Skocz do zawartości

[E36] Poblem z elektryka klimy, kompresor. Prosze o porady!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Auto sprowadzone z Niemiec po wypadku.

Lewym błotnikiem zahaczył o drzewo wgniótł go, uderzenie/szarpnięcie spowodowało pęknięcie łapy silnika i łapy(wspornika) klimatyzacji(kompresora) i 1 rolka była do wymiany (chyba od wspomagania).

2 miesiące temu okazało się że mam dziurę w chłodnicy klimy. Kupiłem nową nieoryginalną. Po założeniu koleś od klimy informuje mnie że kompresor wystartował ale na chwilkę i później stanął, wiatrak ok ale kompresor milczy. Dzisiaj miałem chwilkę wolnego czasu i się za to zabrałem. (aha koleś od klimy powiedział że jeden kabel był urwany od kompresora i go skręcił na szybko i zaizolował) sprawdzam bezpieczniki patrze jeden spalony nr39 (do klimy są 4 bezpieczniki u mnie padł ten 39= 7.5A,32V). Tak więc wymieniam go i klima zmroziła mnie na maxa :) radość trwała jednak tylko jakieś 3 min :( kicha z nawiewu letnie powietrze i nie wiem co jest grane! Patrze znowu bezpiecznik spalony.

Tak więc robię mała próbę wkładam bezpiecznik 10 amperowy klima startuje i cały czas chłodzi ale po dodaniu gazu (delikatnie zwiększam obroty) bezpiecznik strzela!!!

i teraz jestem przerażony bo gdyby to było zawarcie to by od razu się spalił bezpiecznik a tu się spala po dodaniu gazu jakby obroty silnika się zwiększyły i załączenie sprzęgła elektromagnetycznego powoduje opór/szarpnięcie???? Jestem przerażony bo nie chcę popadać w koszty a kompresor klimy jest bardzo drogi a no wiadomo jak to bywa z używkami.

Za co by można jeszcze się zabrać na pewno lutuje ten kabel (jest jednożyłowy dobrze zaizolowany i myślę że to chyba nie jest powód zwarcie jeżeli to w ogóle jest zwarcie)

Czy może jak był urwany wspornik klimy cos dalej poszło???

ps. Sory za wywód i za fakt iż wcześniej założyłem posta i teraz robie to 2 raz ale to dla tego że za 1 razem źle opisałem usterkę i nikt nie odp.

pozdrawiam

Opublikowano
Auto było bite od strony pasażera. Sprawdź więc dokładnie okablowanie które idzie do czujnika klimatyzacji który znajduje się na rurce przy filtrze czynnika chłodzącego pod reflektorem. Czujnik odpowiada za pomiar ciśnienia. Jeżeli ciśnienie jest za małe klima nie ruszy. Mierzy też maksymalne ciśnienie. Jeżeli zostanie przekroczone to zostaje włączony drugi bieg wentylatora klimy. Napisałeś że klima chłodzi a bezpiecznik wywala dopiero po 3 minutach. U mnie na postoju po takim czasie włącza się właśnie 2 bieg wentylatora. Sprawdź więc te kable od czujnika.
Opublikowano
"lewym błotnikiem" strona kierowcy od tej był bity :) ale to bez różnicy bo i tak dziękuje za tą ważną uwagę na pewno się za to zabiorę gdyż jak wspomniałem wspornik klimy (kompresora ) był urwany i wszystko lekko zawisło może ten czujnik może nie każda uwaga mega cenna bo ja nie chce wymieniać kompresora!!!! :cry2:
Opublikowano

eehhh ekspertyza mówi : eeee kompresor do regeneracji, elektromagnes powoduje czasem duży opór co powoduje nadmierny pobór prądu

nie opłaca się kupować używanego są 3 typy trzeba wiedzieć jaki, używka kosztuje 250zl a regeneracja też 250zl wiec wybór oczywisty.

Coś tam niby w instalacji elektronik znalazł ale to nie to. Najlepszy jest numer że koleś zadzwonił że wsio działa i ze tam nie jest 7,5A bezpiecznik tylko 30A i teraz już działa, ja mówię na pewno????? kolunio że jak najbardziej. hehe 5 in później dzwoni i przeprasza bo 30A w starych rocznikach w nowszych 7,5. :( kurde a już myślałem że za 50zl mi elektryke zrobią a tu jeszcze regeneracja no cóż od czasu do czasu trzeba uszczuplić sakwę :) strach pomyśleć co by było jakby nie zorientował się że jednak jest 7,5 A hehe :)

Opublikowano
Nie rozumiem jednego, jak uszkodzony kompresor klimatyzacji może przepalać bezpiecznik? Co najwyżej sprzęgło elektromagnetyczne może być do wymiany. Napisałeś że klima działała, może krótko, ale działała więc kompresor pompuje prawidłowo. Jeżeli pali Ci bezpiecznik to nadal obstawiam uszkodzenie elektryczne.
Opublikowano

Kolego do kompresora dochodzi jeden przewód, wepnij się szeregowo amperomierzem i zobacz czy aby na pewno kompresor (a w zasadzie sprzęgło) pobiera ten prąd.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

A jednak nie ma co sprawdzać, jeśli pada Ci konkretnie F39 (norminał 7,5A), to usterki mogą być tylko dwie

 

1) Przekaźnik sprzęgła magnetycznego

2) Samo sprzęgło

 

Prąd z za tego bezpiecznika nie idzie nigdzie indziej.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

no to teraz cię rozbawię, pojechałem na sprawdzenie instalacji do elektryka czy nie ma gdzieś zwary dla 100% pewności zapłaciłem za przegląd 50zł.

Koleś dzwoni i mówi że jakiś mały myk znaleźli w instalacji ale nic wspólnego z klimą, zrobili to aha i przy okazji klima działa!!! ja pytam się coooooo :shock: a on że klima działa bo tam musi być 30A amperwoy bezpiecznik!! Pytam się dlaczego przecież na klapce od bezpieczników jak wól napisane że 7.5A a koleś że nie że musi być 30A. No to mówię ok jadę po autko radocha na maxa że obeszło się bez regeneracji kompresora. Nagle koleś dzwoni i przeprasza że miałem racje że 7,5A bo ja mam rocznik 97 silnik 1.9L M44 (140 koni)

i tu jest najnowsza wersja tego motoru i nowa instalacja i musi być 7.5A. Więc musi pan regenerować kompresor albo wymienić elektromagnes. W miejsce bezpiecznika włożył mi 10A amperowy bezpiecznik (było ich pełno u mnie w aucie bo testowałem klimę) i wiecie co musiałem jechać na wesele i włączyłem z ciekawości klimę i co DZIAŁA!!!!!!!! JAK OSZALAŁA!!!!!!!!!! 5 STOPNI NA NAWIEWIE!!!! SSSSZZZZRRROOOONNN HAHAHAHAH i o co kaman? moje domniemana ekspertyza kompresor ze względu na dziurawą chłodnice nie był w ogóle używany bo kogoś nie stać było na wymianę chłodnicy po prostu zastał się i jak sprzęgło ciągnęło brało dożo prądu i bezpiecznik wywalał. Taka jest prawda że klimy starszego typu trzeba raz na 2-3 miesiące włączać dla samego przesmarowania i to każdy fachowiec powie. Teraz nie dotykam elektryki i delektuje się lodówką w aucie i widokiem stających sutków z zimna mojej dziewczyny :) (jeżdżę na 10 amperowym bezpieczniku bo elektryk mówił ze nie ma problemu o 2.5 ampera nic się nie stanie)

pozdro!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.