Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zastanawiam się czy mój poroblem z chwilowym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania (zaraz na początku 1-1.5 tys obr/min i 2.7 tys obr/min) mozna powiązać z sondą lambda. Dodam że raz jest lepiej a raz gorzej. Wymieniłem sonde i przez tydzień super samochod się zbierał (na gazie i benzynie) ale po tygodniu znów go muli. Zrobiłem doświadczenie i odpiąłem silnik krokowy gazowy czyli tak jakbym zrobił z niego I generacje gazu, ale efekt był taki sam czyli sama praca silnika krokowego nie miała znaczenia. Czy lambda oprócz mieszanki wpływa jeszcze na przyśpieszenie zapłonu lub tym podobne sprawy czy tylko mieszanka??? Bo jeżeli tylko mieszanka to sonda odpada, bo przecież silnik krokowy gazowy nie pracował był cały czas otwarty na maxa.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam

Wymieniles sonde i bylo ok? a teraz tak jak przedwymiana?

Mysle,ze to jest sprawa komputerka a scislej mowiac chyba trzeba wykasowac bledy.

pozdrawiam

Opublikowano

błędy wykasowane ASOwskim kompem, nic nie dało. był błąd sondy i wtrysku, ale to od gazu, podczas przełaczania na gaz wyskakuje błąd wtrysku a tak pozatym powiedizeli ze wszystko oki.

Pozatym uzyskałem informacje ze błąd w niczym nie przeszkadza, to jest tylko informacja a kasowanie błędów po każdym usunięciu esterki ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie następnej tak aby poprzedni błąd nie mylił mechanika który badać będzie nową wymienioną część dlatego ze w kompie nie została ona wykasowana po poprzednim usunięciu niedomagań

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
ja mam odłaczoną i nie mam problemów żadnych. przynajmniej tak mi się wydaje. silnik trzyma własciwe obroty bez względu na temperaturę. w każdym razie jeśli jest uszkodzona to na pewno lepiej ją odłączyć bo może wysyłać błędny sygnał. a tak to sterownik weźmie sobie sygnał z innego elementu.
Bring More Women
Opublikowano
ja mam odłaczoną i nie mam problemów żadnych. przynajmniej tak mi się wydaje. silnik trzyma własciwe obroty bez względu na temperaturę. w każdym razie jeśli jest uszkodzona to na pewno lepiej ją odłączyć bo może wysyłać błędny sygnał. a tak to sterownik weźmie sobie sygnał z innego elementu.
Bring More Women
Opublikowano
ja mam odłaczoną i nie mam problemów żadnych. przynajmniej tak mi się wydaje. silnik trzyma własciwe obroty bez względu na temperaturę. w każdym razie jeśli jest uszkodzona to na pewno lepiej ją odłączyć bo może wysyłać błędny sygnał. a tak to sterownik weźmie sobie sygnał z innego elementu.

 

oto mi właśnie chodziło, chce zrobic doświadczenie i odłaczyć sonde i zobacze jak to będzie ale czy silnik krokowy gazowy wtedy niezwariuje???? chociaż na zimno jak sie przełączy na gaz to też jeździ, jeset ciekawy czy silnik krokowy gazowy także reaguje bez sondy????

 

A takie operacje jak kasowanie komputera gazowego (wyciagałem bezpiecznik ECO 2 i programowałem go na nowo - 3 tys obrotów i zbierałl charakterysyki. i klemy tez były sciągane i także podłaczany był po d kompa i kasowane były błędy, nic to nie dało, jutro mam kanał dostępny u znajomego to dokładnie wyczyszce wtyk sondy bo co dziwne czasami jest dobrze a czasami muli.

Dzieki za sugestie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Żeczywiście odłączenie sondy Lambda dało pozytywny rezultat. Samochód ładnie przyspiesza i nie muli go, nie ma szarpania. Odłaczyłem także silnik krokowy gazowy i ustawiłem go w pozycji maxymalnie otwartej. Teraz testy spalania, zobaczymy jak to będzie. A sonda pożyła u mnie tylko tydzień, nowa oryginalna, i teraz pytanie czy to pech czy faktycznie sondy z gazem niedługo wytrzymują podwyższone temepratury w wydechu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, zastanawiam się czy mój poroblem z chwilowym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania (zaraz na początku 1-1.5 tys obr/min i 2.7 tys obr/min) mozna powiązać z sondą lambda. Dodam że raz jest lepiej a raz gorzej. Wymieniłem sonde i przez tydzień super samochod się zbierał (na gazie i benzynie) ale po tygodniu znów go muli. Zrobiłem doświadczenie i odpiąłem silnik krokowy gazowy czyli tak jakbym zrobił z niego I generacje gazu, ale efekt był taki sam czyli sama praca silnika krokowego nie miała znaczenia. Czy lambda oprócz mieszanki wpływa jeszcze na przyśpieszenie zapłonu lub tym podobne sprawy czy tylko mieszanka??? Bo jeżeli tylko mieszanka to sonda odpada, bo przecież silnik krokowy gazowy nie pracował był cały czas otwarty na maxa.

 

Sory ze tak pozno ale dopiero sie tutaj zalogowalem. Mam podobny problem tylko w M50 '95. Dopiero go zdiagnozowalem ale jeszcze nie jest uleczony. Moja sonda jest sprawna ale komp nie podaje masy na grzalke.

Nia wiem jak Ci bedzie pracowal gaz bez lambdy ale wiem ze bez niej nie bedzie sterowania silnikiem krokowym. W II gen. jest to jedyny czujnik porownawczy mieszanki dla kompa gazu.

pozdr.

Opublikowano
Miałem uszkodzoną grzałke i po wymianie na nową sonde trzyma niższe obroty biegu jałowego i ciut szybciej schodzi z obrotów. Mam też wrażenie, ze przyśpieszenie jest ciut gorsze niż było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.