Skocz do zawartości

Co to za przekaźnik?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Czy wie ktoś może za co odpowiedzialny jest przekaźnik, którego brak u mnie w samochodzie. Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem go na czerwono.

Jest to e32 730 R6 1993. Dodam że nie działa mi wiatrak od chłodnicy klimy i problemy z elektrozaworami więc możę od tego. Będę wdzięczy za pomoc, bo może rozwiąże to moje problemy i oszczędzi na elektryku.

http://img262.imageshack.us/img262/6119/dsc00305pjn.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że we wskazanym przez Ciebie miejscu powinien być przekaźnik klaksonu. Wiatrak od klimy nie działa najprawdopodbniej z powodu uszkodzonego rezystora pierwszego biegu od którego wentylator zawsze startuje. Sprawdzić to możesz przez podanie napięcia na pin nr. 3 wtyczki wiatraka. To przewód drugiego biegu, który chodzi bez opornika. Napiszcoś więcej na temat problemów z elektrozaworami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Samochód zanim go kupiłem stał kilka miesięcy prawie nie używany (zimą). Kiedy właczłem klimę przepalał sie bezpiecznik od tego wiatraka. Jak się okazało wiatrak zastał się czy przyrdzewiał - ale ruszyłem go mocniej i wiem, że podłaczony na krótko działa a bezpiecznik sie juz nie przepala. Zrobiłem całą klimę (nowa skraplacz, osuszacz i nabicie) ale wiatrak się nie załącza (nawet po pominięciu czujnika ciśnienia gazu). Także być może masz rację z tym rezystorem. Z tego co widziałem to jest gdzieś przed chłodnicą - jak się do niego dobrać i czy kupię go np. w intercarsie czy w sklepie elekrycznym.

A elektrozawory niby standard - na strefę pasażera często leci gorące powietrze pomino ustawienie zimnego- ale ostatnio je wyjąłem i wyglądały jak nowe ( w porównaniu z moją starą e32, w której wymieniałem). Dodatkowo podłaczałem je na krótko i działały i jeden i drugi i pompka też - byc może problem z elektyką (jakis przekażniik lub sterowanie).

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

A elektrozawory niby standard - na strefę pasażera często leci gorące powietrze pomino ustawienie zimnego- ale ostatnio je wyjąłem i wyglądały jak nowe ( w porównaniu z moją starą e32, w której wymieniałem). Dodatkowo podłaczałem je na krótko i działały i jeden i drugi i pompka też - byc może problem z elektyką (jakis przekażniik lub sterowanie).

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Witam, mam ten sam przypadek: czasami z kratek pasażera leci gorące mimo ustawienia na zimne. Natomiast jak załączę klimę to z kratek pasażerskich wieje słabiej niż z kierowcy...o co to może chodzić? Może to klapy miksujące od nawiewów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opornika/rezystora wiatraka klimatyzacji:

 

Siemens:

 

http://img394.imageshack.us/img394/4352/wiatrakklimysiemens.jpg

 

Bosch:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img394.imageshack.us/img394/7124/wiatrak.jpg

 

Opornik Bosch dostaniesz u dystrybutora tej firmy, Magna/siemens chyba tylko ASO BMW. Nie którzy zastępują je innymi rezystorami o takich samych parametrach.

 

Co do przekaźnika włącza Ci się kompresor?

 

Wymontowałeś elektrozawory ale rozbierałeś je?

 

Bo w środku przeważnie wyglądają tak:

 

http://twrite.org/shogunnew/files/ihka/watervalvedirty.jpg

 

A powinno być tak:

 

%5B450%3A480%5Dhttp%3A//twrite.org/shogunnew/files/ihka/watervalveparts.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem je - wyglądały jak nowe tzn. jak na drugim zdjęciu. Natomiast problem chyba tkwi w uszczelkach pod "grzybkami". U mnie nie miały "środków" i tego kołnieża w środkówej części -został tylko ten kołnież zewnętrzny. Czy można gdzies dostać same uszczelki? Gdzies czytałem, że można uzupełnić je silikonem - to prawda czy lepiej nie bawić się w takie rzeczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że we wskazanym przez Ciebie miejscu powinien być przekaźnik klaksonu. Wiatrak od klimy nie działa najprawdopodbniej z powodu uszkodzonego rezystora pierwszego biegu od którego wentylator zawsze startuje. Sprawdzić to możesz przez podanie napięcia na pin nr. 3 wtyczki wiatraka. To przewód drugiego biegu, który chodzi bez opornika. Napiszcoś więcej na temat problemów z elektrozaworami.

 

Raczej to nie jest przekaźnik klaksonu u mnie go też nie ma , a klakson jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to przekaźnik do spryskiwaczy refletorów, bo znajduje się on w dodatkowej skrzynce przekaźników:

 

http://images41.fotosik.pl/124/8db149d03e61ad15med.jpg

 

Poniżej rozpiska przekaźników. Jeśli masz manual, to nie masz przekaźnika blokady rorusznika i na jego miejsce wskakuje przekaźnik klaksonu.

 

http://images49.fotosik.pl/128/f05eeea2c55352d5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektorzawory nie będą równiez działac z powodu usterki w "skrzyncesterowniczej" jest to taki czarny "prostokąt" wsówany za mieczem - od nawiewów.

po obu stronach jest on popodłanczany takrze aby go wyjąć musisz odkręcić boczki po obu stronach tunela środkowego (na wysokości łydek)

 

trochę mnie nie było ale widze że problemy sie powtarzają :)

powodzenia

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.