Skocz do zawartości

yasa

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Dublin

Osiągnięcia yasa

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam Panowie i Panie, Ostatnio wpadłem na pomysł zmiany licznika w mojej e39 '98 520i z low (z rysunkiem samochodu i małym komputerem) na high (z długim wyświetlaczem) Kupiłem na Allegro licznik, jak się później okazało z końca 96 roku (z dodatkowym modułem IKE "na plecach" za to łatwy do przeprogramowania VIN). Przepiąłem piny do nowych wtyczek wg schematu z instrukcji EBA - chyba była od nowszego modelu bo na schemacie była instalacja CAN której mój nie ma. Oczywiście schemat skontrolowałem z WDS i wprowadziłem nieznaczne poprawki (przewód kontrolki ASC zmienił pozycję z 15 na 9) Problemy zaczęły się po podłączeniu wszystkiego. Licznik działa, kontrolki świecą, I-Bus zgłupiał. Radio praktycznie nie daje się operować, alarm głupieje, etc. Pierwsza myśl jaka mnie naszła to kwestia kodowania. Podłączyłem BMW Scanner 1.36 jednak nie chciał on wykryć żadnego modułu (przedtem działał normalnie). Następna była INPA - zachowanie takie samo. Po odłączeniu wtyku 10113 (biały) wszystko wraca do normy jednak licznik przestaje "udzielać informacji" poza kilkoma kontrolkami. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takiej przekładce? Zauważyłem, że schematy z WDS do 97/03 i od 97/03 nieznacznie się różnią. Główną różnicą jest magistrala K-Bus do której po 97/03 został podłączony EWS. Kolejną sprawą jest to, że nie znalazłem u siebie mostka pomiędzy K-Bus i I-Bus. Mój samochód jest z kierownica po prawej stronie i złącza I-Bus itp mam pod kierownicą. Jednak mostka, o którym mówi EBA nie znalazłem. Czy o czymś nie zapomniałem? Prosze o pomoc każdego, kto miał do czynienia z takim "przeszczepem" Dzieki wielkie Jacek
  2. yasa

    Wibracje na wolnych obrotach

    Witam ponownie. Niestety problemy powróciły. Tak się zastanawiam i kombinuję. Może mechanik źle założył moduł VANOS. Jakie byłbyby tego objawy? Czy da się to jakoś organoleptycznie sprawdzić? Dziś wymieniam czujnik położenia wału korbowego bo wywala błędy i autko czasem gaśnie. Czy on też może być przyczyną drgawek?
  3. yasa

    Wibracje na wolnych obrotach

    Hmmm... Nie uwierzycie ale prawdopodobnie mechanik podłączył sondy lambda odwrotnie :/ (Złącza pod górną węższą osłoną silnika). Po zamianie silnik chodzi dużo lepiej choć nie idealnie (minimalne wibracje da się odczuć czasami. Jeszcze jedna sprawa. W sobotę odkręcałem kolektor dolotowy i co mnie zdziwiło po wyjęciu wtryskiwaczy, że jeden nie ma takiego plastikowego zielonego rozpylacza tylko samą metalową rurkę. Na co to może mieć wpływ?
  4. yasa

    Wibracje na wolnych obrotach

    Obroty są na poziomie prawidłowym. Co do nieszczelności w dolocie to zakładam taką możliwość. Będę musiał pooglądać wszystkie połączenia w weekend. Jeśli chodzi o diagnostykę to przed chwilą ją wykonałem. Był tam błąd jednej sondy Lambda, błąd czujnika położenia wału korbowego i błąd cewki. Cewki wymieniałem dzisiaj i mogło załapać ten błąd. Czujnik do wymiany, to wiem, ale on się objawia tym, że samochód nagle gaśnie. Co do lambdy to nie wiem. Nie znam objawów uszkodzonej sondy. Wykasowałem błędy i po ponownym odpaleniu nie pojawiły się. Zobaczymy jutro. Jeśli chodzi o reset klemami to robiłem go dziś przed wymianą cewek.
  5. yasa

    Wibracje na wolnych obrotach

    To są stałe wibracje... silnik zaczyna się lekko trząść. Trudno to opisać. Wibracje są stałe i co zauważyłem jak stanę pod górkę to jakby były mniejsze natomiast jak stoi przodem w dół to czuć je bardziej. Silnik się zaczyna trząść przy wolnych obrotach, to widać bardzo wyraźnie po podniesieniu maski. Myślałem, że to może koło zamachowe ale na ciut wyższych obrotach wibracje całkowicie ustępują. Jacek
  6. yasa

