Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie może nie typowe ale potrzebuję znac prawidłową rezystancję (oporność) silnika krokowego lub jak kto woli zaworu wolnych obrotów silnika M40. Od 3 dni walczymy z kolega w jego aucie z silnikiem po tym jak wymienił świece na nowe NGK i nowy filtr powietrza okazało się że silnik zwariował i nie chce chodzić na wolnych obrotach. Gaśnie i na benzynie i na gazie!! jak odpali silnik trzymając obroty to chodzi i może jeżdzić jednak musi pilnować obrotów na pedale bo inaczej gaśnie... odłączyłem mu w chwili obecnej wtyczkę od silnika krokowego i teraz w miare trzyma wolne obroty. Wróciliśmy do starych świec jednak nic to nie dało silnik ma powazny problem. Sprawdzałem silniczek krokowy i okazuje się że na jego gnieździe rezystancja cewki wynosi około 5 omów a to według mnie troche za mało!1 no i druga sprawa że cały silniczek robi się gorący po chwili gdy silnik zgaśnie a zapłon jest włączony. 5 ohm wygląda mi na zwarcie cewki elektromagnesu. Czy może ktos sprawdzić miernikiem jaka ma opornośc ten silniczek?? wystarczy na wyłączonym silniku odpiąć od niego wtyczkę i zmierzyc miernikiem. Byłbym bardzo wdzięczny. Silnik który jest w aucie kolegi po podaniu 12V z akumulatora niby działa bo jego zawór się otwiera ale po podłączeniu go do silnika auta i odpaleniu odrazu gaśnie bo nie trzyma wolnych obrotów. Dodam że sonda lambda jest sprawna tak samo jak przepływomierz. Sprawdzone jest wszelkie połączenie po między filtrem a przepustnicą, wymienione wężyki od podcisnienia i co ciekawe wymieniony został regulator ciśnienia paliwa znajdujący się na listwie wtrysku bo przepuszczał paliwo które małym wężykiem leciało do kolektora i muliło obroty!!! Przewody WN tez Ok.
Opublikowano
Kolego nie zobacze teraz ale weź wyjmij ten krokowy i podepnij pod najzwyklejszy zasilacz "jak kiedyś do łokmenów były - taki z ustawianym napięciem na wyjściu" i zacznij sobie od 3V do 12V i patrz czy kowadełko pracuje w silniczku,tak chyba najprościej sprawdzić bo pomiar omomierzem czasem jest błędny ( po podaniu napięcia cewka może mieć inny opór niż na sucho) :/
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Kolego nie zobacze teraz ale weź wyjmij ten krokowy i podepnij pod najzwyklejszy zasilacz "jak kiedyś do łokmenów były - taki z ustawianym napięciem na wyjściu" i zacznij sobie od 3V do 12V i patrz czy kowadełko pracuje w silniczku,tak chyba najprościej sprawdzić bo pomiar omomierzem czasem jest błędny ( po podaniu napięcia cewka może mieć inny opór niż na sucho) :/

A od kiedy mierzy się napięcie cewki która jest pod napięciem?????? dzięki za zainteresowanie ale nie o taką poradę mi chodziło? po za tym przy 3 V zaworek silnika krokowego nie otworzy się. Ale już wszystko jasne cewka elektromagnesu w zaworze wolnych obrotów ma mieć rezystancję minimum 15 ohm więc 5 ohm było stanowczo za mało po mimo że elektromagnes po podłączeniu do akumulatora pracował i otwierał zawór. wymiana silnika krokowego czy jak kto woli zaworu wolnych obrotów pomogła. Widać uszkodzenie zbiegło się w czasie z wymianą świec i filtra dlatego był problem ze zlokalizowaniem usterki.

Opublikowano

Kolego a czy ja ci napisałem gdzieś żebyś mierzył cewke pod napięciem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czytaj dobrze a potem komentuj!!!!!!

Napisałem żebyś sobie podpiął silniuczek pod zasilacz regulowany i popatrzył czy wychyla się kowadełko podczas zmiany napięcia!!!! Napisałem wyraźnie chyba!!! CEWKA POD NAPIĘCIEM MOŻE MIEĆ INNY OPÓR NIŻ GDY GO NA NIEJ NIE MA!!!!!

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
CEWKA POD NAPIĘCIEM MOŻE MIEĆ INNY OPÓR NIŻ GDY GO NA NIEJ NIE MA!!!!!

( po podaniu napięcia cewka może mieć inny opór niż na sucho) :/
A ja to zrozumiałem to tak jak kolega GRACUS7, trochę "nieprecyzyjnie" przelałeś swoje myśli na ekran.
Opublikowano
Nic się nie stało koledzy.Jak się pisze jak automat to różnie to wychodzi :/ Po prostu każda rezystancja(czy to zwykłego rezystora czy innego wytworu stawiającego opór elektryczny) jest zmienna w chwili gdy przepływa przez nią prąd elektryczny,a w tym przypadku jeszcze działa pole elektromagnetyczne wytworzone na uzwojeniu cewki "silniczka".W momencie gdy w którymś miejscu cewka będzie miała "upływność"(będzie gdzieś naruszona struktura uzwojenia) wówczas w momencie podania na nią prądu będzie zmieniać się jej rezystancja.Zmieniać się owa rezystancja będzie wówczas gdy tylna zatyczka silniczka krokowego przesunęła się choć o 1mm :/(wówczas wychylenie kowadełka wewnątrz jest inne.Dlatego na sucho(bez podpięcia) rezystancja może wynosić to 5Ohm lub KOhm ,ale po przyłożeniu napięcia gdy zacznie pracować rezystancja może spaść lub zwiększyć się,a co za tym idzie kowadełko wychyli się mniej lub bardziej :/
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.