Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam BMW E36 Coupe z96r. 320i 24V, Vanos M52.

 

Mam problem ostatnio z silnikiem, a mianowicie raz na jakiś czas zaczynają mi skakać obroty +/- 300 obr/min.( dzieje się tak na wolnych obrotach, czyli na luzie 600-700obr./min). Czasem skoki są tak duże, że silnik gaśnie. Jakiegoś dużego ubytku na mocy nie czuję. Falowanie dzieje się ostatnio nawet raz dziennie. Po pewnej chwili nieraz obroty się wyrównują, ale silnikiem trochę rzuca i nie równo chodzi. Wymieniłem ostatnio świece i nic. Podpinałem go ostatnio na kompie i też nic ( chociaż serwis był trochę słaby). Nie wiem czy to będzie istotna wskazówka, ale na liczniku zaświeciła mi się ostatnio kontrolka "check control", mam zepsuty komputer i nie mogłem odczytać tych błędów. Podłączyłem komputer od kolegi i były dwa błędy. Po przetłumaczeniu piszę abym przeczytał instrukcję obsługi i sprwdzić stan płynu chłodzącego w chłodnicy. Sprawdzałem i jest ok, ale sprawdziłem też czujnik i go nie ma :-)). Pomóżcie odnośnie tych skoków obrotów i nie równiej pracy silnika ( choć nie zawsze). i czy ten check kontrol to może być od któryś z tych błędów. Acha mam zamontowaną nową instalację lpg i te falowanie obrotów tak samo się dzieje na lpg jak i na benzynie. POMOCY!!!!!!!

Opublikowano
Witam najprawdopodobniej winowajcą jest silnik krokowy poszukaj na forum o nim było mnóstwo razy :!: A jaka masz zamontowaną inst. Lpg sekwencję :?: :?: pozdr
Opublikowano
Mam zainstalowaną sekwencję. Dużo osób mówi też, że to może być sonda lambda, albo przepływka....
Opublikowano
Podepnij ją pod kompa zobaczysz czy będzie błąd sondy :!: Albo podmieniaj części z innego auta i sprawdzisz co może być zwalone.
Opublikowano
Najczęstsze przyczyny to uszkodzona sonda lambda, nieszczelności w układzie dolotowym, niewłaściwie ustawiona lub źle działająca instalacja LPG.
Opublikowano
Miałem podobnie miesiąc temu. Pierwsze podejrzenia padły na instalację gazową. Po regulacji nie dało się już całkiem jeździć. A jak się okazało porobiły się dziury w gumie (harmonijce) na dolocie za przepływomierzem. Łapało "lewe" powietrze a sonda lambda próbowała to skorygować i dlatego były ciągłe skoki obrotów. Wymieniłem gumę na nową i jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.