Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

chcialbym sie zapytac co trzeba zrobic jak wymienimy silnik w aucie. Mam e36 320 i chce wlozyc silnik 3.2 m3 z kompresorem i nie wiem czy pozniej nie bede musial jechac i zmienic dowod rejestracyjny razem z karta pojazdu. Co sie wtedy dzieje z vinem i jak mam pozniej potwierdzic, ze silnik nie jest np. skradziony.

 

Nie chce gdzies wyjechac a potem sie dowiedziec od policjantow, ze cos mam nie tak zgodnie z prawem i zabieraja auto :(

 

z gory dzieki za pomoc

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano

co ma sie dziac z vinem? to niezmienny numer. wpis o zmianie silnika zalatwiasz na przegladzie i mozesz sie z tym wpisem udac do WK zeby wydali ci dowod ze zmieniona pojemnoscia, i musisz poinformowac ubezpieczalnie jesli zmieniasz prog pojemnosci.

numery silnika od dawna nie sa juz w dowodzie, czesc zamienna, jak tarcze czy sprzeglo.

Opublikowano
Nie do konca jak zmienie sprzeglo to nie musze jechac na przeglad :) Ale ogolnie masz racje.

 

jak zmienisz silnik na taki sam to tez nie musisz.

 

kolega wyzej chce zmienic pojemnosc, ktora wpada w inna kategorie w wiekszosci ubezpieczen, wiec musi to sformalizowac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem o tym bo:

1. zmienialem na taki sam

2. zmienialem na inny o wiekszej pojemnosci

Kolega chce zmienic na silnik o innej pojemnosci dlatego od strony formalnej nie jest to takie proste jak wymiana sprzegla.

Opublikowano
Sprawa wygląda tak, że jeśli zmieniasz silnik na takim sam to nie ma żadnych problemów (ta sama pojemność i ta sama moc silnika), jeżeli zmieniasz na silnik o większej mocy to jest z tym trochę zachodu ale jest to do zrobienia. Problem zacznie się w momencie gdy będziesz uczestniczył w wypadku wtedy firma ubezpieczeniowa może się wypiąć i będziesz ponosił koszta naprawy aut uczestniczących w zdarzeniu z własnej kieszeni, gdyż pojazd nie był fabrycznie przystosowany na poruszanie się z silnikiem o większej mocy.
Opublikowano

zmieniaj motor, jedź na przegląd, potem do wydziału komunikacji, żeby wpisali inną pojemność i moc, a potem zgłoś to do ubezpieczyciela, naliczy inną stawkę jeżeli się zmieni próg pojemności i już

 

TU może się wypiąć jeśli nie zgłosiłeś zmiany pojemności i jeżeli się dopatrzą że masz inny motor, bo jak zmienisz np: z m20b20 na m20b25 lub M50 na inne M50 lub podobnie to nie jeden znawca nie będzie wiedział który to silnik i wtedy można sobie darować zgłaszanie wymiany silnika

to sam z zamianą np: M20b20 na m50b20 pojemność zostaje ta sama, a przecież nikt ci nie będzie mierzył samochodu na hamowni

formalnie robiąc nawet chip tuning w dieslu powinno się zgłosić zmianę mocy silnika, a nie znam nikogo kto by to zrobił

dla świętego spokoju pozgłaszaj gdzie trzeba, ewentualnie dopłać za ubezpieczenie i jazda

jak robisz swapa to takie formalności to małe piwo, są gorsze trudności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.