Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po kilku miesiącach poszukiwań w czerwcu nabyłem autko wymienione w tytule. Auto nie jest "zdresowane" i zajeżdżone jednak poprzedni właściciel (starszy gość) nie przywiązywał wagi do stanu elektryki w aucie i mam kilka zagadek do rozwiązania:

 

1. Świeci mi się cały czas kontrolka „Bremenslight(!)” pomimo prawidłowo działających świateł stopu. Reszta od żarówek i płynów działa poprawnie sprawdzałem.

2. Nie świeci się żadna kontrolka serwisu pomimo prób kasowania.

3. Trzecia zagadka dotyczy spalania. Założyłem magnetyzery „multimag” paliwo i powietrze i zużycie w mieście skoczyło o dwa litry ale nie w dół a do góry z ~12 na ~14l skutek odwrotny od zamierzonego dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział że jak mam zużytą lub okopconą sondę Lambdę to tak będzie. Silnik W moim aucie to M20 B20 84 rok więc oryginalnie bez katalizatora i niezbyt wiem gdzie szukać sondy. Jeżdżę na bezołowiówce 95 może zmienić paliwo?

 

Z góry dzięki za pomoc

Tomek

Opublikowano

1. Lampka kontrolna o której mówisz nie służy do kontroli działania świateł STOP, tylko ostrzega o zużytych klockach hamulcowych. Jeśli świeci stale, to czujniki zużycia prawdopodobnie nie są podłączone (ludzie często wymieniają klocki "po kosztach" i nie kupują nowych czujników, które powinno wymieniać się razem z klockami, bo one też się ścierają).

 

2. Zacząłbym od najprostszych rzeczy - bezpieczniki i połączenia przewodów. W 20-letnim samochodzie diabeł siedzi w szczegółach.

 

3. Nie ma sondy lambda w układzie wydechowym bez katalizatora. Byłaby zbędna. Lambda mierzy ilość tlenu w spalinach i m.in. na podstawie jej wskazań układ wtryskowy dobiera dawkę paliwa w taki sposób, żeby spaliny były "najbardziej smaczne" dla katalizatora ;-)

Czy zanim założyłesz magnetyzery zmieniałeś w silniku filtry, olej, świece?

 

Zanim zaczniesz coś zamemu dłubać przy samochodzie, kup sobie dobrą książkę napraw, bo z twojego postu wynika, że jej nie masz. Ten zakup zwróci się, bo bez niej prędzej czy później kupisz coś niepotrzebnie, albo narobisz szkód.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

 

1. To mnie oświeciłeś przód klocki do wymiany byłem w czwartek u mechanika przymierzył klocki z firmy TOMEX i stwierdził że mają luz około 2mm w pionie ma sprawdzić klocki w innej firmie. Te z TOMEX'u w katalogu sąoznaczone jako do BMW i MErcedesa może przez to są mniejsze

 

2. BEzpieczniki pod maską sprawdzone gniazda wyczyszczone zabezpieczone sprayem do styków. Przwodów nie sprawdzałem nie mam schematu instalacji

 

3. Olej i filtr zmieniłem zaraz po zakupie był czarny następnie przejechałem około 6000 i ponownie wymieniłem olej filtr oleju (olej był ok widać poprzednik nie dbał o niego) filtr powietrza oraz świece były jakieś championy włożyłem NGK i po jakimś tygodniu około 1000km dołożyłem magnetyzery.

 

Co do książki to wpadłem na ten pomysł ale w technicznej nie było nic na temat tego modelu muszę poszkukać w księgarniach wysyłkowych lub na allegro

 

Tomek

Opublikowano

Jest jeszcze filtr paliwa (dość drogi), o którym się zwykle zapomina, bo jest dobrze schowany (u mnie głęboko pod pompą hamulcową).

 

Po jego wymianie spróbowałbym jeszcze wyczyścić w sposób "nieinwazyjny" układ wtryskowy - wlać do baku spec-dodatek czyszczący instalację. Najlepiej sprawdza się amerykański STP. Jeżeli sytuacja nie zacznie się poprawiać, to zaczniemy się martwić dalej.

