Skocz do zawartości

Problemy z went./ogrzewaniem - siła nawiewu, parowanie szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym poruszyć dwie kwestie dotyczące wentylacji i ogrzewania w E36, które męczą mnie od czasu zakupu auta (kilka miesięcy).

Moje BMW posiada climatronik.

 

Czy normalnym zjawiskiem jest, że siła nawiewu zwiększa się w zależności od prędkości jazdy? Im większa prędkośc tym bardziej wieje - niezależnie od ustawień prędkości dmuchawy.

 

Czy zwiększające się parowanie szyb wraz ze wzrostem ustawienia temperatury jednoznacznie może świadczyć o nieszczelnej nagrzewnicy? Do tego czuć charakterystyczny drażniący zapach wraz z parowaniem. Dziwi mnie to, że szyba przednia paruje tylko i wyłącznie z prawej strony :shock: :?: Może ktoś miał taką sytuację?

 

Liczę na pomoc forumowiczów :)

Dzięki!

Pozdrawiam

Opublikowano
...Dziwi mnie to, że szyba przednia paruje tylko i wyłącznie z prawej strony :shock: :?: Może ktoś miał taką sytuację?...

 

To napewno jest wina elektro-zaworów (nagminny temat , szukaj na forum) , które poprosu nierówno dają ciepło/zimno - prawo/lewo. Na reszte napewno ci ktoś pomoże , nawet to już chyba gdzieś było...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

1. Jest to możliwe przy obiegu otwartym. Powietrze wpada przez wloty do kabiny i wylatuje poprzez otwory tylnej półki do bagażnika i na zewnątrz.

Logicznie czym szybciej jedziesz tym bardziej to odczuwasz,

ale róznica powinna być minimalna ( nie taka jakbyś np. nawiew z min zwiększył na maxa... nie powinno to też wpływać na zmiany elektroniczne klimatronika, tylko na twoich odczuciach. )

 

2. Przyczyn parowania jest kilka... ( zabity filtr pyłkowy, Stojąca woda pod wykładzina...)

Jeśli dodatkowo czujesz dziwny, drażniący zapach to wskazówka na płyn z nieszczelnej nagrzewnicy.

Sprawdzisz to najprościej po:

- ubytkach płynu

- mokrej wykładzinie na zewnątrz, od kanalu do podnóża zaraz po jeżdzie, ( później może wsiąknąć pod spód )

- nasilaniu przy ustawieniach pokrętła na CIEPŁO.

Opublikowano
Jeżeli zapach jest jakby słodki to niestety masz wyciek płynu chłodzącego. Co do parowania szyby to może być wina właśnie wycieku płynu chłodzącego, lub na przykład zatkany odpływ wody z parownika klimatyzacji. Taka stojąca woda może wydawać zapach gnicia.
Opublikowano
1. Jest to możliwe przy obiegu otwartym. Powietrze wpada przez wloty do kabiny i wylatuje poprzez otwory tylnej półki do bagażnika i na zewnątrz.

Logicznie czym szybciej jedziesz tym bardziej to odczuwasz,

ale róznica powinna być minimalna ( nie taka jakbyś np. nawiew z min zwiększył na maxa... nie powinno to też wpływać na zmiany elektroniczne klimatronika, tylko na twoich odczuciach. )

 

Wpływ prędkości jazdy na siłę nadmuchu jest bardzo duży. Przy prędkości ok 100km/h z kratek wieje tak silnie, że możnaby to porównać do maksymalnego ustawienia dmuchawy na postoju. Wydaje mi się to niemożliwe w sprawnym systemie, ale nigdy nie jeździłem inną E36 z klimatronikiem.

 

2. Przyczyn parowania jest kilka... ( zabity filtr pyłkowy, Stojąca woda pod wykładzina...)

Jeśli dodatkowo czujesz dziwny, drażniący zapach to wskazówka na płyn z nieszczelnej nagrzewnicy.

Sprawdzisz to najprościej po:

- ubytkach płynu

- mokrej wykładzinie na zewnątrz, od kanalu do podnóża zaraz po jeżdzie, ( później może wsiąknąć pod spód )

- nasilaniu przy ustawieniach pokrętła na CIEPŁO.

 

Filtr przeciwpyłkowy świeżo zmieniony, wody pod dywanikami nie ma. Niewielkie ubytki płynu zauważyłem.

Dziurę w nagrzewnicy sugeruje mi właśnie dziwny drażniący zapach oraz zwiększanie parowania wraz ze wzrostem ustawienia temperatury, jednak tylko po stronie pasażera. Po stronie kierowcy można włączyć ogrzewanie i jest wszystko ok. Nie znam zasady działania tego klimatronika i jego budowy, dlatego mnie to dziwi :?

 

Czy do zmiany nagrzewnicy konieczne jest rozebranie deski rozdzielczej? Próbowałem znaleźc w necie jakąś instrukcję, ale nie udało mi się. W różnych autach różnie to wygląda...

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.