Skocz do zawartości

naprawa automatycznej skrzyni biegow


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

po rozebraniu wszystkiego stwierdzam ze chcac ta skrzynie dobrze zrobic to koszt czesci ( orginalnych ZF ) wynosi ok 1400 - 1500 zl - do wymiany wszystkie tarczki , kilka plytek , jedno lozysko igelkowe

 

No i jeszcze z 7 litrow oleju do skrzyni i filterek :D Czyli jakies 2000 razem...

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Zgadza sie. Przy wymianie mozliwe jest spuszczenie 4-5 litrow. Jak sciagasz skrzynie to spuscisz duzo wiecej. Jak oproznisz jeszcze konwerter to w sumie wchodzi chyba okolo 9 litrow do suchej skrzyni. Wymiana niestety nie jest rownoznaczna ze spuszczeniem calego oleju. Wymieniasz w najlepszym wypadku 70% oleju w skrzyni. Chyba, ze robisz wymiane dynamiczna z oproznieniem konwertera to wtedy trzeba liczyc jakies 7 literkow. Cala skrzynia we wszystkich zakamarkach ma okolo 9 litrow z tego co pamietam.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

7 litrów ? :shock: Przy wymianie zapłaciłem za 3,5 litra.

 

Niestety to nie wymiana ale "dolewka". Spuscili Ci jakies 40% oleju jaki jest w skrzyni. 60% zostalo starego i wymieszalo sie z nowym. Nie masz jednak co sie lamac. Wymiana calkowita oleju jest rownoznaczna z wyjeciem skrzyni...

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
nie koniecznie - podczas wymiany dynamicznej jestes w stanie wymienic ok 90% oleju w skrzyni - wiadomo ze do wymiany dynamicznej nie zuzyjesz 10 litro oleju tylko wiecej ( bo nowy olej sie bedzie mieszal ze starym i dolewasz nowego az barwa oleju bedzie zblizona do nowego ), ale moim zdaniem to oplacalna inwestycja - 90 % uszkodzen skrzyn to wina braku oleju lub jego zlego stanu !!!! - u mnie brakowalo ok 0,75 l oleju - i skrzynia lezy w czesciach w pokoju obok :duh:
Opublikowano
U mnie brakowalo 1,4 litra i skrzynia chodzi. Ale kierowany instynktem odkladam kaske na czesci :mrgreen: Albo na nastepne autko :twisted2:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
tylko ze ty masz inna skrzynie - te starsze sa duzo bardziej odporne na niedobory olej - ale jest tez roznica w moci - jak w moja skrzynie ( z brakiem oleju ) wpadlo 220 oni to juz widze jakie tam bylo zamieszanie :D
Opublikowano
narazie nie mam i chyba nie bede kupowal .......... ale czyms jezdzic musze :mad2: jestem w kropce - cos musze zrobic ale nie wiem co - boje sie ze wpakuje w nia 2 tys i nie bedzie chodzic tak jak wczesnij..........
Opublikowano
Widze, ze poczatkowy entuzjazm Cie opuszcza :( Hmmm... Sam sie zastanawiam nad tym, czy nie wywalic skrzyni i nie zafundowac jej nowych czesci. Przeciez gorzej chyba byc nie moze???

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

gdybym mial pewnosc ze wszystko bedzie chodzic tak jak wczesniej to nawet bym sie nie zastanawial.........

 

co do paprwy - jesli to mozliwe to radze rozbierac skrzynie jak pojawiaja sie pierwsze objawy uszkodzen ( np jak slizga i ot nie wina sterowania) - bo potem niszcza sie kolejne czesci - szczegolnie plytki metalowe - przegrzewaja sie , wyginaja i robia sie w nich wrzery - i musza byc wymienione bo jesli nie to skrzynia po naprawie nie wytrzyma 20 tys km....... pozatym jesli cos szarpie to zeby tarczek wycinaja szczeliny w koszach i wtedy kosz tez jest do wymiany - a to juz wiekszy koszt - u mnie jeden kosz pasowalo by wymienic.....

Opublikowano

niestety koszty sa za duze i dlatego kupuje inna skrzynie - cena jest przystepna ( place za nia jak sprawdze ) wiec chyba nie mam innego wyjscia.....

 

chyba ze przerobka na manuala - koszt ok 2tys zl + kupa roboty - skrzynia ,sprzeglo ,pedaly, wla napedowy , kolo 2masowe, dyfer , tunel i jeszcze nie wiadomo co........ :mad2:

 

jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

 

NIE bojmy sie automatow :cool2:

Opublikowano
a ja wg. VIN mam A5S310Z..... :shock: :shock: :shock:

 

i to jest właśnie 5HP18 :mrgreen:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

NIE bojmy sie automatow :cool2:

 

Widzę że entuzjazm Ci powrócił, tak trzymać.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
a ja wg. VIN mam A5S310Z..... :shock: :shock: :shock:

 

i to jest właśnie 5HP18 :mrgreen:

 

To po co to komplikowac..... :duh: :duh:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
jesli chodzi o samodzielna naprawe to nie jest to nic wielce skomplikowanego - trzeba to zrobic raz a dobrze zeby nie wyciagac skrzyni 2 raz - wymienic co tzreba i musi chodzic....

NIE bojmy sie automatow :cool2:

 

Widzę że entuzjazm Ci powrócił, tak trzymać.

 

enuzjazm powrocil bo jestem w stanie sam ja naprawic , tylko ze koszt czesci jest za wysoki :mad2: - ale liczy sie to ze wam pokazalem ze sie da :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.