Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem przy panującym upale, mojej chwilowej nudzie i nadmiaru wolego czasu skoczyć sobie na hamownię i przekonać się organoleptycznie, ile to koni przez te lata i kilometry poszło w las.

Nie spodziewałem się cudów, auto trochę wysłużone, 210 tys. na liczniku przejechane oficjalnie.

Nieoficjalnie pewnie dwa razy tyle, bo pewnie niewielu tutaj da sobie rękę uciąć, że licznikowy przebieg na 100 % ma prawdziwy.

 

Pomiary były cztery.

Za każdym razem silnik wykazywał się większą mocą, stwierdzenie obsługi, że pewnie nie jeżdżę zbyt ostro.

Czytaj "nie daję w palnik, aż do odcinki".

I tak jest w rzeczywistości. Głównie miasto, czasami dłuższa trasa, ale bez szaleństw. Nie chcę mieć na sobie spojrzeń jak na idiotę, katującego leciwe BMW.

Poniżej wykres.

http://img217.imageshack.us/img217/5764/bmwwykres.jpg

Czy jestem zawiedziony, chyba nie, liczyłem się z pewną utratą mocy (błąd pomiarowy, upał, paliwo i stare świece)i można powiedzieć, że nie jest źle. Obsługa stwierdziła to samo, jeszcze nie widzieli BMW z katalogową mocą.

 

Polecam każdemu, żeby się przekonać jak jest naprawdę. A jak ktoś nie chce - jego sprawa, będzie spać spokojniej. Mnie ten pomiar zupełnie nie niepokoi.

 

PS. BMW 325i, VANOS, '94 r.

Dokładne wyniki: 177,4 KM / 5920

230,9 Nm / 3720

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Opublikowano

Spadek jest duży i nie jest to normalne. BMW wyjątkowo dobrze znoszą próbę czasu i trzymają seryjną moc. Teraz masz moc praktycznie na poziomie starego M20B25.

 

Obsługa stwierdziła to samo, jeszcze nie widzieli BMW z katalogową mocą.

Śmieszne, nawet na ich stronie są wykresy BMW, które trzymają IDEALNIE moc katalogową lub nawet wyższą od seryjnej. Pewnie słodzą każdemu klientowi jak im pasuje. Prawda jest taka, że wynik jest słaby i nie jest to powód do zadowolenia.

Opublikowano

Wiesz co nie chodzi o wykresy na stronach (z resztą same diesle), tylko te które faktycznie pomierzyli. Z takimi silnikami jak mój.

Nie wiem w jaki sposób mieli mi słodzić bo nikt takiego interesu w tym nie miał. Nie mówili że jest "be fatalnie i zrób Pan coś z tym" - ergo zrób remont/stożek/wydech czy kup chipa!

A tak nawiasem mówiąc chcę zobaczyć te fabryczne moce po tylu latach i kilometrach.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Opublikowano
Wiesz co nie chodzi o wykresy na stronach (z resztą same diesle), tylko te które faktycznie pomierzyli. Z takimi silnikami jak mój.

To pisz jakoś logicznie i precyzyjnie, bo wyraźnie napisałeś: "Obsługa stwierdziła to samo, jeszcze nie widzieli BMW z katalogową mocą."

 

A tak nawiasem mówiąc chcę zobaczyć te fabryczne moce po tylu latach i kilometrach.

Daleko szukać nie trzeba, nawet na tym forum jest wykres M50 (E34 520i, przebieg 300tys.km): viewtopic.php?f=71&t=89668

Moc ma katalogową i to po takim przebiegu, więc niech bredni nie wciskają, że silniki BMW nie trzymają serii, bo trzymają wyjątkowo dobrze w porównaniu do innych marek.

 

To jest słaby wynik i musisz to zrozumieć. Pocieszanie się, że jest inaczej to tylko ułuda.

 

Nie mówili że jest "be fatalnie i zrób Pan coś z tym" - ergo zrób remont/stożek/wydech czy kup chipa!

Chiptuningu byś u nich nawet nie zrobił, bo nie ogarniają silników wolnossących benzynowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.