Skocz do zawartości

Twardniejące hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam problem z twardniejącymi hamulcami w E46 2000r (136KM) M47. Po kilkukrotnym naciśnięciu pedał hamulca robi się twardy i traci siłę hamowania (o jakieś 50%). Odpowietrzyłem - nic, wymieniłem pompe hamulcową -nic, byłem w serwisie BMW i stwierdzili pompa podciśnieniowa Vakum. Wymieniłem na nową - nic, wymieniłem 2 używane (podobno na 100% sprawne) - nic.

Pompa vakum wg mechaników i mnie daje za małe podciśnienie ale czy ktoś wie czy jest kilka typów tej pompy do tego modelu?

Z góry dziekuje za pomoc.

Opublikowano
Sprawdzałem przewody. Sprawa polega na tym, że mierzenie podciśnienia jakie daje pompa było robione w ASO i w nieautoryzowanym warsztacie i każdy pomiar był dokonywany bezpośrednio na wyjściu z pompy.
Opublikowano
Nie wiem dokładnie jaką budowę ma przewód łączący pompę vakum z serwem, ale jeżeli po drodze jest jakiś trójnik to wpiąłbym się tam z manometrem i sprawdził w trakcie hamowania jak zachowuje się podciśnienie. Możliwe też że zawór zwrotny się zacina. Jeżeli te dwa elementy są ok to zastaje chyba sprawdzić serwo.
Opublikowano
Dopowiem, że problem jest większy przy wolnych obrotach gdy pompa jest napędzana najwolniej, gdy obroty silnika pompa ma większ obroty i lepiej się sprawuje. Najlepiej chciałbym przełożyć moją pompę do innego samochodu gdzie wszystko jest ok i sprawdzić czy potweirdzić lub wykluczyć tezę z pompą. Może ktoś wie czy pompa vakum jest identyczna w 136KM i 150KM?
Opublikowano
Przyszło mi coś jeszcze do głowy. Jeżeli zawory w serwie nie będą trzymały podciśnienia to pompa może mieć za małą wydajnośc. Wepnij manometr między zawór zwrotny i serwo. Po zgaszeniu silnika podciśnienie nie może spadać. Możesz tez sprawdzić czy po kilku minutach po zgaszeniu silnika utrzymuje się podciśnienie odczepiając przewód podciśnieniowy od serwa.
Opublikowano

Dzięki za pomysły.

Do CRC - hamulce twardnieją po kilkukrotnym naciśnięciu hamulca i nie ma to znaczenia czy jadę 50 czy 200. Tylko jeśli silnik ma obroty np 1000 a 2000 wtedy pompa jest napędzana z rożna prędkością i przy wyższych obrotach jest troche wydajniejsza. Dlaczego sądzisz, że to może być coś z płynem hamulcowym?

  • 1 rok później...
Opublikowano
na poczatek sprawdz instalacje podcisnienia bo jak twardnieje pedał to moze gdzies jest nieszczejnosc tak jak wczesniej kojega mówił vacu i serwo jakis zegar i od tego zacznij :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.