Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie wskaźnika poziomu paliwa


pawelj5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika poziomu paliwa. Mam w aucie instalację LPG więc nie przepalam dużych ilości benzyny. Tym czasem wskaźnik potrafi czasem opaść w dół i pokazywać nawet połowę mniej niż jest w rzeczywistości. Razem z opadającą wskazówką zmniejsza się zasięg wskazywany przez komputer pokładowy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów podnosi się jednak do góry. Im mniej paliwa w zbiorniku tym wahania są większe. Jeżeli w zbiorniku jest ponad 1/4 to w zasadzie wskazania utrzymują się na stałym poziomie. Kilka tygodni temu czekałem w miejscu przez kilkanaście minut z zapalonym silnikiem. Początkowo pokazywało 160km zasięgu. Wskaźnik zaczą jednak opadać, a za nim zmniejszać się teoretyczny zasięg. Zeszło do 60km i zaczęło wzrastać. W zasadzie takie zachowanie wskaźnika nie przeszkadzało mi, jednak wczoraj poziom paliwa zaczą rególarnie opadać w raz z przejechanymi kilometrami i nie podnosił się. Myślałem że coś się stało z instalacją LPG i silnik pali na benzynie. Jak zapaliła się kontrolka rezerwy pojechałem zatankować. Po zalaniu 12 litrów wskaźnik nie podniósł się i niestety dalej opadał. Dzisiaj opadł już całkiem na dół a licznik zasięgu pokazał trzy kreski. Silnik normalnie chodzi na benzynie i pewien jestem że w zbiorniku jest sporo benzyny bo pompa paliwa chodzi cicho. Godzinę temu wracałem z pracy i w pewnym momencie zorientowałem się że nie pali się rezerwa, wskaźnik pokazuje ok 1/4 a zasięg to 220km. O co tu chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na forum informacje o przypadkach w których były problemy z przelewaniem paliwa między prawą i lewą sroną zbiornika. Tylko że to dotyczyło e46. Zastanawiam się czy u mnie też nie występuje podobny problem ze względu na ten dziwny sposób zachowania wskaźnika podczas postoju na zapalonym silniku. Na realoem znalazłem już rysunek zbiornika. Faktycznie są dwa czujniki poziomu, ale tylko jedna pompa i nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie następuje wyrównanie poziomów. Pompa jest w prawej komorze i wychodzą z niej dwa króćce. Jeden pewnie ciśnieniowy, a drugi powrotny.Jednak z czujnika w lewej komorze też wychodzą dwa króćce. Nie bardzo rozumiem jak to jest połączone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę ze prawie taki sam problem jak u mnie. U mnie było tak ze miałem na wskaźniku 15 litrów Pb miałem tras Elbląg Września.Koło Świecia za uwarzyłem że mi zapaliła się na wskaźniku kontrolka Jadąc na LPG Myślałem że gdzieś mam wyciek paliwa na przewodach Wiec wył. zasilanie pompki paliwa. Ale po dłuższym postoju wskazówka pokazywała z powrotem 15 litrów Pb. Teraz aktualnie po przejechaniu 2 km kontrolka schodzi do zera po postoju z powrotem jest 15 Litrów.Na razie jeszcze nie zaglądałem co tego jest przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.