Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

nie chcę zbyt często się powtarzać, ale od niedawna posiadam e46 320i z '99r. Przy zakupie auto było podłączane pod komputer i wykazało 2 błędy, które występowały sporadycznie i po skasowaniu ich było ok.\, nic więcej. Niby inspekcja wg komputera była za 13tys, ale mimo wszystko zdecydowałem się na:

1. wymianę oleju+ filtru rzecz jasna- zalałem castrol,

2. wyczytałem na forum, że po zakupie powinno się wymienić również płyn hamulcowy- czy na pewno stosować tą zasadę bezwzględnie i czy razem z płynem wymieniać pompę?,

3. czy jeszcze coś powinno być zrobione zaraz po...

 

Obecnie zauważyłem, że:

4. Jak auto jest zimne, to przez 2, 3 min silnik nierówno pracuje, później jest już ok. Czy to mogą być świece do wymiany- jakie polecacie?

5. Jak włączam 1 bieg i przy zmianie na 2 i 3 (przy 4 i 5 już tego nie ma)słychać takie jedno głuche stuknięcie- gdzieś chyba z tyłu. Jak jest radio włączone to prawie nie słychać, ale co to może być?

 

dzięki za pomoc

Radek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy wymianie płynu hamulcowego nie musisz wymieniać pompy. Przy wymianie oleju pompy olejowej przecież nie wymieniasz. Co do stuków to temat rzeka. Poszukaj na forum było dużo o tym.
Krzysztof
Opublikowano

Pamiętaj aby przy wymianie płynu hamulcowego najpierw opróżnić zbiorniczek wyrównawczy za pomocą strzykawki ze starego płynu i zalać nowym płynem i dopiero wtedy przetłaczać płyn . Zminimalizujesz w ten sposób możliwość zatkania kanałów pompy ABS-u ( kanały mają średnicę włosa ludzkiego lub mniejszą w pompach najnowszej generacji ) Należy również pamiętać aby nie zapowietrzyć pompy ABS-u , bo odpowietrzenie jej może być trudne.

Co do nierównej pracy mogą być świece , może być czujnik temperatury cieczy ( sprawdź jakie są parametry pracy na zimnym silniku ( temperatura cieczy ) )

Stukanie to jakiś luz w układzie przeniesienia napędu ( wał napędowy - tylny most - koła )

Ja wymienił bym jeszcze filtr paliwa , powietrza i przeciwpyłkowy i te świece ( polecam BERU , DENSO i NGK ( oczywiście nie podrabiane ) .

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Pamiętaj aby przy wymianie płynu hamulcowego najpierw opróżnić zbiorniczek wyrównawczy za pomocą strzykawki ze starego płynu i zalać nowym płynem i dopiero wtedy przetłaczać płyn . Zminimalizujesz w ten sposób możliwość zatkania kanałów pompy ABS-u ( kanały mają średnicę włosa ludzkiego lub mniejszą w pompach najnowszej generacji ) Należy również pamiętać aby nie zapowietrzyć pompy ABS-u , bo odpowietrzenie jej może być trudne.

Co do nierównej pracy mogą być świece , może być czujnik temperatury cieczy ( sprawdź jakie są parametry pracy na zimnym silniku ( temperatura cieczy ) )

Stukanie to jakiś luz w układzie przeniesienia napędu ( wał napędowy - tylny most - koła )

Ja wymienił bym jeszcze filtr paliwa , powietrza i przeciwpyłkowy i te świece ( polecam BERU , DENSO i NGK ( oczywiście nie podrabiane ) .

 

co masz na myśli "przetłaczać płyn"?

Czy jeżeli będę "przetłaczał płyn" i co chwilę dolewał nowy (bo pewnie na tym polega przetłaczanie) tak aby zbiorniczek nigdy nie był pusty, to czy jest możliwe zapowietrzenie pompy ABSu?

Świec, które podałeś są porównywalnej jakości i jak poznać czy nie są podrabiane- ile powinne kosztowac (tak na oko).

 

dzieki

Radek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.