Skocz do zawartości

Nowy mikser do gazu... Nowe kłopoty...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety ze względów ekonomicznych jestem niejako zmuszony mykać na kuchence (a jestem jej przeciwnikiem - ostatnie auto z gazownią)... Zmieniłem ostatnio mikser... Miałem standardowy mikser za przepływką...

 

http://www.allegro.pl/item610700977_promocja_mikser_l_jetronic_super_cena_f_ra.html

 

Jako, że należe do ludzi eksperymentujących wyrwałem od znajomka mikser w rure...

 

http://www.allegro.pl/item605661303_mieszalnik_gazu_mikser_lpg_uniwersalny_w_gume.html

 

Nie moge znaleźdz foty mojego ale jest coś w ten deseń... Tylko średnica jest identyczna jak przy moim zdemontowanym, a antiboom zamontowany integralnie z mikserem...

 

Celem wymiany było skrócenie drogi gazu z parownika do komocy spalania i złagodznie zwężki która przy oddzielnym antiboom'ie i mikserze była niejako podwójna...

 

Po wymianie autko jak najbardziej pali na Pb ale na LPG brak jest wolnych obrotów... mikser założony jest za rurką do silniczka krokowego bliżej w strone filtru powietrza...

 

Jakiekolwiek regulacje nie dają żadnych efektów... Autko po prostu nie ma wolnych obrotów na gazie... Zauważyłem, że jak odpuszczam powoli obroty to na ok 3tysiach zaczyna paszarpywać jakby palił na 2-3 garki a później w dół aż do zgaśnięcia... Nie potrafie wyjaśnić sobie czemu taki efekt spowodowała głupia zmiana mieszalnika... Generalnie powrotu za bardzo nie ma bo dziura w rurze już zrobiona więc trzeba by gumę kupić, a nie bardzo mi się to narazie widzi :mad2: Jakieś rady?? Może jakaś uproszczona regulacja??

Gdzie popełniłem błąd??

 

Mój silnik M40B16 E30werszyn :twisted2: Instalacja Kuchenka pierwszej generacji zum śruben :twisted:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Witam

kolego ja u siebie miałem podobnie ale mikser musisz mieć zamontowany praktycznie przed przepustnicą a idąc od filtra musi on być zamontowany za rurką która wychodzi do silniczka krokowego.

Krokowiec podaje dodatkowe powietrze i musi ono być wolne od gazu a u ciebie jak zrozumiałem mikser jest zaraz za filtrem czyli krokowiec dostaje powietrze juz z gazem i dlatego nie masz wolnych obrotów, przynajmniej ja tak miałem

 

Co do rury na szrocie z rozbitka kupisz za 30 zł

Przerabiałem temat w e36 318i wiec wiem ;)

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego szymoncobo, piszesz bzdury! Nie wprowadzaj w błąd. Przez silnik krokowy musi lecieć mieszanka, a nie czyste powietrze. Miki1406, Twój problem polega na tym że musisz zastosować kompensację parownika. Jak się nie mylę masz przepływomież klapowy który powoduje zbyt duze podciśnienie. Musisz połączyć rurę gumową łączącą mikser z kolektorem do parownika. W parowniku na jednywm z boków znajduje sie otwór o średnicy ok 14mm przez który widać membranę i tam trzeba podłączyć kompensację. Jeżeli otwór ten jest gwintowany to kup odpowiednie kolanko, ale jak nie ma gwintu to trzeba nagwintować. Jednak parownik który nie jest przystosowany do pracy z kompensacją może nie dać się właściwie wyrególować.
Opublikowano

Kolego Pawelj5 ja nie posiadałem w swoim parowniku żadnych kompensacji a całą przeróbkę robili gazownicy i po przeniesieniu miksera za rurkę od krokowca wszystko działało jak marzenie, nie znam się na tym napisałem co zrobili u mnie w starym samochodzie, u kolegi który zakładał blosa również tak zrobili i silnik miał stabilne wolne obroty bez szarpnięć ani tez ich braku i ustawianiu się w okolicy 1600 - 2500.

Jeśli jesteś szpecem to chylę czoła, ja za szpeca się nie uważam, u mnie pomogło wiec podpowiadam koledze co sam może sprawdzić jeśli nie chce jechać do fachowców.

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm a gdzie koniec tą kompensacje podłączyć??

