Skocz do zawartości

320d 150 km mniej mocy !!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , moje e46 2.0 d 150 km touring 2002 rok , kupiłem równo rok temu , auto miało 164 000 przebiegu , sprawowało się świetnie , do tej por wmieniłem wszstkie filtr ( poza odmą ) , jeden wtryskiwacz , akumulator .

pozatym z autem nie było żadnch problemów , ropę tankuje zawsze na jednej stacji ( SHEL, V- power diesla ) ............

 

Problem jest taki :

Na początku auto szokowało mnie przyśpieszeniem jak na 150 km naprawde szło nieźle spalało śmiesznie mało w trasie potrafiłem zejść na 4,1 L na 100 km w mieście różnie ale zawsze w okolicy 6,5- 7,5 litra...

po kilku miesiącach zauważyłem że auto już tak nie przyśpiesza jak na początku i chyba troche więcej pali.

Po przeczytaniu kilku postów pomyślałem że przyzwyczaiłem się do przyśpieszenia i zwyczajnie juz nie robi na mnie takiego wrażenia ........

 

W zimie wymieniłem jeden wtrysk bo nie chciał mi palić na ciepłym , oczywiście najpierw wymieniłem niepotrzebnie !! akumulator no ale to nie ważne ...

Tak sobie jeździłem do marca .....

W marcu jechałem z kolesiem i od tej pory mam wątpliwości bo ów koleś powiedział mi że nie chce mnie martwić ale jego passat który ma 130 km idzie dużo lepiej ;/ ...........

 

Siadłem do forum poczytałem i oczywiście pierwsze co to wyczyściłem czujnik egr i od turbo i ?

 

zero poprawy, więc zabrałem się za zawór EGR faktycznie był w fatalnym stanie ilość nagaru była masakryczna .........

Udało się doczyścić prawie idealnie , nie chciał mi chodzić ten tłoczek ale 5 litrów zużytego rozpuszczalnika nitro i 2 puszki wd 40 + kilka udeżeń w ten tłoczek od spodu i puścił , no generalnie tłoczek chodzi :) , przy okazji wymieniłem kilka wężyków które były spruchniałe , jegen od egr i 2 nie wiem od czego ale wymieniłem ...........

 

tak czy siak zgadnijcie ...........

oczywiście nic to nie dało auto jeździ tak samo mimo że egr wcześniej był praktycznie nie działający to z działającym nie ma poprawy...........

W trakcie czyszczenia zauważyłem że w tej ruże która nachodzi na zawór egr ( od collera) jest troche mokro i oczywiście nagar . z tego co tu czytałem mokro nie powinno być ....

 

 

 

troche się rozpisałem , teraz Panowie moja prośba :

 

 

POMOCY !!!!!!!!!!!! bo już mi się kończy cierpliwość , jakieś sugestie ?

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Edytowane przez Anonymous
Opublikowano

Napisz dokładnie, dlaczego uważasz, że auto nie "jeździ"?

W jakich warunkach, przy jakich obrotach etc.

Odmę wymień.

Jeżeli filtry masz nowe, elektrozawory wyczyszczone, EGR i dolot też, to może elektrozawór jest uszkodzony / przepływomierz pada / kierownice turbiny się zacinają.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

generalnie sugeruje się głównie 2 biegiem , wcześniej jak dałem pedał w podłogę przy 2 000 obrotów to wbijało w siedzenie że HO HO i szedł jak przeciąg !!! 4 auta na raz na mieście łykałem bez problemów dwujeczka i poszedł aż byłem w szoku jak taki silniczek lata

 

obecnie jak dam na 2 biegu pedał w podłogę to idzie bo idzie nie jest najgorzej ale nie wgniata w siedzenie w cześniej jak zjeżdżałem z ronda na dwujce przy wyłączonym dsc pedał wpodłogę głowa o zagłówek koła fajnie traciły przyczepność przez sekundkę iiiiiiiiiii poszedł jak przecinak , teraz ? no fajnie ale nie jak kiedyś

 

generalnie kochałem ten 2 bieg :) i głównie nim się sugeruje ..... jeśli chodzi o warunki to jedna cholera w jakich :) zawsze było super teraz zawsze jest gorzej niż było

 

 

filtry nie są już nowe :) były jak je wymieniłem 15 tyś temu

wymienałęm wtedy , filtr powietrza, kabinowy , paliwa i oleju , ten ostatni ( oleju wymieniałem razem z olejem 5 tyś temu ..

