Skocz do zawartości

Mondeo 2.0tdci / Vectra 1.9ctdi / S60 d5 / E39 3.0d


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Zapoznaj się z regulaminem i tytułuj poprawnie tematy. Tym razem poprawiam. Mod

 

Witam

 

Mam taki dylemat jakie auto kupic, a raczej mowiac wybrac dla starego mojego. Czlowiek ma juz swoje lata i chce cos dla niego duzego pojemnego cichego i wygodnego. Sam tez bede czasami uzytkowal to auto. Na takie auto przeznaczyc chce od 35 do 40k zl.

 

Popatrzylem troche po cenach samochodow i na prowadzenie wychodzi mi:

 

Mondeo 2.0 TDCI 130KM - Ghia jakas ladna, i dobrze wyposarzona, jedynie sedan, auto tanie i mozna powiedziec ze dobre. Ceny czesci mysle ze beda podobne co do Vectry czy, 407. Wiem ze wiekszy samochod to wieksze wydatki.

 

Vectra 1.9 CTDI 150KM, fajne auto dobrze wyglada w srodku, ale jest mozna powiedziec stosunkowo drogie i to opel.

 

Myslalem tez o Volvo S60 D5 ale co nie lookam to prawie kazdy egzemplarz poniszczony w srodku, nie wiem czego to wina poza tym troche taki kanciaty.

 

I teraz tu powiem tak, zawsze mi sie podobal E39, do tego jak widze ze jeszcze sa ministrowie co nimi smigaja tez troche przekonuje.

 

E39 interesowalby mnie z 3.0 D rok ok 2001 -2002, najlepiej od kogos z polszy.

 

Mam do was pytanie drodzy forumowicze. Zebyscie porowanli to auto co do Cen utrzymania, czesci, i ogolnych wydatkow.

 

Nie kupowalem jeszcze BMW

 

Co mozna sie spodziewac po samochodzie z lat 2002 ?

 

Wiem ze 180.000 KM nie bedzie mial raczej przejechane, jak wplywa przebieg na jego zywotnosc ?

 

Czy rzeczywiscie lepiej kupic taka stara BME niz znacznie mlodszego Mondeo ?

 

Jakich moge sie spodziewac kosztow konicznych po zakupie ?

 

Co moze sie wydarzyc jak zle trafie i ile moze mnie to kosztowac?

 

Czy utrzymanie E39 w porownaniu do Mondeo jest duzo drozsze ?? widzialem ceny czesci na allegro i jakos nie wygalda to strasznie, pytanie co z czesciami jakich nie mozna dostac na allegro ?

 

Czy mam bac sie rocznika 2000 -2001 ?

 

Czy ten samochod ma jakies dolegliwosci, ktore wczesniej czy pozniej wyjda ?

 

Samochod ma byc uzytkowany raczej malo, nie przewiduje wiecej niz 5-15k KM rocznie.

 

Jakie mozecie mi dac rady czy rzeczywiscie jest sens tak wlasnie postapic zeby kupic straszy ale fajniejszy samochod.

 

Jak zadalem jakies glupie pytania prosze o konstruktywna krytyke i wyrozumialosc.

Po prostu denerwuje mnie ze ide do salonu fiata, forda, kia, wsiadam do auta za 50-60k a tam jedyne co plastik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup mu 730D z roku 1999 bedzie zadowolony auto duże wygodne wystarczająco dynamincze z automatem dibrym wypasem piękna trakcją trwałe solidne nierdzewieje jak trafisz zadbany egzemplarz to długo będzie jeździł :)

 

A czemu tylko diesle bierzesz pod uwage tata aż tyle jeździ iż serwis diesla mu potrzebny??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie jezeli duzo, powiem nawet wiecej ze jezdzi malo. Tyle ze inne silniki od 2.8 w gore pala kosmiczne ilosci paliwa. Jak mu powiem ze bedzie mial srednie 10 - 15 srednio bedzie zadowolowny. Przy kupnie uzywanego samochodu rozniece miedzy diesel a etylina nie sa tak duze.