 

Jak przykręciłem śrube do oporu to nie zalewa bumki ale odcina przy 2000-2500obr/min, obroty jałowe igła... kręcenie śrubą przy parowniku :x zero reakcji... odkręce śrube na mikser auto gaśnie a silnik zalewany jest gazem... :cry:

 

Mój parownik identyko jak ten http://allegro.pl/item604624057_reduktor_tomasetto_asterik_100_hp_at_07_z_filtrem.html

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Nie jestem specem od gazu, ale mam już czwarte auto na LPG i przeszedłem przez 1 i 2 generację, BLOSa, a teraz jeżdżę na sekwencji. W każdym z tych aut musiałem poprawiać instalacje gazową bo gazownicy to po prostu partacze. Wiem że sa tez fachowcy, ale ja na takiego jeszcze nie trafiłem. Bawiłem się też w różne przeróbki. Jedne dawału dobre efekty, inne nie. Najpierw wytłumacze dlaczego przez krokowiec nie może lecieć samo powietrze. Otóż na biegu jałowym przepustnica jest zamknięta, a ilośc powietrza która się przez nią przedostaje jest tak znikoma ze można ją pominąć, chyba że jest uchylona względem ustawień seryjnych. Całe powietrze potrzebne do pracy silnika na biegu jałowym przechodzi przez silnik krokowy. Jezeli w tym powiertrzu nie będzie gazu to silnik na samym powietrzu chodził przecież nie będzie. Proponuję sprawdzić czy na pewno masz tak podłączone jak mówisz. Oczywiście jest możliwe ze silnik będzie wtedy pracował bo przepływomież stawia na tyle duzy opór że mieszanka z mieszalnika będzie szła w drugą stronę do krokowca, ale nie jest to właściwy montaż. Co do parownika z linku to niestety nie ma on otworu na kompensację. Powinien on być na stalowym okrągłym deklu na którym jest śruba do mocowania parownika na wsporniku. Pod tym deklem jest membrana drugiego stopnia odpowiedzialna za dawkowanie gazu. U Ciebie w tym deklu jest tylko taka mała wytłoczona szczelinka przez którą wyrównuje się ciśnienie wewnątrz parownika z siśnieniem atmosferycznym. Musiałbyś ją zaślepić i zrobić obok otwór o srednicy 14mm, lub 16mm i zrobić gwint a potem wkręcić odpowiednie kolanko. Bez tego silnik nie będzie prawidłowo pracował. Przerabiałem to samo w moim poprzednim E30. Tylko ze ja miałem parownik przystosowany do kompensacji i kupiłem specjalny mikser z dodatkowym kolankiem na kompensację. Nie wiem jak ten tomasetto będzie się zachowywał przy takiej przeróbce. Możesz zdjąć na próbę przepływomież bez odłączania wtyczki i odpal auto. Założe się że uda się bez problemu ustawić parownik. Jeżeli tak to bez kompensacji auto nie będzie poprawnie pracować w takiej konfiguracji.
Opublikowano

Jak nie da rady przerobić tego parownika na kompensacje to odreanimuje stary BRC TECNO 100kW nowym zestawem naprawczym i tam jest opcja kompensacji...

 

Ze zdjęciem przepływki to sprawdze to...

 

Kurde przy tych problemach z gazem to coraz bardziej mam ochote chwycić w dłonie klucze i wywalić to badziewie z auta... na paliwie chodzi jak rakieta a z tym to wiecznie problem :mad2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Z doświadczenia wiem że ciężko żeby na gazie silnik miał taką samą moc jak na benzynie. Im większa moc silnika tym większy kłopot i większe spadki. Najgorzej właśnie jest w przypadku 1 i 2 generacji. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wtrysk gazu, ale pod warunkiem że gazownik jest dobry i wie jaki zestaw będzie właściwy do danego auta. Jeżeli zrobi to dobrze nie będziesz czuł różnicy czy jedziesz na benzynie, czy na gazie.
Opublikowano
Z doświadczenia wiem że ciężko żeby na gazie silnik miał taką samą moc jak na benzynie. Im większa moc silnika tym większy kłopot i większe spadki. Najgorzej właśnie jest w przypadku 1 i 2 generacji. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wtrysk gazu, ale pod warunkiem że gazownik jest dobry i wie jaki zestaw będzie właściwy do danego auta. Jeżeli zrobi to dobrze nie będziesz czuł różnicy czy jedziesz na benzynie, czy na gazie.

