Skocz do zawartości

Sondy Lambda - dziwne zachowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podlaczylem dzis woltomierz do sond i mam dziwne objawy:

-na wolnych obrotach sonda A (od strony pasazera) utrzymuje sie na napieciu 0,78V zas jesli dodaje i odejmuje gazu to wacha sie miedzy 0,1 a 0,8 V

-sonda B (strona kierowcy) na wolnych lata caly czas od 0,1-0,8V co mnie bardzo zdziwilo bo sonda A w tym samym czasie wskazuje stale napiecie

 

Zmienilem sondy stronami ale to nie wina sond tylko czegos innego, czy ktos ma pomysl czego ? Obserwujac czasy wtryskow widze ze te po stronie sondy B maja ok 3,6 ms a z drugiej strony 4 ms.

 

Silnik pracuje dosc nierowno i nie mam juz pomyslow dlaczego:

-swiece nowe platynowe NGK

-czujnik temp nowy

-termostat nowy

-cewki sprawdzone oscyloskopem

-przeplywka po odlaczeniu zaczyna rzucac silnikiem wiec wyglada na sprawna

-nieszczelnosci nie stwierdzono

-membrana ma 2 miesiace

-cisnienie paliwa bylo sprawdzane przy filtrze i jest stale 3,5 bara

-filtr paliwa ma pol roku (zamiennik)

-filtr powietrza oryginal 3-4 miesiace

-silniczek wolnych obrotow wyczyszczony prewencyjnie ;)

 

Instalacja gazowa KME

 

Prosze o sugestie co moze byc nie tak.

Opublikowano

To naprawde jest temat rzeka, te silniki na faszerowane czujnikami i tak ciezko powiedziec. Sprobuj moze podjechac na kompa i sprawdz bledy.

Ale wiem po swoim przypadku ze sonda ma duze znaczenie dla pracy silnika.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jaki masz gaz sekwencyjny ? Jeżeli tak to nie ma prawa być błędów jak to jest profesjonalnie zamontowane a najprawdopodobniej pada sonda miałem tak w 3,0 V8 .
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

czy stało sie to zaraz po założeniu instalacji gazowej??

sprawdź podłączenie instalacji do sondy! na ogół podłączenie to wykonane jest szeregowo czyli przecina sie sygnał od sondy i podłącza dwa kable od komputera gazowego,czyli sygnał przechodzi drogę okrężna przez komputer gazowy! czasami jak ten komputer ulegnie uszkodzeniu to przekaźnik potrafi przerwac sygnał sondy lub zdrowo go zakłócić i stąd problemy z sonda

u kolegi w aucie właśnie poszedł komp od gazu i musiał cały gaz odłączyc bo silnik dostawał dwa paliwa a jak zakręcil gaz to nie szło jechac bo sygnal sondy był zakłócany

Opublikowano

z tego co się orientuje to sondy nie pracują równo. każda waha się trochę inaczej ale w przedziale 0,2-0,8 V. u mnie jedna sonda pracuje ale ma stałe wskazania i mechanik powiedział że nadaje się do wymiany.

 

pzdr

Opublikowano

mozna zrobić probe, tzn odpiąć dwie sondy i przejechać się. Jeżeli sytuacja się poprawi i silnik będzie chodził prawidłowo to to:

pewnie jedna z sond padła, ale twierdzisz że jak zmienisz stronami to ta dobrze pokazujaca źle pokazuje tak???

Jeżeli tak jest to należys sprawdzić po stronie elektrycznej wszytskie połaczenia sondy z kompem.

 

Jednak jezeli to jest sonda 1V to na niej indukuje się napięcie i podawane jest do kompa. Jkaby to była 5V sonda tytanowa NTK to sytuacja jest nieco inna bo z kompa dostaje sonda 2.5 V i opornościa zmienia napiecie od -2.5 do 2.5 czyli beznwzględnie 5V. Tak więc napiecie na sondzie 1V jest indukowane przez nią samą i jezeli nie skacze to podejżewałbym tylko sonde, a jeżeli to 5v sonda NTK to powodów nie oscylowania napiecia może byc wiecej bo dostaje ona napięcie z kompa.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Sondy sa 1V. Zamienilem te ktore byly oryginalnie na sondy od 740 ale musialem ciac wtyczki i sondy byly tak jak te stare uzywane wiec nie mam 100% pewnosci ze sa dobre. DIS pokazywal ze pracuja ok w pelnym zakresie.
Opublikowano
u mnie po tygodniu padła sonda (nowa), NTK 5V simensa, i dostał takiego muła że strach. Wypiąłem sonde i odzyskał wigor. Podobno sondy na gazie szybko sie psują. Moja takze po podpięciu do kompa wskazywała że działa i oscyluje miedzy 0,25 a 5V, ale widocznie żle oscylowała i dawała błędne dane. Narazie jeżdże bez sondy i myśle co z tym fantem zrobic bonieuśmiecha mi się co tydzień wymieniać sond.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

moim skromnym zdaniem sondy tytanowe 5-cio voltowe pracyja w zakresie od 0 do 5V. Miałem takie same objawy, sonda nie chciała przejść powyzej 1,0V na odczycie. Moja sonda nie miala masy na grzalce i bez pomocy nie chciala wystartowac NAWET DO KILKUNASTU MINUT.

Sonda ma dwa niezalezne obwody: pomiarowy +/-5V i grzewczy 12V. Moim zdaniem musisz sprawdzic miernikiem czy grzalka dostaje napiecie, a jesli tak to na zgaszonym silniku sprawdz jej oporność. Uszkodzona grzalka nie wykazuje zadnej impedancji. A jesli i to bedzie ok to znaczy ze sonda ma uszkodzenie elementu pomiarowego. To pozwoli Ci upewnic sie czy sonda jest dobra czy zła. Ale na wszelki wypadek potwierdz to u jakiegos speca. I oby to byl brak masy tak jak u mnie.

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.