Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem z moim bmw e46 320d 150KM.

Padla mi turbosprezarka, wymienilem ja na regenerowana. Niestety po odebraniu samochodu z serwisu okazalo sie, ze ma 0 mocy, na 4 przy 100 ledwo przyspiesza!

 

W serwisie powiedzieli mi, ze mozliwymi przyczynami moga byc:

a) zapchany katalizator (na pewno byl zalany ostro olejem po starym turbo i puszcza czasami kleby dymu czarnego)

b) sparciala uszczelka pod intercoolerem, ktora powoduje dostawanie sie powietrza.

 

Przy okazji wymiany wymienilem odme, olej oraz wszystkie filtry.

 

Czy ktos moze dokladniej powiedziec, co sie moglo stac, albo jak sprawdzic, czy to wina katalizatora/uszczelki/czegos innego.

 

Czy mozliwe jest, ze turbosrezarka, ktora kupilem jest niesprawna?

 

Dodam, ze poprzednia turbosprezarka przy ponad ~2500 obrotow wydawala swist, tej nowej prawie w ogole nie slychac.

 

Z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano
To dobrze, że jej nie słychać, ale jeśli rzeczywiście masz zapchany katalizator to nowa za moment ugotuje się z braku przeplywu spalin.
Opublikowano
Z tego co sie orientuje ponoc Turbo z tego modelu Bmw nie bardzo sie nadaje do regeneracji , ale wiem ze sa tacy co regenerowali i jezdza. Dziwny ten warsztat ,bo powinni Ci powymieniac za Twoja zgode np ta sparciala uszczelke !!!!! Katalizator faktycznie jak zapchany to zamula konkretnie zeby to sprawdzic trzeba by go wyciac tylko niewiem jak to sie ma w dieslu _ czy wszystko bedzie ok. Mowie oczywiscie o probie ,bo mozna wrzucic go z powrotem jesli nie bedzie to katalizator. Swoja droga jak mogli Cie skasowac i oddac Ci niesprawne auto :duh:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano

Auto robilem u znajomych ojca zajmujacych sie glownie audi, vw, oplem. Turbosprezarke kupilem sam regenerowana i im dostarczylem.

 

Samochod oddali niesprawny i wzieli kase. Powiedzieli, ze jak im dostarcz i wymienia uszczelke pod intercoolerem (przy metalowym przewodzie?) i to ich zdaniem powinno zalatwic sprawe. Ewentualnie powiedzieli, ze moze byc wina tego, ze katalizator po starej turbosprezarce byl zalany olejem i dlatego nie ma mocy.

 

Jestem laikiem i nie bardzo wiem co teraz zrobic, poczytalem forum i sprobuje przeczyscic egr, ale nie wiem, czy to cos pomoze.

 

Mam nadzieje, ze turbosprezarka, ktora kupilem po regeneracji jest sprawna, czy istnieje jakas metoda, zeby to sprawdzic?

Opublikowano

Musisz podjechać do kogoś kto ma sprzęt do diagnostyki BMW. Sprawdzi ciśnienie jakie jakie wytwarza turbo itd, itp. Masz turbinę ze zmienną geometrią czyli taką, w której łopatki wychylają się maksymalnie przy niskich obrotach i chowają przy wysokich. Możesz mieć i najprawdopodobniej masz źle to ustawoione i stąd cale zamieszanie.

Jedno jest pewne inny warsztat. Sprawdź polecane na forum warsztaty we Wroclawiu lub okolicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.