 

będe wymienał wszystko w przyszłym tygodniu ........ ale czy to może pomóc ?

 

Zawór egr czyściłem ale dolotu juz nie , co masz na myśli pisząc dolot ? cały intercooler ?

 

Jeśli chodzi o odmę to czy to może pomóc ?

 

czy filtr odmy można cyścić czy wymienić na nowy ?

 

jak sprawdzić czy to elektrozawór jest uszkodzony ?

 

jak sprawdzić czy kierownice turbiny się zacinają ?

 

ps : może mi się wydaje ale jak dziś się przejechałem to nie wiem czy auto nie przyśpieszało troche lepiej zanim zaczełem grzebać z tym całym egr i czujnikami :) ale może mi sie wydaje

Opublikowano

Na złom dziada ! :norty:

 

Żeby sprawdzić elektrozawór od EGR najlepiej pojechać na diagnostykę komputerową. Przy okazji może coś jeszcze znajdą.

Jeżeli kierownice turbiny by się zacinały auto miałoby chwilowe zamulenia a ty piszesz że jest ok tylko ogólnie osłabł.

Najczęstszą przyczyną osłabienia silnika i podwyższonego spalania jest zapchany filtr powietrza. Ty piszesz że wymieniałeś go 15000km więc powinien być ok ale zawsze warto sprawdzić bo to też zależy gdzie auto jest użytkowane. Co jeszcze może być to nieszczelność w dolocie - ciśnienie doładowania ucieka przez jakąś dziurkę. Niech ktoś podkręci auto na jałowym tak do 3000 RPM a ty posłuchaj i poszukaj ręką czy gdzieś nie dmucha - szczególnie sprawdź intercooler i jego okolice (mógł dostać kamieniem czy coś).

Co jeszcze zwróciło moją uwagę to ta woda w EGR. Taka wilgoć może się brać z uszkodzenia głowicy/uszczelki. Popatrz czy nie masz kremowego osadu pod korkiem oleju. Chociaż taka opcja jest mało prawdopodobna.

Aha... i sprawdź czy kolektor wydechowy nie jest pęknięty. Miałem taki przypadek że był pęknięty od dołu i nie było widać a auto na dynamice traciło i to bardzo. No i jeszcze może być zapchany katalizator. Jak jeszcze coś sobie przypomnę to napiszę.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

przepływka raczej nie , na kazdym biegu przy pedale w podłodze ekonomizer idzie do 20 L

komp pokazał kilka błędów ABS , Coś z ukłądem chłodzenia i coś tam jeszcze

po wykasowaniu błędów, przejechaniu paru kilometrów i ponownym podpięciu zero błędów a auto bez zmian :/

chyba najlepiej będzie pojechać gdzieś na hamownie s sprawdzić jakie będą wyniki .........

 

:mad2: nie mam już cierpliwości , chce pojechać na chipa ale jak mam wydać z 1500 zł dołożyć mu z 40 kucy i podnieść na 400 NM i w efekcie mieć tyle co daje seria to ................... :duh:

 

i jak już jestem przy tym temacie to gdzie pojechać na hamownie i na chipa w pomorskim ? możecie polecić jakieś miejsce w miare blisko Kwidzyna ?

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

podlacze sie mam dokladnie takie same objawy.a wymienilem juz wszystko oprocz odmy.egr czyscilem i caly dolot wlacznie z kolektorem (pudlo od masla bylo pelne nagaru)odme wymoczylem w nitro i wysuszylem( ale zamierzam kopic nowa).i nadal to samo,niby jezdzi ale to juz nie to samo.

 

Jak juz kolega wspomnial ta 2jeczka szokowala :twisted2: pozatym spalanie sie zwikszylo do 8.5 litra w mieszanym :jawdrop: juz mi rece opadaja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie przepływki mogą robić taki bałagan (na kompie potrafią pokazywać super parametry) - najlepiej podmienić się z kimś na taką samą i w ten sposób wyeliminować następny element który może powodować spadek mocy,
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walczyć Panowie nie poddawać się.

