Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

E36 318i M43 94r. tarce niewentylowane.

W tamtym roku wymieniałem tarcze (dokładnie 20.09 :-) ), bo pokrzywiona była prawa. Objawiało się to drganiami na kierownicy przy hamowaniu. Miejscowi pseudomechanicy nie mają żadnego sprzętu do sprawdzenia czy tarcza jest prosta, wizualnie próbowali ocenić, to już chyba musi być nie wiem jak zwichrowana żeby było widać. W końcu po poczytaniu mnóstwa postów na forum, sam sprawdziłem, że przy kręceniu prawym kołem ociera w pewnym miejscu. Wymieniłem tarcze i klocki na textara. I było świetnie. Do czasu, teraz znowu jest to samo, prawa tarcza znowu się zwichrowała, identycznie jak poprzednio. Nawet rok nie minął, wczoraj oglądałem tak samo ociera, tarcza prawie nie zużyta, nawet rantu nie ma. Klocki też prawie jak nowe, nie zużyte. Dlaczego ją pokrzywiło? Gdzie szukać problemu?

Opublikowano
Kolego najprawdopodobniej tarcza dostała wody gdy była nagrzana po hamowaniu i materiał doznał takzwanego szzoku gdy tarcza mocno sie nagrzała podczas hamowania i dostała wody i mogła sie wykrzywić,a w gorszym przypadku potrafi popękać :(
Opublikowano
Tak jak koledzy wyżej pisali najczęstszą przyczyną zwichrowanej tarczy jest wjazd w kałużę jak tarcze są rozgrzane ale również stanie na światłach na hamulcu nożnym przy rozgrzanych hamulcach wtedy inaczej tarcza odprowadza ciepło w efekcie czego ją też krzywi. Jeżeli nie robiłeś tak jak wyżej napisałem przyczyny trzeba szukać w zwrotnicy . Należało by ściągnąc tarczę i przyądem zegarowym sprawdzić piastę - każdy troszkę lepszy warsztat powinien mieć ten przyząd na stanie. Samą piastę skrzywić jest bardzo trudno -musi być naprawdę wielka dziura lub krawężnik , szybciej może zrobić się luz na łożysku lub skrzywić czop zwrotnicy. Przyczyna również może tkwić w samym zacisku hamulcowym ,jeśli tłoczek ciężko chodzi to hamulec cały czas działa i tarcza bardzo się grzeje tak samo jest z prowadnicami zacisku hamulcowego- wwystarczy wyczyścić i nasmarować. Jeśli tarcze wyglądają jak nowe zmierz ich grubość jak mają więcej niż 11mm to mógłbyś je przetoczyć o parę dziesiątek. Polecam przetaczanie na aucie a nie na maszynie stołowej z tego względu że nawet jak jest coś nie tak z zwotnicą to tokarka to wyrówna. Np. coś takiego http://www.allegro.pl/item691010581_tarcze_toczenie_na_sam_e36_e46_e39_e38_e32_x5_e60.html
Opublikowano

Witam.

Odniosę się trochę do tego co koledzy napisali:

1. Jeśli chodzi o kałuże, to raczej nie było, jak już to deszcz - czyli woda na całej jezdni, czy o stanie na hamulcu na światłach, to w obudwu przypadkach pokrzywiłoby też drugą tarczę (lewą), nie?

2. Zacisk - może mu coś dolega, tylko tak - gdyby blokował się zacisk, to rozumiem, że koło grzałoby się bardziej niż drugie, a tak nie jest, ponadto jak podniosę auto i kręce ręką koło, to jest przez pół obrotu luźne, że mogę 1 palcem obrócić i potem klocek ociera o tarcze, muszę mocniej popchnąć przez pół obrotu. Jak dobrze myślę, to gdyby był zablokowany to nie dałoby się obrócić, ewentualnie ciężko chodziłoby ciągle. Pewnie jeszcze ściągałoby w czasie jazdy?

3. Może faktycznie jest coś nie tak z piastą, ale narazie nie znalazłem w mojej okolicy warsztatu, który posiadałby sprzęt do sprawdzenia tego. Jak w końcu gdzieś trafię, to dam do sprawdzenia. To przetaczanie na aucie wygląda zachęcająco, tylko koszt może nie, bo to połowa ceny nowych tarcz (nie licząc dojazdu).

4. Kolega jedynakk napisał, że 35 zł za toczenie - ale to pewnie na stołowej tokarce? I czy muszę przetoczyć obydwie tarcze czy wystarczy tą skrzywioną - wtedy będą różnej grubości - nie wiem czy nie ma to znaczenia?

Opublikowano
tak to byla zwykla tokarka z fachowcem co wie jak to zrobic bylem przy toczeniu i widzialem jak to sie robi a ja toczylem dwie jedna tylko liznieta a druga wyprostowana teraz jest wszystko ok pozdrawiam
jedynakk
Opublikowano
Wg mnie tarcza może być wadliwa. Wada materiału powoduje że się skrzywiła przy normalnej eksploatacji. Trochę widziałem już tarcz bo tak się składa że jestem tokarzem. Jeśli ktoś był by zainteresowany to dla forumowiczów robię to za 20zl za komplet. Dodam że daję na to gwarancję. Toczenie tarcz to nie robota dla byle kowala więc uważajcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.