Skocz do zawartości

320i- wymiana płynu hamulcowego i może coś jeszcze...


kedar007

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

nie chcę zbyt często się powtarzać, ale od niedawna posiadam e46 320i z '99r. Przy zakupie auto było podłączane pod komputer i wykazało 2 błędy, które występowały sporadycznie i po skasowaniu ich było ok.\, nic więcej. Niby inspekcja wg komputera była za 13tys, ale mimo wszystko zdecydowałem się na:

1. wymianę oleju+ filtru rzecz jasna- zalałem castrol,

2. wyczytałem na forum, że po zakupie powinno się wymienić również płyn hamulcowy- czy na pewno stosować tą zasadę bezwzględnie i czy razem z płynem wymieniać pompę?,

3. czy jeszcze coś powinno być zrobione zaraz po...

 

Obecnie zauważyłem, że:

4. Jak auto jest zimne, to przez 2, 3 min silnik nierówno pracuje, później jest już ok. Czy to mogą być świece do wymiany- jakie polecacie?

5. Jak włączam 1 bieg i przy zmianie na 2 i 3 (przy 4 i 5 już tego nie ma)słychać takie jedno głuche stuknięcie- gdzieś chyba z tyłu. Jak jest radio włączone to prawie nie słychać, ale co to może być?

 

dzięki za pomoc

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj aby przy wymianie płynu hamulcowego najpierw opróżnić zbiorniczek wyrównawczy za pomocą strzykawki ze starego płynu i zalać nowym płynem i dopiero wtedy przetłaczać płyn . Zminimalizujesz w ten sposób możliwość zatkania kanałów pompy ABS-u ( kanały mają średnicę włosa ludzkiego lub mniejszą w pompach najnowszej generacji ) Należy również pamiętać aby nie zapowietrzyć pompy ABS-u , bo odpowietrzenie jej może być trudne.

Co do nierównej pracy mogą być świece , może być czujnik temperatury cieczy ( sprawdź jakie są parametry pracy na zimnym silniku ( temperatura cieczy ) )

Stukanie to jakiś luz w układzie przeniesienia napędu ( wał napędowy - tylny most - koła )

Ja wymienił bym jeszcze filtr paliwa , powietrza i przeciwpyłkowy i te świece ( polecam BERU , DENSO i NGK ( oczywiście nie podrabiane ) .

BMW... and nothing else matters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj aby przy wymianie płynu hamulcowego najpierw opróżnić zbiorniczek wyrównawczy za pomocą strzykawki ze starego płynu i zalać nowym płynem i dopiero wtedy przetłaczać płyn . Zminimalizujesz w ten sposób możliwość zatkania kanałów pompy ABS-u ( kanały mają średnicę włosa ludzkiego lub mniejszą w pompach najnowszej generacji ) Należy również pamiętać aby nie zapowietrzyć pompy ABS-u , bo odpowietrzenie jej może być trudne.

Co do nierównej pracy mogą być świece , może być czujnik temperatury cieczy ( sprawdź jakie są parametry pracy na zimnym silniku ( temperatura cieczy ) )

Stukanie to jakiś luz w układzie przeniesienia napędu ( wał napędowy - tylny most - koła )

Ja wymienił bym jeszcze filtr paliwa , powietrza i przeciwpyłkowy i te świece ( polecam BERU , DENSO i NGK ( oczywiście nie podrabiane ) .

 

co masz na myśli "przetłaczać płyn"?

Czy jeżeli będę "przetłaczał płyn" i co chwilę dolewał nowy (bo pewnie na tym polega przetłaczanie) tak aby zbiorniczek nigdy nie był pusty, to czy jest możliwe zapowietrzenie pompy ABSu?

Świec, które podałeś są porównywalnej jakości i jak poznać czy nie są podrabiane- ile powinne kosztowac (tak na oko).

 

dzieki

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.