 

No tak tylko modernizacja LPG do dobrej sekwencji to koszty 1500-2500zeta... Szkoda mi jednak takiej kasy... W tych pieniądzach można już szczepić is'a...

 

Zacząłem tą modyfikacje ponieważ liczyłem na poprawe pracy jednostki przy znikomych kosztach (mikserek dostałem od kumpla)...

 

A macie może jakieś doświadczenia z sekwencją STAG 200?? Są zestawy do modernizacji w dobrej kasie... może zainwestować i montować samemu??

 

Przykładowo - http://www.allegro.pl/item602620718_sekwencja_sekwencyjny_wtrysk_gazu_stag_200_slask.html

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Sprawa pierwsza to przy Twoim silniku jezeli zastosujesz największy dostępny mikser pod L-Jetronic czyli 34mm nie powinno być przy prawidłowej rególacji znacznych spadków mocy. Prawdę mówiąc parownik który masz w aucie jest za słaby i może nie wydalać. Zestaw z allegro jest dobry według mnie do Twojego silnika, nie wiem tylko jak z wydajnością parownika który jest w komplecie.
Opublikowano
Kolego są miksery na przepustnicę i mają dodatkowy osobny kanał na silnik krokowy.Przez krokowca musi lecieć gaz bo w przeciwnym wypadku musiała by być uchylona przepustnica,a wtedy krokowiec jest do wywalenia bo po co on :/
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Tylko wiesz sekwencje to też nie byle jak, wystarczy że dasz złe wtryski i albo będą Ci zalewały silnik albo będą chodziły cały czas na pełnej wydajności i szybko je trafi szlak.
Opublikowano
Przerabiałem ostatnio temat wtryskiwaczy gazowych w moim aucie i nie jest tak do końca jak pisze ufo000000. Podstawym parametrwm doboru wtryskiwacza sa czasy wtrysku. Np w silniku M50 czas wtrysku na biegu jałowym to 3ms. Jeżeli wtrysk gazowy nie potrafi pracować przynajmniej z taką szybkoscią to nie będzie można prawidłowo ustawić instalacji. Silnik M52 ma już czasy wtrysków na biegu jałowym na poziomie 2ms. Wtryskiwacze które będą dobrze działać w M50 mogą sobie nie poradzić w M52. Rekordowe wręcz czasy wtrysku ma np Audi Coupe 2.3 20V. Na biegu jałowym poniżej 1ms. Do tego auta wtryskiwacze gazowe muszą być najwyższej klasy żeby to dobrze chodziło. Drugim parametrem jest wydajność podawana w koniach mechanicznych na jeden cylinder. Wtryskiwacz musi mieć conajmniej taką wydajność jak moc osiągana z jednego cylindra w danym silniku. Jeżeli moc na cylinder jest mniejsza niż wydajnośc wtryskiwacza to należy dobroć odpowiednio małe dysze. Niestety gazownicy bardzo często niewłasciwie dobierają wtryskiwacze przez co jest duzo problemów z prawidłową pracą silnika na gazie. Oczywiście będzie chodził w miarę normalnie, ale nie tak jak powinien. Przy sekwencji nie powinna być odczuwalna różnica czy się jedzie na benzynie, czy na gazie. Drugim elementem który jest żle dobierany przez gazowników to parownik. Przy montażu sugerują się danymi które podaje producent. Niestety większość parowników wysiada przy silnikach o połowę słabszych niz deklaruje producent. Przed montażem instalacji należy dowiedzieć się co gazownik zamieża założyć i zweryfikować kożystając z internetu czy taki układ jest dobry do naszego auta. I wcale nie musi być drogo żeby było dobrze. Wystarczy odpowiednio dobrać elementy. Teraz juz to wiem, ale niestety trochę za późno, bo instalacja już założona i trzeba było poprawiać.
Opublikowano
Będę robił tą kompensacje.... rozumiem że mam zatkać małe otworki od strony śruby montażowe i wstawić kolanko, którego rurkę podłączyć przed mikser w stronę puchy powietrza tak??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Te otworki musisz zatkać żeby komora membrany była szczelna. Jezeli tak nie będzie to będzie się dostawać lewe powietrze które będzie zubażać mieszankę, a poza tym na membranę nie będzie działać podciśnienie, lub będzie za małe. Najbardziej optymalne miejsce żeby podłączyć drugą stronę rurki jest między przepływomierzem a mikserem. Można też podłączyć między mikser i przepustnicę, ale z tej strony jest trochę większe podciśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.