Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przestraszyłem sie dzisiaj jak jechałem do pracy zaświeciła mi sie kontrolka kola zebatego z wykrzyknikiem niby tryb awaryjny automatu przelaczalem sobie recznie biegi, powiedzcie mi na czym polega ten tryb awaryjny bo autko przyspieszalo tak jak przyspieszlao plynnie zmienialo biegi a kontrolka sie palila gdy zgasilem auto i zapalilem jeszcze raz kontrolka juz sie nie palila czy to moze oznaczac tez za niski poziom oleju w skrzyni niestety nie mam gdzie tego sprawdzic a mechanikom z mojego miasta poprostu nie wierze nikt tu nie jest godny zaufania

Opublikowano

Może być wiele przyczyn

1. słaby akumulator - słabe ładowanie lubi wywalić błąd skrzyni

2. przytkany ktorys z kanałów w skrzyni

3. konwerter itd itd mozna gdybać i gdybać

 

polecam podpiąć się pod kompa diagnoza na 100%

brokat_
Opublikowano
Mnie się raz zaświecił.Stałem w korku w górach na wjeździe o bardzo dużym wzniesieniu na D i się też zaświeciło koło zębate.Na płaskim wyłączyłem zapłon i włączyłem i jest do tej pory OK to było rok temu. :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli chcesz sprawdzic stan oleju, to na prawde nie jest trudne. Potrzebna jest godzina czasu, wolny kanal, odpowiedni klucz imbus. Najpierw jednak musisz zindentyfikowac jaka skrzynie biegow posiadasz, oraz znalezc najlepiej instrukcje obrazowa co odkrecac. Dowiedz sie jak powinien wygladac olej do twojej skrzyni i porownaj ze stanem w twojej skrzyni.

 

Sprawdzanie jeszcze kosztuje niewiele... :nienie: Ja bym nie ryzykowal zwlaszcza, jesli nie wiesz kiedy byl wymieniany...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

własnie sie obawiam że chyba nie był nigdy wymieniany kupilem to autko z przebiegiem ok198 tkm teraz mam 202 tkm byłem u mechaników w opolu od beemek i powiedzieli mi ze to moze byc mało oleju poprostu jechałem na 4 i mialem niewiele ponad 1000 obr/min i tak sobie pykałem aż wyskoczył ten błąd powiedzieli ze poprostu male cisnienie oleju bylo.

Mam skrzynie A5S310Z (5HP18) niestety tutaj na forum nie doczytałem sie jaki mam olej bo jedni pisza że dexronIII inni zaś ze jakis ESSO wiec sie zamotałem w tym temacie już jestem umówiony z nimi na wymiane wiec mam nadzieje ze zrobią to dobrze i dobiorą odpowiedni olej.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące użytkowania automatu ostatnio byłem w górach przełączałem biegi ręcznie i hamowałem też biegami czy można tak robić czy niezalecane???

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wniosę dużo do tego tematu, bo sam nie mam automatu i nie jestem specjalistą, ale uważaj z tym poziomem oleju. Ostatnio właśnie przeglądałem jakiś wątek, gdzie jednemu z kolegów na forum wszyscy radzili sprawdzić poziom, a on tak się do tego zabierał, że zajedździł skrzynię. Oczywiście po wymianie się poprawiło, ale już uszkodzenia jakieś były.

A w kwestii hamowania silnikiem, to moim zdaniem w górach tak właśnie trzeba robić. Dlatego w starych automatach były pozycje PRND432. Te ostatnie służyły właśnie do zjazdów górskich. Bez tego byś hamulce wykończył.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.