Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem dwa dni temu czujnik położenia wałka rozrządu (tym razem nowy OE BMW, bo miałem zamiennik), miałem nadzieję, że auto zacznie normalnie jeździć. Brakuje mu mocy do 3000 obr/min, ale głównie na rozgrzanym silniku (na zimnym ładnie się wkręca do 2500, dalej nie sprawdzam). Zajrzałem do instrukcji obsługi E39 i sprawdziłem czas przyspieszania od 80 - 120 km/h na IV biegu. Powinienem mieć 8,4s a w rzeczywistości wychodzi między 10.3 a 11,9 (czasem na PB i LPG jednakowo, czasem LPG sekundę dłużej). Wygląda to tak, że wciskam gaz przy 80 i czuję jakby ktoś trzymał samochód z tyłu "za szelki", dopiero przy ~2800 obr/min zaczyna jechać.

Czyli lekki muł jest :evil: Na dokładny pomiar na hamowni polecę w przyszłym miesiącu, jak szwagier ogarnie swoją furę.

Na komputerze brak błędów, wymienione:

- czujnik położenia wałka rozrządu (na wydechu);

- olej, filtry oleju, powietrza, gazu;

- 3 sondy lambda (dwie za katem Delphi, jedna przed Boscha, została jedna stara przed katem, ale parametry ma dobre więc nie zmieniam);

- separator oleju, świece Beru (4 elektrodowe) i fajki cewek zapłonowych wymienione 23k km wcześniej (raczej dobrze wyglądają);

- filtr paliwa 35k km temu.

 

Poczytałem podobnych tematów już kilka, w większości obstawialiście czujnik wałka (kiepski zamiennik lub uszkodzony ori) a ja nie czuję różnicy między zamiennikiem Vemo a ori :niepewny: Na komputerze brak błędów, sprawdzane INPA i DISem.

Co to może być?

Opublikowano
Komp dobra sprawa, ale manometr do sprawdzenia sprężania w każdym cylindrze jeszcze lepszy :cool2:
Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Opublikowano
Komp dobra sprawa, ale manometr do sprawdzenia sprężania w każdym cylindrze jeszcze lepszy :cool2:

Kompresję sprawdzałem wcześniej, wychodziło 13,5 - 14,0...

Takie objawy powoduje też niesprawny Vanos.

Zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy Vanosa (od Beisan Systems), ale mam jeszcze cichą nadzieję, że to coś innego, jakaś pierdółka :?

Opublikowano
Żle dobrane świece też mogą dać taki efekt . Ja tak miałem i była spora poprawa . Jednak nie dokońca problem się rozwiązał . Mam M54B30 z automatyczną skrzynią i też wydaje mi się ,że mam słabszy dół do ok. 3000 obr i szczególnie na wyższych biegach . Okazało się ,że trochę winy leży po stronie skrzyni ,bo nie zrzuca na 1 przy zatrzymywaniu np. na światłach i nie żongluje biegami jak dawniej . Kiedy ruszam z załączoną jedynką to wciska w fotel już od 1700 obr i wystarczy musnąć gaz ...ALE nie zawsze reaguje tak za pierwszym razem :x ,czasami wciśnięcie w fotel następuje po 3 krotnym muśnięciu gazu - lewe powietrze ? padający Vanos ? Nie wiem . Ale na IV i V przy 80-120 kmh też się zastanawia do ok. 3000 obr ,a później przyspiesza . Dziwna sprawa .
Opublikowano
Żle dobrane świece też mogą dać taki efekt . Ja tak miałem i była spora poprawa . Jednak nie dokońca problem się rozwiązał . Mam M54B30 z automatyczną skrzynią i też wydaje mi się ,że mam słabszy dół do ok. 3000 obr i szczególnie na wyższych biegach . Okazało się ,że trochę winy leży po stronie skrzyni ,bo nie zrzuca na 1 przy zatrzymywaniu np. na światłach i nie żongluje biegami jak dawniej . Kiedy ruszam z załączoną jedynką to wciska w fotel już od 1700 obr i wystarczy musnąć gaz ...ALE nie zawsze reaguje tak za pierwszym razem :x ,czasami wciśnięcie w fotel następuje po 3 krotnym muśnięciu gazu - lewe powietrze ? padający Vanos ? Nie wiem . Ale na IV i V przy 80-120 kmh też się zastanawia do ok. 3000 obr ,a później przyspiesza . Dziwna sprawa .

Ja mam manuala, więc problem ze skrzynią raczej odpada. Świece już niedługo będzie trzeba zmienić, tym razem wezmę zalecane przez producenta.

Mam podobne wrażenie, że na niskich biegach jest w miarę dobrze, tylko na IV i V jest kiepsko...

Opublikowano

przy niesprawnym vanosie zimny silnik potrafi zgasnąć, szarpie przy stałej prędkości, spod pokrywy vanosa słychać jakby łańcuch obijał się o obudowę (jakby grzechotał)

jeżeli masz też takie objawy to stawiałbym na uszczelniacze vanosa

Opublikowano
przy niesprawnym vanosie zimny silnik potrafi zgasnąć, szarpie przy stałej prędkości, spod pokrywy vanosa słychać jakby łańcuch obijał się o obudowę (jakby grzechotał)

jeżeli masz też takie objawy to stawiałbym na uszczelniacze vanosa

Żadnych takich objawów nie ma...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.