Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie dotyczące klimy - czy po jej włączeniu wiatrak od klimy powinien od razu startować i się kręcić :?:

Inna sprawa to czy przy bezpiecznikach powinien być włożony bezpiecznik nr 23 (wg informacji na kartce w bezpiecznikach). Pisze przy nim, że to od AirCondition coś tam.

Klimatyzacja chłodzi bez zarzutów, agregat włącza się i pracuje, tylko nie wiem co z tym wiatrakiem który po włączeniu klimy nie chodzi.

Kiedyś w zimie po włączeniu klimy załączał się od razu. Na akiej zasadzie on działa :?:

Opublikowano
Podepne sie do tematu. U mnie znow, jak ostatni raz w tamtym roku wlaczalem klime to wiatrak chodzil, teraz po zimie klima chodzi ok, sprzegielko zalacza, z nawiewow zimne powietrze leci, przewody szybko robia sie gorace ale wiatrak nie chce wystartowac. Sprawdzalem w innej e39 i tam po wlaczeniu klimy wiatrak startuje a moj nie chce . Dodam ze prad do niego dochodzi. Czyzby szczotki sie zawiesily ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Mam pytanie dotyczące klimy - czy po jej włączeniu wiatrak od klimy powinien od razu startować i się kręcić

 

 

Z tego co mi wiadomo to wiatrak powinien zacząć sie kręcić od razu po włączeniu klimy przynajmniej tak jest u mnie

 

andrzej29 może w twoim przypadku tak się złożyło że poprostu wiatrak dokonał żywota i padł. Koleżka z pracy ma podobnie jak Ty: klima ładnie chłodzi,sprężarka załącza ale wiatrak nie kręci więc nie pozostaje nic innego jak wymiana wiatraka

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Wiesz Bonzo320i, gdyby padl mi podczas uzytkowania tej klimy to moglbym sie z tym pogodzic...ale on niechce wystartowac po zimie.

Mam na warsztacie dobrego elektryka ale niemam ostatnio czasu zeby sciagnac zderzak i wymontowac mu ten wentylator. Wydaje mi sie ze mogla pasc opornica ale dopoki go nie wyciagne to moge sobie tylko gdybac. Moze w nastepnym tygodniu znajde luzne 2 godz na wymontowanie. Elektryk twierdzi ze jest w stanie to naprawic bo juz przywracal do zycia kilka wentylatorow w BMW

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Do życia go można przywrócić bo najczęściej padają oporniki (rezystory jak kto woli). Wystarczy taki rezystor wymienić i powinno chodzić. jeśli nie będzie chodziło no to wtedy padł silnik. Oczywiście najlepiej wcześniej sprawdzić na "krótko" czy jakikolwiek bieg działa.

Zaraz poszukam tematu bo gdzieś to było ładnie wszystko opisane jak naprawić taki wiatrak.

 

EDIT:

TUTAJ jak wyciągnąć, a naprawa bardzo prosta - przelutowanie oporników :)

Opublikowano
Do życia go można przywrócić bo najczęściej padają oporniki (rezystory jak kto woli). Wystarczy taki rezystor wymienić i powinno chodzić. jeśli nie będzie chodziło no to wtedy padł silnik. Oczywiście najlepiej wcześniej sprawdzić na "krótko" czy jakikolwiek bieg działa.

Zaraz poszukam tematu bo gdzieś to było ładnie wszystko opisane jak naprawić taki wiatrak.

 

EDIT:

TUTAJ jak wyciągnąć, a naprawa bardzo prosta - przelutowanie oporników :)

 

A czy wiatrak od klimy również jest "wielobiegowy"??? Bo zawsze byłem przekonany że posiada tylko jedną stałą prędkość obrotową

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Bonzo to caly czas chodzi o wiatrak od klimy... :)

 

Ja wiem o który wiatrak chodzi bo przecież mowa na początku tematu jest czy powinien się załączać od razu z klimą, ale nie wiedziałem że również jest wielobiegowy tak samo jak wiatrak w dmuchawie. pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

zdaje się że start wiatraka klimy jest po właczeniu klimy tylko w E39 chyba do 99r. Po 99r sterowanie wiatraka klimy jest 3 przewodami i wiatrak nie zawsze pracuje jak sie załaczy klime (czytaj spręzarka pracuje) do roku 99 czterema przewodami i zawsze jak sie kreci sprezarka to kreci sie rownież wiatrak przynajmniej na 1 biegu.

Tak chyba jest,.......

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
zdaje się że start wiatraka klimy jest po właczeniu klimy tylko w E39 chyba do 99r. Po 99r sterowanie wiatraka klimy jest 3 przewodami i wiatrak nie zawsze pracuje jak sie załaczy klime (czytaj spręzarka pracuje) do roku 99 czterema przewodami i zawsze jak sie kreci sprezarka to kreci sie rownież wiatrak przynajmniej na 1 biegu.

Tak chyba jest,.......

 

Moje BMW jest z 97 roku i wiatrak mam na 3 piny a koleżka z pracy ma ten sam rocznik a wiatrak 4 pinowy i jak to można wytłumaczyć???

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)
zdaje się że start wiatraka klimy jest po właczeniu klimy tylko w E39 chyba do 99r. Po 99r sterowanie wiatraka klimy jest 3 przewodami i wiatrak nie zawsze pracuje jak sie załaczy klime (czytaj spręzarka pracuje) do roku 99 czterema przewodami i zawsze jak sie kreci sprezarka to kreci sie rownież wiatrak przynajmniej na 1 biegu.

Tak chyba jest,.......

 

Moje BMW jest z 97 roku i wiatrak mam na 3 piny a koleżka z pracy ma ten sam rocznik a wiatrak 4 pinowy i jak to można wytłumaczyć???

 

No właśnie nie wiem co jest podstawą teorii o wentylatorach 3 lub 4 pinowych, rok, a może wyposażenie, lub rodzaj klimy, nie wiem, ale zazwyczaj rocznikowo sie to zgadzało, ale Bonzo320i rozwiał ta teorię...... :?:

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.