Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, dzisiaj jadąc sobie autostradą spokojnie 130-140 silnik zaczął całkowicie przerywać, ale po wciśnięciu sprzęgła na wolnych obrotach chodził bez problemów. Po przejechaniu z trudem kilku następnych kilometrów, zgasł całkowicie i już nie dał się odpalić. Następnie po holowaniu do domu okazało się, że odpalił i jak na razie chodzi. Obstawiam coś z układem zasilania w paliwo, filtr paliwa jest praktycznie nowy, a z autem nigdy nie było większych problemów, silnik to M52B25TU, żadne kontrolki się nie świecą. W tygodniu podjadę na kompa ale może ktoś miał cosik podobnego z tym silnikiem.
Opublikowano

Rózne mogą być przyczyny, brak iskry, paliwa...

Ale ja bym sprawdził najpierw czujnik położenia wałka wydechowego.

 

Ja wymieniałem ssacego ( M52TU ma dwa i dwa czujniki ) bo dodawał mi na obrotach a u kolegi ten sam motor tylko w e39 gasł i nie chciał palic i właśnie padł mu wydechowy.

Jak zgaśnie spróbuj popukac delikatnie w niego, nie wiem czy to pomoże na chwile, ale czytałem że moze mu się coś przestawić i będzie inaczej pracował.

Opublikowano
Podjechałem na kompa i wyskoczył tylko jeden błąd, "Czujnik położenia przepustnicy" jak mi powiedział mechanik przepustnica jest sterowana linką oraz elektronicznie, pytanie czy można ją w jakiś sposób wyczyścić?
Opublikowano

Obawiam się że czyszczenie w tym wypadku nie pomoże.

Niekoniecznie usterka może tkwić w przepustnicy, nawet jeśli wykazała błąd i pewnie jest to błąd PWG ( potencjometr pedału gazu ).

 

Ja też kupiłem drugą przepustnicę a w sumie okazało się że jej błąd powodowało na 99% lewe powietrze na podciśnieniu odmy.

Mozna było zauważyć wiszący zerwany wężyk , dopiero po zdjęciu przepustnicy.

Lewe powietrze "wymuszało" niejako na przepustnicy żeby zmieniała swoje uchylenia i przez to komp. rejestrował błędne działanie potencjometru.

 

P.S

Jak coś to mam taką przepustnicę.

http://img10.imageshack.us/img10/4125/zdjcie008biel.jpg

Opublikowano

M52TU, nie posiada potencjometru gazu podobnie jak elektronicznie sterowanej przepustnicy - w tym silniczku jest jeszcze linka.

 

Pozdr.

Opublikowano
M52TU, nie posiada potencjometru gazu podobnie jak elektronicznie sterowanej przepustnicy - w tym silniczku jest jeszcze linka.

 

Pozdr.

 

Potencjometr gazu jest w przepustnicy i jest linka.

Sterowanie elektroniczne a PWG nie mają nic wspólnego ze sobą.

 

Patrz w link wyżej. To moja przepustnica która jest na linkę i na wykresie pokazuje ładnie PWG. Jak by nie było to by nie pokazywało.

Opublikowano

:modlitwa:

 

Co racja to racja - sorka, mój bład - czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka - he he. Nie zwróciłem uwagi że masz na myśli potencjometr którego rezystancja określa stopień otwarcia przepustnicy :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.