Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Macie jakiś pomysł gdzie jeszcze może mieszać się płyn z olejem poza oczywiście tą najgorszą z możliwości?

Auto nie było przegrzewane, czasem dostawało po garach ale bez przesady. Łudziłem się też że to może wilgoć w silniku ale od tygodnia jest ciepło, wyczyściłem korek i znowu delikatny nalot. Wody ubywa ale niewiele.

Jest jeszcze jakaś inna możliwość żeby płyn dostał się do oleju?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
Miałem kiedyś to samo z audi 80. Masło ciągle zbierało się pod korkiem i ... skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą razem z planowaniem. Myślę, że nie ma na co czekać :)

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Aj tam.nie przejmuj sie, wazne ze woda nie robi sie kakaowa. Juz wczesniej jeden pisal majac e60 ze zbiera sie mu ten osad...wina moze lezec w oleju, w tym ze silnik jest dogrzany n na krotkich odcinkach . Po trasie kilkudziesieciu , sto km maslo zniknie.
Opublikowano
Aj tam.nie przejmuj sie, wazne ze woda nie robi sie kakaowa. Juz wczesniej jeden pisal majac e60 ze zbiera sie mu ten osad...wina moze lezec w oleju, w tym ze silnik jest dogrzany n na krotkich odcinkach . Po trasie kilkudziesieciu , sto km maslo zniknie.

 

A konkretnie wyparuje z oleju gdzie późnie zostanie przessane przez odme do komory spalania i wypchnięte w tłumik jako część gazów wydechowych... proste i przyjemne :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

ODMA

"Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

 

 

 

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

 

 

 

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

 

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

 

 

 

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

 

 

 

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

 

 

 

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego."

 

wiemy co, ale znalazlem opis miejsca umiejscowienia jak i czyszczenia tylko w Dieslach. Gdzie jest odma np. w moim silniku N42? kto wie?

Opublikowano

Witam

Odma w M 40 ,jest polaczona z podgrzewaczem przepustnicy .Przewod gumowy biegnacy od pokrywy zaworow ,widoczny z przodu silnika na wysokosci regulatora cisnienia paliwa./tak mala czarna puszeczka/

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.