 

Jeszcze jedno, wskazówka temperatury w dobrze rozgrzanym BMW powinna zawsze trzymać idealny pion, z tendencją do nieznacznego pochylania się w prawo (w korkach). Jeśl odbiega od pionu w lewo, silnik jest niedogrzany, a przez to na pewno nie będzie palić mniej.

 

Ty, a może po prostu przyzwyczajasz się do samochodu i zaczynasz pomykać nim coraz ostrzej? Albo masz 5 km do pracy?

 

Co do książki...

http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=1&id=38

Koszty wysyłki podbiją cenę powyżej 60 zł. Przyślą w 2-3 dni po wpłaceniu, elegancko szczelnie zapakowane, ale - uwaga - jeśli poszukać tej samej książki w dobrych księgarniach wychodzi czasem 10-15 zł taniej. Ta książeczka pomaga przy codziennej obsłudze i drobniejszych naprawach, ale nie wyczerpuje tematu. Przy wielu poważniejszych naprawach może nie wystarczyć. Ma dołączony schemat elektryczny.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam

Ad.1 Bremslicht znaczy dosłownie "światła hamulcowe" po Polsku swiatła stopu. Chodzi Ci o tak zwany "check control" przy lusterku wstecznym ?

A kontrolka "CHECK" lub pomarańczowy trójkącik na środku, między zegarami miga ? Czasami dzieje się tak gdy styki są zaśniedziałe. Dobrze byłoby wyjąć tylne lampy, wyczyścić blaszki przy żarówkach i przy stykach. Sprawdź czy zamontowane są prawidłowe zarówki. (z tego co pamiętam to 22W 12V ale moge się mylić, musiałbym zejść na dół :) ) Kolejna rzecz to złącza samego modułu "check control"(takie nieduże, czarne pudełko") Kolejna sprawa: czy poprzedni właściciel nie zainstalował 3 swiatła STOP ?

Ad.2 To samo czyli styki, ale przede wszystkim wymiana akumulatorków w zegarach. Po prostu po tylu latach eksploatacji zużywają się i nie trzymają napięcia. Trzeba wyjąć zegary, rozkręcić je, zdjąć płytkę drukowaną z tylnej części zegarów. Następnie odkręcić śrubkę, która trzyma kolejną plytkę drukowaną, umieszczoną pod kątem prostym do poprzedniej. Obok małej płytki z diodami są 2 akumulatorki. Wymiarami przypominają zwykłe paluszki. Sprawne mają po zmierzenniu ok 1,5 V każdy. Dobrze jest wyczyścić styki, ktorymi łączą się ze sobą płytki.

Ad.3 Na magnetyzerach się nie znam ale Fragles mówił, że to kant gigant, a ja Fraglesowi wierzę. :lol:

Pozdro dla wszystkich fanów BMW i dla reszty też.

Opublikowano

Mam niedyskretne pytanie:

Kupiel BMW na przetargu Urzedu Celnego, lecz w dowodzie wpisane mam ze to 315. Cos tak mi to nie za bardzo pasuje...

 

To jest rocznik 1983 (lecz wszytskie gumy, paski itd wskazuja na 84), silnik 2,0 na wtrysku, automatyczna skrzynia biegow, E30. Mozliwe jest to, ze to jest de facto 320i ? Czy w tym czasie wlasnie nie byly produkowane tylko 320i i 323i z 'komputerkiem' ?

 

Dziekuje za odpowiedz... :>

 

pozdrawiam

 

Marek Pych

Opublikowano

Może buda od 315 a wpakowany motor 2,0 jaki motor masz wbity w dowodzie??

 

tu zdekodujesz VIN może coś ci pomoże

www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

Lub ktoś chciał przytargać 2,0 jako 1,5 i mieć mniejsze opłaty ale 1,5 to R4 A 2,0 R6 każdy najgłupszy glina się połapie nie mówiąc o diagnostach

 

Tomasz

  • Członkowie klubu
Opublikowano
O ile się nie mylę to modelu 315 nie było w budzie od E30, tylko w E21. No i oczywiście w 315-tce silnik miał niecałe 1600 cm, a nie 2 litry.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.