Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj miałem okazję przegonić moją siódemkę na A2 i trochę się zdziwiłem gdy spojrzałem w lusterko wsteczne a za mną szaro, na liczniku miałem 190/200 jechałem tak mniej więcej przez 30 km. Jeżdżę na LPG a olej leję Mobil 1 10W40 i nie zauważyłem jakiegoś diametralnego spalania oleju. Jestem po wymianie oleju jakieś 8k km i rzeczywiście musiałem trochę dolać ale nie odbywa się to na zasadzie 1l oleju na 1000 km. Od wymiany oleju dolałem niecałe 500 ml gdy poziom był bliżej minimum niż maksimum - zawsze staram się trzymać poziom odrobinę poniżej max.

 

Czego objawem może być kopcenie z rury?

 

Szczerze powiedziawszy trochę wstyd mi wczoraj było jak zobaczyłem to co się za mną dzieje :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

//MODERATORA PROSZĘ O PRZENIESIENIE DO ODPOWIEDNIEGO SUBFORA TEGO WĄTKU. PRZEZ POMYŁKĘ UTWORZYŁEM WĄTEK NIE TU GDZIE POWINIEN SIĘ ZNAJDOWAĆ. Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Najlepiej, jak ktoś za Tobą pojedzie i obejrzy oraz powącha ten Twój dym. Jeżeli będzie ciemnoszary wpadający w niebieski i będzie dusząco śmierdział, to znaczy że Twój silnik się kończy, bo spala olej. Jeżeli kolor będzie jasnoszary i bez specjalnego zapachu, to znaczy, że kłania się uszczelka pod głowicą, bo to będzie "przepalony" płyn chłodzący. Jest jeszcze jedna możliwość; jeżeli dym śmierdzi benzyną, to masz uszkodzenie instalacji LPG powodujące dołączanie na obrotach benzyny...
Opublikowano

Z tego co widziałem to nie był to jakiś mega ciemny dym tylko taki delikatny szary, mgiełka... nie wiem jak on wygladał kiedy wychodził bezpośrednio z rury. Uszczelkę raczej wykluczam wymieniałem kilka lat temu i nie było żadnego problemu od tamtej pory - auta też nie przegrzałem bo wymieniłem prawie cały układ chłodniczy łącznie z wiskoza, pompą wody.

 

Co powoduje, że silnik zaczyna brać olej? Przy normalnej jeździe nie zauważyłem żeby na bagnecie było co raz mniej oleju - po wymianie dopiero po ok 8kkm dolałem pół litra oleju - to chyba nie jest dużo? Niedlugo przymierzam się do ponownej wymiany ale trochę mnie zaniepokoiło to, że zrobiło się szaro przy 190 km/h ;/

 

Jakies dodatkowe sugestie? :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Opublikowano
Nawet nie musi nikt za tobą jechać z prędkością 190km/h ,żeby zobaczyć co to za dym leci z rury :D .Wystarczy,że go przygazujesz do odcinki i już będziesz widział.Przyczyną brania oleju mogą być zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe.
Nur bmw e32
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zauważyłem wycieki, mam do wymiany simering gdzieś na czole silnika. Oddaję niebawem do wymiany. Oleju nie bierze mi 1L na 1000 km, tylko na 10.000 musiałem dolać może z litr.

 

A za porady z olejem mineralnym serdecznie dziękuję, ale nie skorzystam :|

Opublikowano
nie zalewaj silnika olejem mineralnym, bo zrobisz silnikowi krzywdę, wymień ten simering i sprawdź uszczelniacze zaworów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.