tym jezdzic lecz ostatnio obroty zaczynaja mi tak szlec na gazie i na benzynie w granicach od 500 do 1500 a nieraz zgasnie wiec troche meczaca jazda i sprawdzalem dzis swiece po tym jak sobie pracowal na benzynie i sam zgasl bo mu obroty spadly to kazda swiecia byla czarna taki osad a wymienialem je wczoraj rano na nowe stare swiecie ktore wykrecilem nie byly az takie czarne ale byly siwe(szarawe) nie wiem czy to cos mozna oznaczac
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Koledzy jeszcze jedna moja obserwacja lecz nie jestem dokładnie pewien ale tak mi sie wydaje ze usterka zaczela sie pojawiac jak było mokro czyli jak padał deszcz a moje bm-ka jest Strasznie niska mozliwe ze gdzies cos sie zalalo jakies zwarcie np.sonda lambda.?
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
interfejs kupiony mapki wysłanie na forum lpg i teraz czekamy i zobaczymy co fachowcy stwierdzą ;-)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Koledzy prosze o porade po odłaczeniu silniczka krokowego obroty sie ustabilizowały kiedy go podlacze auto zamula sie na chwilke po czym wskakuje na obroty i faluje obojetnie czy na gazie czy na benzynie a kiedy go odlacze jest ok no moze delikatnie skocza obroty o 100 w góre ale to nie jst problem wiec mam wymieniać krokowca ??
Bayerische Motoren Werke
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
problemz obrotami rozwiązany przyczyna to sonda lambda narazie odpukać jest ok jednak problem jazdu na benzynie pozostał i nadal z tym walcze.
Bayerische Motoren Werke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.