Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ostatnio zauwazylem ze moje 320d (150 KM) troche gorzej sie zbiera, tzn na nizszych obrotach slabo ciagnie, pozniej dostaje dopiero kopa, albo po zdjeciu i ponownym nacisnieciu gazu,

zgodnie z sugestiami postanowilem zabrac sie zaczyszczenie no i wlasnie jestem (zrobilem to jakies 1500 km temu) po wyczyszczeniu elektrozaworow na turbo i EGR, wymianie odmy (byla filcowa teraz jest plastikowy wklad), wyczyszczeniu EGR, wymianie filtra powietrza, auto moze troche sie poprawilo, w czasie powyzszych czynnosci zauwazylem, ze w ukladzie dolotowym jest troche oleju oraz pod pokrywa zaworow panuje nadcisnienie (po odkreceniu korka wlewu oleju widac opary)

 

teraz przejechalem te 1500 km i sprawdzilem ponownie dolot i znow jest tam olej, EGR jest brudny, a nadcisnienie pod pokrywa jak bylo tak i jest nawet po wymianie odmy, dodatkowo zauwazylem ze filtr powietrza jest od dolu brudny na czarno nie wie czy to jest sadza czy moze olej

czy moze to byc wynikiem tego ze uszczelniacze na turbo zaczynaja puszczac i olej dostaje sie do dolotu ?? , wydaje mi sie ze narazie nie slychac zeby turbo zaczelo glosniej chodzic czy stukac (slychac tylko delikatnu swist tak do 1500 obr/min)

i co z tym nadcisnieniem slyszalem ze moze to byc wina EGR tylko jak moga przedostac sie spaliny pod pokrywe zaworow ??

 

czy ktos mial cos podobnego ?? , moze ktos ma pomysly jak wykluczyc jedna z przyczyn ?? dodam jeszcze ze z ciekawosci odkrecilem dolot od turbo i wirnik obraca sie bez zaciec tylko ze tam tez bylo troche oleju

Opublikowano
Niektórzy chyba powiedzą, że już nudny jestem, ale mi się wydaje, że Twoja turbina jest na wykończeniu. Niedawno męczyłem się z tym tematem i trochę o nim wiem. Sprawa wyglądała tak, że również miałem wycieki olejów w różnych miejscach, jednak wydawało mi się, że bagnet jest nieszczelny no i pewnego dnia turbina puściła i cały olej wlał się do wydechu, kata, odmy itd. Radzę Ci sprawdzić luz wiatraka turbiny i wtedy myśl dalej.
E46 330D :)
Opublikowano
OLEJ W DOLOCIE W AUCIE TURBO= konczonca zywot turbina jezdzic mozna sprawdzaj stan oleju w silniku i nie panikuj kup uzywke albo nową jak masz kase i sprawdz przyczyne padniecia turbinki,przed zalozeniej nowej pa pa
Opublikowano

turbina zawsze puści trochę oleju do dolotu co nie oznacza że już po niej!!!!!!! niektórzy nawet zakładają dodatkowe separatory oleju żeby ten olej w dolocie się nie zbierał .... poszukaj był już o tym temat...

aha , jeszcze na temat czyszczenia tych zaworków ja u siebie 2 dni temu wymieniłem zaworek od turbo , stary natomiast rozebrałem i na moje oko to tego tak do końca nie da się wyczyścić , ta siateczka jest tak drobna ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
najbardziej mnie zastanawia skad nadcisnienie nad glowica, silnik nie wydaje sie tak wyeksploatowany zeby pierscienie albo uszczelniacze zaworow juz przepuszczaly i skad ten brudny filtr powietrza , to tak jakby zbyt wysokie cisnienie pod pokrywa zaworow powodowalo ze odma sobie nie radzi i puszcza olej na strone dolotowa i na filtr powietrza
Opublikowano
może coś źle złożyłeś ... rozbierz tą odmę jeszcze raz ... obejrzyj .. wymieniłeś ją na oryginał razem z obudową? kiedy wymieniałeś olej z filtrem ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a wiec tak, jakies 2000 km temu wymienilem olej i filtr oleju, a 1500 km temu filtr powietrza i odme, wszystko wydaje mi sie ze jest zlozone dobrze bo sprwadzalem juz to, jesli chodzi o odme to wymienilem tylko ten sam wklad byl filcowy a zalozylem plastikowy (dodam ze auto ma 150 KM)
Opublikowano

Olej w dolocie niekoniecznie musi pochodzić "z turbiny".

Równie dobrze może być z odmy. Od niej idzie gumowa rurka wprost do dolotu, tzn do węża idącego do IC,

potem przez IC do EGRu i do kolektora dolotowego.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, a może ktoś zamieści parę zdjęć jak założył dodatkowy separator.

Ja mam też 320d i 150 km , i u mnie dolot też jest zawalony olejem (choć od zmiany do zmiany około 25 tyś km nic nie dolewam i prawie nic nie ubywa oleju).

Ponad rok wcześniej zmieniałem turbo i czyściłem cały dolot łącznie z intercolerem i kolektorem, a teraz znowu przydało by się generalne czyszczenie.

Podobno ten separator się nadaje:http://www.allegro.pl/item702939802_separator_oleju_filtr_odmy_opel_1_8_2_0_16v.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
podzielam prosbe przedmowcy odnosnie opisu z zainstalowania dodatkowego separatora tez juz o tym myslalem, a tak wogle czy ktos mogly sprawdzic czy ma duze nadcisnienie pod korkiem oleju ???, u mnie jest dosc spore, ostatnio chcialem zobaczyc co sie stanie jak wyjme odme i uruchomie silnik i musze powiedziec ze troche sie dymilo, wydaje mi sie ze az takiej ilosci gazow nie powinno byc, jakies sugestie (stan silnika jest dosc dobry wiec raczej przedmuchy wykluczam)
  • 7 lat później...
Opublikowano
mam podobnie nawet jak wyjme miarke oleju to tez lekko dymi a olej zalany to motul 5w30 i mam takie wrazenie ze stuka gdzies z tylu silnika glosniej cos pracuje odma zmieniona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.