Skocz do zawartości

330d M57 Czy wymienia sie łańcuszek rozrządu? kiedy,Przebieg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie czy podany jest jakiś przebieg w planie przeglądów serwisowych przy którym powinno sie wymienić łańcuszek rorządu?

I czy w ogóle w praktyce się to robi,czy ktoś to robił?

 

I czy po jakimś przebiegu nie wymieniony może hałasować bądz mieć jakiś choćby minimalny wpływ na prace silnika?

 

 

Pozdrawiam

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem się nie wymienia, sam koszt wymiany byłby ogromny.

Podejrzewam że jest to łańcuch w całości (nie zakuwany) więc aby go włożyć na miejsce troszke roboty by było.

Wiem jak jest w motocyklach tam jest w 80% napęd rozrządu na łańcuch. 20% to paski, koła zębate i wałki

Żeby wymienić rozrząd trzeba było silnik nieraz wyciągać i rozbierać.

Podobno jest zalecane przez BMW aby wymienić po 500000km ale to tylko zalecenie, tak jak niemcy zalecają podróżować po swoich autostradach 130 km/h :duh:

Pozdro

Pozdrawiam
Opublikowano
Zgadzam się z kolegą hunter. Łańcuchy są z założenia przystosowane do dużych przebiegów, chyba, ze majstrował już coś przy nim jakiś spec, ale nie sądzę. Jak nie masz nalatane jeszcze 500tyś km to jeźdź śmiało :) .
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
tak myślałem, tak z ciekawości pytałem czy w ogóle niemiaszki przewidują, dzieki bardzo za odpowiedz i pozdrawiam

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Opublikowano
ale ... łańcuszek się wyciąga i przez co zmieniają się lekko fazy roz. :!: ja w swojej sprawdzałem jak wyglądają te ustawienia moja ma 200 000 km przebiegu i były już inaczej niż powinny być (ssący przyspieszony wydech opóźniony ) więc zrobiłem korektę i auto znacznie lepiej śmiga ... nie wyobrażam sobie jeździć 500 000 km bez takiego zabiegu :wink:
Opublikowano
a w jaki sposób sprawdziłeś że masz ssący przyspieszony wydech opóźniony??

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale ... łańcuszek się wyciąga i przez co zmieniają się lekko fazy roz. :!: ja w swojej sprawdzałem jak wyglądają te ustawienia moja ma 200 000 km przebiegu i były już inaczej niż powinny być (ssący przyspieszony wydech opóźniony ) więc zrobiłem korektę i auto znacznie lepiej śmiga ... nie wyobrażam sobie jeździć 500 000 km bez takiego zabiegu :wink:

 

Też mnie ciekawi jak to sprawdziłeś, ale domniemam że są znaczki,

Ale w jaki sposób zrobiłeś korektę to już wymyśleć nie potrafię.

Podciągnołeś napinacz ?? co tam wymyśliłeś??

Pozdrawiam
Opublikowano
napinacza nie ruszałem ustawiłem 1 cylinder na max w górze (1cylinder praca ) na punkt następnie na końcu wałków są takie kwadraty z dwoma bokami szlifowanymi i na nie się nakłada taki uchwyt który je odpowiednio ustawi :arrow: nim go nałożyłem poluzowałem śruby które trzymają koła zębate (te co łańcuszki po nich chodzą ) i wtedy nakładasz ten uchwyt który ustawia wałki tak jak należy :!: korekta jest łatwa w wykonaniu gdyż w kołach zębatych są owalne otwory które pozwalają na właściwe ustawienie wałków mimo że łańcuszki są już rozciągnięte :!: GDYBYM WIEDZIAŁ ŻE KOGOŚ TAKIE ZADANIE BĘDZIE INTERESOWAŁO TO BYM ZROBIŁ FOTO RELACJĘ Z TEGO ZADANIA :mrgreen: po ustawieniu moja bmw stała się dynamiczniejsza oraz w 80% znikł efekt strzelania w wydech auto równiej zaczęło pracować i przyspieszać to tyle z tego zagadnienia :wink: może wieczorem znajdę gdzieś jakieś fotki to postaram się jakoś wam to przedstawić bo już mnie wiele osób pytało o taką akcję
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, już mam w głowie jak to wykonać i na czym polega, jednak nie zdecydował bym się na taki zabieg w dieslu :mrgreen:

Tymczasem dobrze wiedzieć że istnieje taka możliwość bo do tej pory byłem przekonany że wałek względem zębatki jest na stałe i nie ma możliwości ruszenia tego

Dzięki za info i pozdro

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.