Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie odnosnie sondy, przewaznie w kazdej sondzie sa 4 kable , 2 biale, szary i czarny.

Dzisiaj dorwalem od kolegi z silnika M50B20 z e36 sonde z kabelkami : bialy , zolty , czerwony i czarny.

Podobno do mojego M50 pasuje sonda z M20 i M40.

Czy ktos wie jak polaczyc sonde do mojej z takimi kolorowymi kabelkami ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sonda 2 biale,1czarny,1szary sterownik bosch 1votowa.

Ta druga sterownik siemens 5v.Jaki masz silnik.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Silnik u mnie to M50B20 90 rok bez vanosa. Na innym forum ktos napisal ze ta sonda Siemensa z kolorowymi kabelkami pochodzi z M52 i nie bedzie pasowac do mnie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli pochodzi z m52 to nie pasuje.Sonda ma być z boscha orginal 300zl.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sondy 1V i 5V nie różnią się tylko napięciem i kolorem przewodów ale zasadą działania. 1V sonda wytwarza napięcie a 5V zmienia swoją rezystancję i dzięki temu zmienia się napięcie prądu przez nią przepływającego. Więc nie są one zamienne.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Przepraszam za odgrzanie tematu ale nie chcę zakładać nowego podobnego by nie zaśmiecać forum.

Otóż mój silnik ostatnio okropnie zmulał,dławił się przy przyspieszaniu, więc podpiąłem pod komputer i wyszło to:

- 6 cylinder (przy zapłonie i potem przy włączonym silniku też)

- czujnik spalania stukowego

-sonda Lambda (jako że często spotkałem się z opiniami ,że sondę często "wywala na kompie" nawet gdy jest dobra to poprosiłem o wykres. Wykres sondy był płaski a powinien (z tego co mechanik mówił) być sinusoidalny.

Co do tego czujnika przeciwstukowego to mechanik sugerował ,że z racji uszkodzenia 6 tej cewki może być "zła interpratacja spalania" i czujnik niby jest uszkodzony a tak faktycznie pewnie jest ok. Czy ktoś z Was może to potwierdzić?

Dodam,że na wolnych obrotach chodzi równiutko,obroty nie spadają,nie falują -jest OK.

I teraz tak:

Cewkę wymieniłem i na gazie odzyskał "swoją gazową :lol: " moc (instalacja bez komputera ,zwykła). Ale na benzynie, kiedy chcę przyspieszyć to czuję jakbym miał pod maską silnik z Fiata 126p :shock: Silnik dławi się, jakby "przetraca paliwo nie wykorzystując go" - takie mam odczucie. Po prostu nie idzie do przodu! Czy aż tak nasilone objawy są uszkodzonej sondy Lambda czy należy szukać dalej :?: Mechanik elektryk (fachowiec najlepszy w swoim fachu w mieście od wielu lat) zakłada swoje sondy za 180zł +50 robota, ale nie wiem jaka to marka, bo patrząc nawet na Allegro to porządniejsze sondy są sporo droższe. Czy warto w ogóle coś takiego zakładać? Jaką polecacie? Pozdrawiam!

 

ps: najbardziej to chodzi mi o objawy/odczucia przy uszkodzonej sondzie : Czy jest to zmulenie silnika ale łagodna jego praca,bez jakiejś "trzęsawki" :?: ,czy raczej podczas przyspieszenia zmulenie + drżenie jak przy przebiciu z cylindra na cylinder albo jak brakuje paliwa :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy uszkodzonej sondzie auto muli dość mocno(u mnie tak bylo).Co do samej pracy sondy to bląd wyświetla się dość często przy innych niedomaganiach silnika,chodzi o sklad mieszanki tzn;za ubogo,za bogato.Przyczyny;

-za male ciśnienie paliwa bądz za duże

-niedopalanie cylindra(uszkodzona cewka,wypalone zawory,przebicie przewodów WN,lejący wtryskiwacz bądz uszkodzony)te blędy wychodzą przeważnie na jalowym(zaraz po wykasowaniu pojawiają się z powrotem)

-uszkodzony silniczek krokowy,bądz zasyfialy(za wolna reakcja po dodaniu gazu)

-uszkodzona przeplywka.

We wszystkich tych przypadkach sonda jednak powinna pracować(wykres może być dość mocno znieksztalcony ale powinien być i sonda powinna reagować na dodawanie gazu)Czy byla sprawdzona praca sondy przy 2-3tys obr?(chociaż calkowicie plaski wykres świadczy praktycznie o jej uszkodzeniu lub braku masy).

To tyle na temat sondy.Kup orginal.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.