Skocz do zawartości

Nieszczelny dolot - badanie maszyną z dymem :)


ropucha.aga

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was miał okazję badać nieszczelny dolot "dymną maszyną" :) ?

 

Zasada działania jest następująca:

 

Maszynę podłącza się do dolotu. Maszyna tworzy ciśnienie w układzie. Jeżeli wytworzone ciśnienie spada oznacza, że mamy nieszczelność.

 

W przypadku nieszczelności tworzymy maszyną dym, którym pod ciśnieniem wypełniamy dolot. Tam gdzie uchodzi dym, mamy nieszczelność.

Do dymu możemy dodać kontrast UV, żeby łatwiej zlokalizować ewentualne dziury.

 

Po wyeliminowaniu nieszczelności wytworzone przez maszynę ciśnienie nie powinno maleć.

 

Tutaj wideo z działaniem:

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim narzędziem w polskich serwisach? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurde bardzo prosta sprawa z tym urzadzeniem a ile czasu to moze zaoszczedzic :)

chyba sobie takie zbuduje do siebie na warsztat :)

znalazlem maszyny do robienia dymu dyskotekowe za okolo 50 funciorow

kurde pomysle nad tym wynalazkiem :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak? Tzn ten dym sie sie puszcza na wyłaczonym silniku?I ma przez ewentualne dziury w gumach uchodzic ? Bo zabardzo nie rozumiem, jak to właczysz na pracujacym silniku to przeciez dym pojdzie dalej. I jak ma to cisnienie wytworzyc? W czym? w samym dolocie?

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale jak? Tzn ten dym sie sie puszcza na wyłaczonym silniku?I ma przez ewentualne dziury w gumach uchodzic ? Bo zabardzo nie rozumiem, jak to właczysz na pracujacym silniku to przeciez dym pojdzie dalej. I jak ma to cisnienie wytworzyc? W czym? w samym dolocie?

W turbo doładowanym samochodzie dolot musi być szczelny.

Moim zdaniem badanie to robi się na wyłączonym silniku, poprostu wpuszcza się ten dymek pod ciśnieniem w dolot i patrzy gdzie ucieka, proste a jak skuteczne działanie.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.