Skocz do zawartości

[ E39 ] Zmiana licznika z LOW na HIGH


yasa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie,

 

Ostatnio wpadłem na pomysł zmiany licznika w mojej e39 '98 520i z low (z rysunkiem samochodu i małym komputerem) na high (z długim wyświetlaczem)

 

Kupiłem na Allegro licznik, jak się później okazało z końca 96 roku (z dodatkowym modułem IKE "na plecach" za to łatwy do przeprogramowania VIN). Przepiąłem piny do nowych wtyczek wg schematu z instrukcji EBA - chyba była od nowszego modelu bo na schemacie była instalacja CAN której mój nie ma. Oczywiście schemat skontrolowałem z WDS i wprowadziłem nieznaczne poprawki (przewód kontrolki ASC zmienił pozycję z 15 na 9)

 

Problemy zaczęły się po podłączeniu wszystkiego. Licznik działa, kontrolki świecą, I-Bus zgłupiał. Radio praktycznie nie daje się operować, alarm głupieje, etc.

Pierwsza myśl jaka mnie naszła to kwestia kodowania. Podłączyłem BMW Scanner 1.36 jednak nie chciał on wykryć żadnego modułu (przedtem działał normalnie). Następna była INPA - zachowanie takie samo. Po odłączeniu wtyku 10113 (biały) wszystko wraca do normy jednak licznik przestaje "udzielać informacji" poza kilkoma kontrolkami.

 

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takiej przekładce? Zauważyłem, że schematy z WDS do 97/03 i od 97/03 nieznacznie się różnią. Główną różnicą jest magistrala K-Bus do której po 97/03 został podłączony EWS.

 

Kolejną sprawą jest to, że nie znalazłem u siebie mostka pomiędzy K-Bus i I-Bus. Mój samochód jest z kierownica po prawej stronie i złącza I-Bus itp mam pod kierownicą. Jednak mostka, o którym mówi EBA nie znalazłem.

 

Czy o czymś nie zapomniałem?

 

Prosze o pomoc każdego, kto miał do czynienia z takim "przeszczepem"

 

Dzieki wielkie

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zasadnicza zmiana zaszła w 9/98 i jeśli twoje auto jest późniejsze to będzie problem.

A jaki miałeś dashboard przed wymianą ? z tym IKE czy w wersji KOM ?

dobrze by było abyś połączył się ze starym i spisał wersję,

bo diabeł tkwi w szczegółach :norty:

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odswieze temat

Mam to samo co kolega opisuje w 1-wszym poscie :mad2: doslownie wszystkie objawy

"Kolejną sprawą jest to, że nie znalazłem u siebie mostka pomiędzy K-Bus i I-Bus. Mój samochód jest z kierownica po prawej stronie i złącza I-Bus itp mam pod kierownicą. Jednak mostka, o którym mówi EBA nie znalazłem."

Wedlug opisu ten mostek trzeba rozlaczyc ale skoro go nie ma ????

Czy jest ktos w stanie pomoc ?

generalnie do przylaczenia sa DWA Kabelki a taki problem :duh:

http://www.socalbavarians.com/High_OBC_retrofit.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosta sprawa masz dwie linie K-bus i I-bus.

 

K-bus- kolor kabla czerwono biały z żółtymi kropkami z tego co pamiętam

I-bus kolor kabla biało szary z żółtymi kropkami z tego co pamiętam

 

I opcja jest taka ze kable od I-bus masz wpięty w szynę K-bus a jak zamienisz i I-bus w szynę I-bus to wszystko będzie działać rewelacyjnie jak to już przerabiałem. Bo jeżeli I-bus masz w szynie K-bus i podłączysz zegary HIGH z dodatkowa wiązka i wpiętym kablem I-bus bo jest błędna wymiana danych. Nie ma żadnego mostka. Mam pytanie masz może schemat podłączenia tych zegarów z kompem na plecach bo kupiłem tez już takie bo sa łatwiejsze do zmiany Vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosiara Wielkie dzieki !!!! :mrgreen:

Zrobilem tak jak mowiles we wtyczce X939 ( ta za schowkiem)wyjalem kabel bialo-szaro-zolty zostaly cztery bialo-czerwone-zolte no i lampy zaczely dzialac :) alarm sie uspokoil kierunki wszystko oki

nie dziala tempomat jak narazie i brak komunikacji z MID-em( byc moze trzeba bedzie zakodowac go ) i ASC przycisk nie dziala

ten wyjety kabel wisi sobie ....

