Skocz do zawartości

Rusza kierownicą na nierównościch


nitrus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja e46 rusza kierownicą na nierównosciach tzn tory kolejowe, chopki itd. Zmiana kół nie pomogła (obecnie felgi 7 cali opony 195/65/15). Na stacji diagnostyczniej sprawdzałem całe podwozie i wszystko z przodu i z tyłu jest ok. Amorki przod ok 65% tył 75%. Przekładnia kierownicza niby miała jakieś luzy wcześniej ale zostało to skorygowane bo diagnosta stwierdził że z lewej strony jest podciągnieta i w tej chwili jest ok. Ale jak skręce koła max w lewo to trzeba użyć siły żeby odbić kierownicę. Czym może być spowodowane takie prowadzenie samochodu? Jeszcze zapomiałem dodać ze zbieżność jest świeżo ustawiona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może tym że jak skręcisz w lewo to musisz użyć siły żeby odbić. Być może układ wspomagania źle działa.

Ale tylko jak max w lewo skręce to ejst ten opór żeby odbić z tego krańcowego punktu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może tym że jak skręcisz w lewo to musisz użyć siły żeby odbić. Być może układ wspomagania źle działa.

Ale tylko jak max w lewo skręce to ejst ten opór żeby odbić z tego krańcowego punktu

 

Ja mam tak samo jak skrece na max to jakby wpadało w jakis rowek i zeby wrócic to trzeba mocniej ruszyc kieronica wsumie mi to nie przeszkadza ale nie lubie miec czegos co nie działa jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie też jak przejeżdżam np. przez tory to kierownica sama się rusza ale dużo urzytkowiników tego forum pisało że ma tak samo w e46, jest to podobno konstrukcją układu spowodowane z tym że zaznacze że ja mam 17/45 8" i opony 225 :twisted2:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mieć uszkodzone Łożysko oporowe po lewej stronie (nad sprężyną zawieszenia) i stąd nie odbijanie kierownicy i ciągnięcie auta w koleinach. Drugim powodem myszkowania w koleinach są zużyte tuleje w przednich wahaczach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienione amory, łożyska pod nimi, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, ustawioną zbieżność i tak samo mam efekt ruszania się kierownicy na nierównościach o jakich mówicie!!! Cholernie mnie to denerwuje!!!! Nie jestem pewien, czy za to nie jest odpowiedzialny taki plastikowy element znajdujący się w samej przekładni, który dociskany jest do maglownicy za pomocą sprężyny. Ten element jest w kształcie walca, w środku wydrążony i z jednej strony (od strony maglownicy) jest do niej owalnie dopasowany. W miejscu dopasowania jest dziurka na pozostałości smaru. Jeżeli się mylę to mnie skorygujcie, ale wydaje mi się, że ten plastik się porostu wyrabia, przez to maglownica jest lżej dociskana, a co za tym idzie ma większy luz w ruchach poprzecznych. Co Wy na to?
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam takie same objawy - kierownica opowiada całą historię drogi... :) ale u mnie sprawa jasna: megaluzy w maglu.

 

co do korygowania, będącego niczym innym jak dokręcaniu przekładni - u mnie mechanik próbował i efektem było nieodbijanie kierownicy choć rzeczywiście luzy zmalały, więc zostawiliśmy jak było.

 

w przyszłym tyg zakładam regenerowaną maglownicę więc mam nadzieję że zacznie się nowa era - auto poprowadzi się jak BMW a nie stara Nysa... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie same objawy - kierownica opowiada całą historię drogi... :) ale u mnie sprawa jasna: megaluzy w maglu.

 

co do korygowania, będącego niczym innym jak dokręcaniu przekładni - u mnie mechanik próbował i efektem było nieodbijanie kierownicy choć rzeczywiście luzy zmalały, więc zostawiliśmy jak było.

 

w przyszłym tyg zakładam regenerowaną maglownicę więc mam nadzieję że zacznie się nowa era - auto poprowadzi się jak BMW a nie stara Nysa... :(

 

napisz czy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie same objawy - kierownica opowiada całą historię drogi... :) ale u mnie sprawa jasna: megaluzy w maglu.

 

co do korygowania, będącego niczym innym jak dokręcaniu przekładni - u mnie mechanik próbował i efektem było nieodbijanie kierownicy choć rzeczywiście luzy zmalały, więc zostawiliśmy jak było.

 

w przyszłym tyg zakładam regenerowaną maglownicę więc mam nadzieję że zacznie się nowa era - auto poprowadzi się jak BMW a nie stara Nysa... :(

 

A jaki masz przebieg na polskich drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.