 

Z pewnością jest jakąś przyczyna tego stanu rzeczy.

Myślę, że większość z nich została wymienioną i dokładną diagnostyka was uratuje.

 

Ostatnia deską ratunku może byc dobry spec od chip'a z hamowania obciazeniowa.

Zdiagnozuje silnik zmierzy moc i nawet jak nic nie znajdzie to skutecznie skompensuje braki w mocy.

Opublikowano

Dobra Panowie zamówiłem nową odmę ( 170 zł ) dojdzie do mnie w środę i odrazu ją wymienie , napisze czy pomogło............

 

Jeśli chodzi o chipa TUDM to i tak taki mam plan ale zanim pojade na chipa to chce mieć moje 150 km :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odma nie ma nic wspólnego z mocą,

Jest jeszcze jedna możliwość - kolega się przyzwycził do mocy i tyle - na hamowni wyjdzie ile masz kucy

Pozdrawiam
Opublikowano
Odma nie ma nic wspólnego z mocą,

Jest jeszcze jedna możliwość - kolega się przyzwycził do mocy i tyle - na hamowni wyjdzie ile masz kucy

Ale może być też tak jak u mnie:

małe zawahanie w przyspieszaniu pomiędzy obrotami, o których już n razy mówiłem, mianowicie między 2100 a 2300 obrotów jakby słabnie w przyspieszaniu.

Wyraźnie to przeszkadza podczas wyprzedzania.

A powyżej ciągnie bardzo dobrze, więc myślę, że wciąż mam te 175KM przy bodajże 4260obr/min... tylko to zawahanie powduje, że podczas jazdy w trasie do końca nie czuć tej mocy.

Na filtrze powietrza przelatałem 10tyś km, na filtrze paliwa 20tyś km, więc w najbliższym czasie je wymienię.

Jak dotąd obstawiałem u mnie 4 rzeczy:

1.) Elektrozawór od turbiny - ale to chyba nie on.

BTW: da się sprawdzić jego działanie Inpą/DISem?

2.) Zacinające się kierownice w turbinie - też na 90% to nie to, bo raz na jakiś czas przegonię auto po uprzednim dobrym rozgrzaniu.

3.) Przepływomierz - i wg mnie to on w danym zakresie obrotów źle mierzy dawkę powietrza.

Co ciekawe odpiąłem go i przejechałem z 30km, zawahanie zniknęło, wyprzedzanie nie sprawiało żadnego problemu, ogólnie rzecz biorąc czuć było poprawę.

4.) Filtry - ale jak wyżej napisałem nie są aż tak zużyte...

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Burner podjedz do mnie to podmienimy przepływki i zobaczymy jak auta jeżdżą :D

OK, będę na 16 :)

Wróciłem z garażu, tam jest torx30 aby odkręcić rurę dolotu, torx 25 do odkręcenia przepływki, ale... ten torx z bolcem jest tylko do odkręcenia wtyczki - też muszę mieć taki klucz :?:

Bo mam torxa 25 z otworem na bolec, ale jest 6-cio "ramienny", a śruba jest na 5 "ramion" :?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Do mocy odma nie ma pewnie nic ale tylko to mi zostało do wymiany :)

 

z tą przepływką warto by zobaczyć ................ pojade w przyszłym tygodniu na hamownie zobacze ile ma kucy i dam wam znać

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do mocy odma nie ma pewnie nic ale tylko to mi zostało do wymiany :)

 

z tą przepływką warto by zobaczyć ................ pojade w przyszłym tygodniu na hamownie zobacze ile ma kucy i dam wam znać

pozdrawiam

 

Wlasnie moc i moment a szczególnie ich przebieg.

 

Dlatego pisałem o gosciu od tuningowania bo dobry tune'er daignozuje auto przed stosunkiem.

 

P.S. Pamiętaj o tym by to była 'prawdziwa' hamowania.

