Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moje autko to e36 323

 

Jeśli możecie to pomóżcie.

Od pewnego czasu wyskakuje mi 1 bieg. Sprawę rozwiązałem wymieniając elementy gałki zmiany biegów, oraz tych łączników co łączą drążek ze skrzynią. No i uspokoiło się.

Teraz znowu mnie to trapi... Zdarza się to od czasu do czasu - zwłaszcza jak ruszam z miejsca i dodam trochę więcej gazu.

czyżby coś ze skrzynią???

 

Czekam na Wasze podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeżeli sytuację poprawiła wymiana tulejek na wodzikach to może dalej coś jest nie tak z tym układem. Któryś z elementów może ciężko chodzić. Sprawdź też koniecznie poduszki pod skrzynią i silnikiem. Zrób to dokładnie podnosząc skrzynię i silnik na lewarku. Tylko tak ukażą się nawet minimalne uszkodzenia poduszek. Jeżeli jednak będzie wszystko ok to proponuję wbić pierwszy bieg, zdemontować cięgna do włączania biegów i próbować ruszać. Jeżeli bieg wyskoczy to jedyną możliwością będzie uszkodzenie skrzyni.
Opublikowano
Jak dla mnie ewidentną przyczyną jest skrzynia, konkretnie wybierak biegów. Zakończony jest rowkami po których poruszają się wałeczki ze sprężynkami przytrzymujące wrzucony bieg na swoim miejscu. Najprawdopodobniej pękła sprężynka dociskająca ten wałeczek lub zatarło się całe gniazdo prowadzące. Powiedz mi czy nie zdarzyło ci się zazgrzytać na pierwszym biegu podczas redukcji z wyższego?
Opublikowano

Kolego Michalus1984 czy te wałeczki i sprężynki to będą te elementy 19, 18 na tym rysunku

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/323i-M52/LHD/M/1996/may/browse/manual_transmission/s5d_g_inner_gear_shifting_parts-2/

Nie orientujesz się czy można te elementy wymienić bez rozbierania skrzyni? Z rysunku wynika że trzyma to wszystko ta blaszka od góry nr 20. Ta śruba nr 21 służy może do regulacji?

 

Kolego Nest - a mozesz wskazać na rysunku ten synchronizator pierwszego biegu

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/323i-M52/LHD/M/1996/may/browse/manual_transmission/s5d_g_drive_shaft_output_shaft/

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Synchronizator pracuje jedynie w momencie wbijania biegu. Jego uszkodzenie objawia się zgrzytem podczas zmiany biegu, nie będzie jednak powodować wyskakiwania biegu. Taki objaw dają zużyte sprzęgiełka kłowe umieszczone na kole zembatym i kole przesuwnym. Co do uszkodzenia systemu sprężynek i współpracujących wałeczków to uszkodzenie którejś z nich powodowałoby problem z dwoma biegami umieszczonymi na tym samym wodziku.
Opublikowano
Elementy 1-go biegu to zębatka nr 23, koło przesuwne kpl. nr 22, synchronizator składający się z elementów nr 19,20,21. Sprzęgiełka kłowe są zintegrowane z kołem zębatym i kołem przesuwnym. Jak widzisz w cennku koszt tych elementów przekroczy cenę zakupu używanej kpl.skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.