    Wibracje na wolnych obrotach

    Witam wszystkich, Posiadam BMW 520i z 98 roku (M52) Ostatio miałem awarię silnika i musiałem go wymienić. Ten, który kupiłem jest w świetnym stanie i z tego samego rocznika. Sprawdzałem go przed zakupem w samochodzie, z którego pochodzi. Żadnych wibracji etc. Po zamontowaniu go do mojego samochodu (sam kadłub, wszystkie akcesoria ze starego silnika) wszystko pracuje pięknie za wyjątkiem wolnych obrotów. Gdy silnik schodzi do ok 700 obr/min zaczyna trochę wibrować. Nie wiem, gdzie może być przyczyna, gdyż po lekkim tylko dodaniu gazu wszystko się uspokaja. Jednak gdy znów zejdzie do tych obrotów problem powraca. Zastanawiam się, czy nie moze to być objawem uszkodzenia poduszki zawieszenia silnika lub skrzyni biegów. Czy są jakieś dodatkowe objawy tegoż uszkodzenia? Wymieniłem profilaktycznie cewki na te z nowego silnika ale to nie zmieniło sytuacji. Świec nie wymieniałem ale tak jak wspominam silnik pracował pięknie w poprzednim pojeździe. Po wykręceniu wszystkie wykazywały normalne zużycie eksploatacyjne ale nic nadzwyczajnego. Świece to NGK. Czy ktoś już się może spotkał z takim przypadkiem? Dodam, że mój silnik, zanim uległ uszkodzeniu pracował bardzo dobrze i też nie było żadnych wibracji. Dzięki wielkie za pomoc Jacek
  7. Dzięki barto za szczere chęci. Może jednak ktoś potwierdzi, czy zawór w środku ma pracować na tyle luźno, że można go praktycznie rozbujać. Moim zdaniem jakiś mały opór powinien stawiać... ale to tylko moje zdanie i szukam opinii innych. Jacek
  8. Hmmm... nikt nie czyścił silniczka krokowego?? :( Jacek
  9. Witam. Czyściłem dzis regulator wolnych obrotów w mojej e39 520i, gdyż była to ostatnia rzecz, jaką sprawdzałem w powodu problemów z wolnymi obrotami. Po czyszczeniu dolegliwość nie ustąpiła jednak wg danych z Autodata rezystancja pomiędzy stykami 1-2 jak i 2-3 powinna być ok 25om natomiast u mnie te wartości odbiegały od wzorca i była różna dla połączeń 1-2 oraz 2-3. Poza tym co mnie bardziej zdziwiło, oś regulatora była jakby bezwładna czyli podczas poruszania całym regulatorem oś się "bujała". Czy to normalne zjawisko? Niestety nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Problem z moim samochodem jest taki, że coraz częściej wolne obroty schodzą poniżej 500obr/min. Dzieje się to podczas jazdy w korku kiedy dużo operuję pedałem przyspieszenia. Zauważyłem coś takiego, że gdy uruchomie silnik bez dotykania gazu, to silnik pracuje nierówno i trzeba go lekko przegazować. Po tym zabiegu jest ok i normalne wciskanie i puszczanie pedału przyspieszenia powoduje powrót prędkości obrotowej do nominalnej ok 750obr/min. Jednak gdy lekko lecz energicznie wcisnę pedał gazu, tak aby obroty szybko wzrosły do ok 1500 i natychmiast puszczę, to w 95% przypadków obroty spadają do bardzo niskich, rzadko gaśnie. Gdy w tym momencie wcisnę pedał przyspieszenia do jakichś 3500-4000obr/min, słychać kilka delikatnych strzałów (kichanie). i po tym wszystko wraca do normy. Być może ktoś miał taki sam problem i znalazł rozwiązanie. Wszystkie pozostałe urządzenia były sprawdzone poza tą przeponą znajdującą się pod kolektorem ssącym i wszystkie funkcjonują poprawnie (włącznie z przepływomierzem itp). Dzięki z góry za pomoc! Jacek
  10. Witam, Szukalem na forum ale nie znalazlem rozwiazania. Nosze sie z zamiarem wymiany licznika na model z duzym wyswietlaczem. Obecnie posiadam wersje z malym wyswietlaczem komputera i z sylwetka samochodu po lewej stronie. Samochod to e39 lipiec '98 520i. Czy taki przeszczep jest mozliwy bez dodatkowych przerobek? Czy jesty mozliwosc przelozenia modulu pamieci w celu zachowania danych samochodu wraz z przebiegiem? Co ze zlaczami? Dzieki za pomoc Pozdrawiam Jacek
  11. Myślałem o tym (jeśli masz na myśli głębokość obudowy monitora). Myślałem o zdemontowaniu przedniego panelu monitora i wkomponowaniu go (monitor, nie panel) w plastikową czarną maskownicę radia/taśmy. Trochę cięcia i wszystko możnaby ładnie dopasować (chyba...). W związku z tym najlepszym rozwiązaniem byłby monitor z jaknajprostszym panelem. Najlepiej tylko przycisk otwierania i włączania. W przeciwnym wypadku opcja przeniesienia panelu w inne niewidoczne miejsce. Wbrew niektórym przeciwnikom podoba mi się oryginalne wyposażenie konsoli i nie chciałbym niszczyć bądź co bądź dzieła niemieckich projektantów. Widziałem już próby połaczenia konsoli e39 z radioodtwarzaczami innych producentów i stwierdzam, że NIC nie równa się oryginałowi (oczywiście pod względem wyglądu, jakość dźwięku to już całkiem inna bajka). Czekam na kolejne sugestie co to monitorka Pozdrawiam Jacek
  12. Witam. Czy komuś udało się takie małżeństwo? e39. Wyrzucić (przenieść) moduł radia i napędu gdzieś i na jego miejsce wstawić monitor dotykowy VGA LCD wysuwany. Czy ktoś trafił na LCD, który wysuwa się odpowiednio daleko, co by nasza osłonka napędu taśmy lub cd go nie blokowała a jednocześnie żeby pozostała na miejscu (takie czasy, że czasem warto schować monitor, poza tym wygląda to bardziej ludzko. Nie wiem, czy dobrze się wyraziłem. Konkretnie. Klapka zamknięta - wygląd standardowego zestawu BUSINESS RDS, otwieramy osłonę, przyciskamy guzik i monitorek się wysuwa. Problem w tym, że mamy niewiele miejsca, gdyż cześć jest przesłonięta przez MID. Chcę zastosować takie rozwiązanie, żeby pozostawić MID i jednocześnie zamontować CarPC. Domyślam się, ze to zagmatwane, może jednak komuś się to już udało. Pozdrawiam Jacek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.