Opublikowano
ok, a możesz coś polecić ? gdzieś w pomorskim ? jak nie to gdzie , jak mus to dojade
Opublikowano

kilka znaczy dwa :) Warszawa i Katowice z tego co znalazłem ................

 

wracając do przepływki to jeśli prawdą jest że kiedy ekonomizer schodzi na 4 biegu do 20 L to przepływka jest ok ? - to u mnie jest ok :)

 

 

aha , ile mam przygotować kasy na tą przyjemność tylko nie szalejcie bo w tym miesiącu już wtopiłem w auto fure kasy :

 

M pakiet przód i tył,

 

( progi czekają w kolejce )

 

felgi 17 cali m pakiet + opony ,

 

zmiana radia ,

 

mała tubka + wzmacniacz,

 

zestaw głośnomówiący,

 

Żona na mnie patrzy tak : :shock:

 

jak jej powiem co mi jeszcze chodzi po głowie ................. :doh:

Opublikowano

Witam panowie :) śmingus .............

 

więc dziś jechałem e46 kolesia i efekt ten sam czyli wniosek jeden : przyzwyczaiłem się do osiągów ...................

tym bardziej ciągnie mnie to do chipa !!

i tak też zrobie .............

 

od razu pytanie czy na taki chip warto wydać kase ? czuć to dobrze w osiągach ?

gość proponuje mi podnieść do 185 km i 400 NM czyli o 35 km więcej niż mam

 

Tudm tak sobie czytam twoj temat i widze że ty obcykany Gość jesteś :)

 

i korzystając z twojej obecności w moim temacie zapytam :

 

nie mam czasu na takie zagrywki z tłumikiem jak ty więc zastanawiam się raczej nad dedykowanym tłumikiem do mojej e46 moje wymagania to :

 

rasowy fajny dzwięk !! ale nie buczenie jak w golfach 3 , nie chce zeby mnie było słychać zanim będzie mnie widać i nie chce przy 100 km/h rozwaliło mi głowę od hałasu :) poprostu maży mi się dobry rasowy dzwięk dobrze jak by też tak fajnie syczała turbina jak u ciebie :)

silnik ma grać ale bez przesaady :) jeżdżę też z dzieciakami i żoną

 

jakieś propozycje ? ULTER ?

 

i jak już pisze to zapytam , mam w swojej e46 zwykłe lampy wrzuciłem do nich ringi ccfl wszystko fajnie ale to nie to co lampy z xenonem i ringami ccfl :)

i teraz pomocy !!

szukam na allegro lamp z soczewkami no i są

ale mają wmontowane już ringi które niestety nie świecą tak fajnie jak ccfl raz że na żółto

a dwa że strasznie słabo w porównaniu do CCFL ,

gdzie można zaleźć lampy do e46 z soczewką z automatyczną regulacja bez tych kiepskich ringów ?

czy zostaje mi kupienie oryginalnych lamp xenon e46 ? może to bardziej opłacalne ? na allegro średnio używana sztuka po 850 zł chodzi ...........

dla porównania lampy z soczewką nowe choć nie oryginalne 800 zł komplet

 

jak będą sie prezentowały lampy ze srebrnym /chromowanym środkiem przy kolorze ORIENT BLUE ......... nie będzie wiochy ? ktoś ma jakiś link ?

 

 

ehh śmingus dyngus ...................

 

i jeszcze dorzuce : jutro oddaje auto do lakiernika na wymiane zderzaków przód tył m pakiet :

 

i oczywiście pytania :

czy warto w TOURINGU pomalować też listwy w kolor czy olać sprawę ( kolor auta to ORIENT BLUE ) ?

 

czy tunele do chłodzenia tarcz hamulcowych które musiałem dokupić do oczywiście M pakiet będą pasowały do standardowego nadkola czy kupić nadkola m pakiet ?

 

czy warto coś przy okazji tej wymiany zrobic ?

 

czy jak wrzuce w halogeny w zderzaku m pakiem żarniki i przetwornice tzn. xenon to czy wolno mi na nich jeździć ? czyli użwyać ich jako światła dzienne ?

 

 

no to na ten śmingus sie rospisałem .........

 

byk na byku ale nawet mi się juz nie chce poprawiać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.