 

Z tego co wiem te diesle chyba sa mega trawle ?

 

seria 7 fajne auto ale 5 fajniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to własnie beznyznowe R6 lub V8 odpowiednio serwisowane sa mega trwałe diesel do malych przebiegów to bezsens oszczędności z spalanai zostawisz w serwise diesle maja turba wtrsyki to się sypie nałgowo daj spokój kup ojcu beznyniaak i niech się cieszy bezawaryjną jazda :)

 

Beznyniakit ak kosmicznie nie pala bez przesady wiecj jak deisle ale serwis tanszy i rzadziej sie zdarzaja awarie :)

 

Dzisejsze silniki diesla to nie 1,9d które robiły miliony kilometrów :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie tematy nigdy nie prowadza do niczego konstruktywnego (tak nawiasem mowiac, to ministrowie jezdza E38, a nie E39 ;) ). Pokaz Tacie E39, pokaz Audi A6, pokaz Mercedesa E-klasse i niech sam wybierze.

Jezeli spodoba sie Wam E39, to utrzymanie go wcale nie jest bardzo drogie (poza 540i i M5), szczegolnie w porownaniu np. z Fordem Mondeo, w ktorym np. remont tylnego wielowahaczowego zawieszenia jest dosc drogi.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opcji jakie wybrałeś rozważałbym tylko BMW E38 dlatego, że e39 (seria 5) mniej wygodna. Mam E38 730d miałem E39, Mondeo i Vectre (i wiele innych) w, której zapaliłem chipa na 200km i moment orotowy 360nM - fajnie się jeździło ale jak wróciłem do beemki - tego komfortu nie ma żadne z powyższych, ciche, duże, prawdziwe limo dla statecznych ludzi. Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji to chyba tylko różnica w spalaniu u mnie 9 - 10 po mieście (Jelenia Góra) trasa 8 - 9 (średnia prędkość 140 - 160 autostrada A4) . Moja bunia ma przejechane 235 tyś i trzyma się lepiej odemnie :D Jeżeli mogę coś doradzić przy zakupie to nie kieruj się w przypadku E38 ceną - z autopsji wiem, że te z uczciwym przebiegiem od 220 tyś km - rocznik 2001 z pełną dokumentacją serwisową kosztują od 42 - 46 tyś. Ja za swoją zapłaciłem 44 tyś pare miesięcy temu i nie żałuję. Moja ma pełną opcję jaką tylko możnabyło sobie zachcieć a do tego poprzedni właściciel też jest pasjonatem marki. Nowe opony lato i zima (koszt ok 8 tys) itd... Sprawdź auto w serwisie, odczytaj przebiegi kluczyków ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma pełną opcję jaką tylko możnabyło sobie zachcieć

 

Eeee... nie, nie ma ;). Mala podpowiedz: w BMW nie istnieje cos takiego jak 'pelna opcja'.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum bmw, wiec wiekszosc poleci wlasnie bmw, ja polecam cos innego. Kup ojcu benzynowego avensisa, acorda i ok, wygodne limuzyny, krajowe, czesto od 1 wlasciciela, z udokumentowana historia serwisowa. Polecam benzyne tym bardziej, ze piszesz o przebiegach rocznych 5-15 tys km, bo diesel - coz tego ze mniej spali, skoro jak sie osprzet silnika popsuje

(np koło dwumasowe, turbo), to bedzie kosztowala wiecej naprawa niz oszczednosci na paliwie. Osoby około 60tki, zreszta moj ojciec tez, ceni sobie komfort jazdy, bezawaryjnosc, koszty eksploatacji, a nie szybkosc, wiec podrozuja w granicach 120, sa zadowoleni i nie ekscytuja sie pojemnoscia, moca itd, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.