Skocz do zawartości

co radzicie ,problem z wymianą silnika 1,6 na 1,8 m43


marjok1000

Rekomendowane odpowiedzi

witam

nie wiem co zrobić

tydzień temu zawiozlem auto do warsztatu można tak powiedzieć ,sprzedali mi silnik 1,8 m43 poprzednio mialem 1,6 m43

i obiecali nie ma problemu ,bez problemu bedzie chodził,mialo to trwać dwa dni,juz trwa tydzień i mechanik sie wycofuje

wrzucił silnik ale nie umie podłaczyć elektroniki,każe mi auto zabrać na holu do innego warsztatu............... a ja chce wyjechać o własnych siłach

teraz mi sie nasuwa pytanie - po co sie podejmował tego ja wiedział że nie da rady uruchomić,podejrzewam oszustwo bo chcieli sprzedać silnik który z gory bylo wiadomo ze nie odpali???????? nie wiem czy do prawnika czy adwokata sie udać ,co robić ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisz z nim coś na styl umowy, że zgadza się na pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Twojego auta - czyli montaż silnika (1.8) który od niego kupiłeś o ile on działa a jak nie to ponowny montaż swojego 1.6 (o ile też działa bo nie pisałeś czemu wymieniasz), do tego dolicz holowanie i inne sprawy z tym związane i dodaj jeszcze koszty za przejazdy itp. Jak się koleś nie zgodzi na taką formę to możesz iść do adwokata, tylko musisz posiadać jakiś kwit, że zostawiłeś mu auto żeby zrobił w nim swap a nie tylko, że kupiłeś od niego silnik bo może się wszystkiego wyprzeć.

 

Poza tym jak możesz to napisz nam co to za zakład to będziemy omijać szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co dokładnie powiedział ten mechanik? Nie chce silnik odpalić, czy męczy się z podłączeniem? Przecież tam nie ma nic do podłączania, wszystko pasuje od M43, więc zapewne problemem jest EWS (immobiliser). Potrzebujesz: sterownik silnika, stacyjkę, kluczyk i centralkę EWS od tego nowego silnika, bo na starym osprzęcie nie odpali. Jest jeszcze inna opcja rozwiązania problemu, ale musiałbyś napisać więcej o roczniku tego silnika, Twojego auta i z czym dokładnie ten mechanik ma problem. Możesz napisać na PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem silnik 1,6 m43 z 1994 roku,a ten nowy ma być 1,8 z 96 roku oczywiście M 43

mechanik najpierw mówił o imobilazer a teraz sie tłumaczy że tamte beemka miałą aku z tyłu

u mnie jest z przodu i brkuje jakiegoś kabla i złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1,6 na 1,8 wszystko pasuje. Jak wyjmiesz silnik z 1,8 to wkładasz go do swojej buni. Wymieniasz tylko kompa jak masz imo to tez oczywiscie. Skrzynia, wał, dyfer, zawiecha jest ta sama. Aku na 100% masz z przodu.... Wiec jak "mechanik" zna sie tak "dobrze" na autach to bież go jak najszybciej i tak jak kolega pisał wyżej spisz jakąś umowe i jedz do innego mechanika.

Moje auto.................................

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=727088#727088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

'

 

 

Odgrzeję kotleta =D

 

 

 

Mam m43b16 95r. Co potrzebuję żeby zrobić swap na m43b18? sam silnik(blok silnika + głowica)?

Reszta, czyli: kolektory, czujniki(przeplywka, krokowiec, polozenia walu/walka), cewka, komputer/sterowniki mogą zostać z 1,6?

Co z EWS? Jak zostawię osprzęt z 1,6 to nie będę miał z tym problemu?

Czy, może po prostu wystarczy wymienić sam blok silnika? =D

Na koniec, co zrobić ze sprężarką klimy? Będzie pasowała ta z 1.6??

 

 

....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.