Co do twojego pytania to nie mam schematu bo jak wczesniej pisalem ci mam licznik kupiony z wtyczkami juz na nim samym a nie w tym doczepianym pudelku no i LCM dodatkowo rozniacy sie przebiegiem z moim o 1019 KM :P wiec nawet nie bede przekodowywal tego

Jakbys mial jescze recepte jak rozwiazac problem z tempomatem i MIDem to napisz prosze pozdr

Moze podlaczyc ten kabel( bialo-szaro-zolty) ktory zostal odczepiony za schowkiem do reszty kabli ktore sa pod kierownica te same kolory ?

 

Update : MID juz dziala (potrzebny byl retrofit Disem) ostatnia rzecz jaka zostala to tempomat ... Jeszcze raz dzieki Kosiara :D pozdr

Jak by ktos potrzebowal zestaw do retrofit z LOW na HIGH to prosze o PM (mam jeszcze jeden orginalnie zapakowany)

BMW Retrofit kit No. 65 90 0 308 45

Edytowane przez tommyarbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kabel co rozlaczylem to byl jednak ten mostek miedzy K i I bus -ktory jest opisany w retroft :) (nie jest juz potrzebny) Pa Softem zmienilem VIN

wszystko teraz jest ok :cool2:

uuf jak na pierwszy raz to nawet niezle poszlo baaardzo pomocny jest zestaw kabli retrofit ( mam jeszcze jeden jakby ktos ...). Generalnie tak jak opisane 1,5 h pracy dla specjalisty BMW dla amatora 3h :mrgreen:

i mozna cieszyc sie zegarami w wersji HIGH :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jakie funkcje masz w zegarach bo w LOW: masz średnie spalanie, średnia prędkość, na ile zostało kilometrów paliwa i temperatura a w HIGH masz jakie funkcje???

 

Bo ja jak włożyłem licznik to miałem wszystkie funkcje BC tzw. bogate a jak zrobiłem retrofit disem i zmieniałem numer bo musiałem na swoje a miałem w nowym liczniku takie:

Nowy Licznik

GM 51821200C

SA 20010C100CB0D5E4F

VN 006D53FFDJE

Stary licznik

GM 58810005I

SA 20010800179455E4G

VN 006D53FFD6D

i po zmianie tego mam tylko funkcje takie jak w zegarach LOW.

 

Jeżeli możesz to napisz co dokładnie robiłeś po zamontowaniu nowego licznika co zmieniałeś??? Bardzo będę wdzięczny za pomoc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystkie funkcje High !!! za nim zrobilem retrofit w Disie zmienilem VIN pasoftem potem retrofit Dis zapytal czy chce zmienic cluster z low na high i to wszystko...

Nie dziala mi jednak tempomat obroty i asc w 1 wszym poscie tego watku kolega zmienil piny "przewód kontrolki ASC zmienił pozycję z 15 na 9 " moze mi to pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Noooo ne mow ze od tamtej pory nie zrobiles tego u siebie :shock:

Ja wrocilem do licznika LOW poniewaz zrobilem maly upgrade i zakupilem :

viewtopic.php?f=75&t=170223&start=15

i doszedlem do wniosku ze nie ma sensu wkladac licznik High bo MID zostal usuniety....

Jednak przed zakupem tego sprzetu wszystko podlaczylem i dzialalo :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.