Skocz do zawartości

m40 - masło pod korkiem - JAKA PRZYCZYNA?


KrzychuKrzys

Rekomendowane odpowiedzi

Macie jakiś pomysł gdzie jeszcze może mieszać się płyn z olejem poza oczywiście tą najgorszą z możliwości?

Auto nie było przegrzewane, czasem dostawało po garach ale bez przesady. Łudziłem się też że to może wilgoć w silniku ale od tygodnia jest ciepło, wyczyściłem korek i znowu delikatny nalot. Wody ubywa ale niewiele.

Jest jeszcze jakaś inna możliwość żeby płyn dostał się do oleju?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam.nie przejmuj sie, wazne ze woda nie robi sie kakaowa. Juz wczesniej jeden pisal majac e60 ze zbiera sie mu ten osad...wina moze lezec w oleju, w tym ze silnik jest dogrzany n na krotkich odcinkach . Po trasie kilkudziesieciu , sto km maslo zniknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam.nie przejmuj sie, wazne ze woda nie robi sie kakaowa. Juz wczesniej jeden pisal majac e60 ze zbiera sie mu ten osad...wina moze lezec w oleju, w tym ze silnik jest dogrzany n na krotkich odcinkach . Po trasie kilkudziesieciu , sto km maslo zniknie.

 

A konkretnie wyparuje z oleju gdzie późnie zostanie przessane przez odme do komory spalania i wypchnięte w tłumik jako część gazów wydechowych... proste i przyjemne :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODMA

"Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

 

 

 

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

 

 

 

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

 

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

 

 

 

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

 

 

 

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

 

 

 

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego."

 

wiemy co, ale znalazlem opis miejsca umiejscowienia jak i czyszczenia tylko w Dieslach. Gdzie jest odma np. w moim silniku N42? kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.