Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opowiem Wam moją historię:

 

Ok roku temu zacząłem czuć uślizgi sprzęgla jadąc na 5 biegu pod górke i gdy wciskalem gaz do oporu. Najprawdopodobniej sprzęgło czyli wymiana. Po zdjęciu starego sprzęgla tarcza byla minimalnie cieńsza od nowej ale nieznacznie i generalnie wygladała dość przyzwoicie (170 kkm od nowosci zrobila)

 

Po wymianie wydawało mi sie przez jakiś czas, ze jest ok, ale nie jeżdzilem ostro i jednak po jakimś czasie okazalo sie, ze jednak dalej sa uślizgi. Mojmechanik postawił diagnoze, ze jesli sprzeglo wymienione to tylko może być uszkodzone specyficznie koło dwumasowe. Wymienilem.

 

Przez kilka miesięcy wydawalo mi sie, ze jest ok ale nie palowalem auta wiec nic nie czulem. W ostatni weekend mialem dłuższą trase i przegonilem troche auto. Uślizgi przy depnięciu gazu mocno w podloge dalej są, zazwyczaj ok 2200-2800 obr/min.

 

Sprzęglo i dwumas wymienione, niemożliwe wręcz, zeby w takim czasie znow sie uszkodzily. Po prostu coś nie pozwala dociskać dobrze tarczy do reszty.

 

Co jest odpowiedzialne za to dociskanie tarczy i za niwelowanie luzu wraz z zmniejszającą sie grubością tarczy wraz ze zużywaniem sie? Wysprzęglik tak?

 

Słyszalem, ze sprzęgło w E39 po wymianie powinno sie odpowietrzyć, czy tak. Gdzie jest ten odpowietrznik i czy mozna to zrobic bez zdejmowania skrzyni?

 

http:// http://bmwfans.info/original/E39/Lim/520d-M47/ECE/L/M/2001/10/mg-21/ill-21_0150/

 

czy spotkal sie ktoś z takim problemem i czy po odpowietrzeniu sprzęgla problem ustąpil?

 

Czy może być możliwe, ze to wadliwy nietrzymajacy wysprzęglik powoduje, ze sprzęglo sie slizga?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

odpowietrznik na załączonym schemacie to element nr 16 realoem

Na forum było już wielokrotnie jak odpowietrzyć. Przy okazji przepompuj stary płyn z pompki.

 

Mi sprzęgło ślizgało się, do czasu gdy usunąłem zawór CDV, nr 14 z zewnątrz wygląda on jak zwężka. Tutaj masz więcej na ten temat:CDV

BMW
Opublikowano
odpowietrznik na załączonym schemacie to element nr 16 realoem

Na forum było już wielokrotnie jak odpowietrzyć. Przy okazji przepompuj stary płyn z pompki.

 

Mi sprzęgło ślizgało się, do czasu gdy usunąłem zawór CDV, nr 14 z zewnątrz wygląda on jak zwężka. Tutaj masz więcej na ten temat:CDV

 

przeczytałem i teraz tak

 

piszą tam, żeby wstawić zmodyfikowany przez nich zawór ale też równie dobrze można go po prostu wywalić, tak? Czy można gdzieś dostać taki zmodyfikowany zawór? Czy tylko od tych kolesi z USA?

 

Minusem usunięcia kompletnie zaworu jest gwarancja, która i tak mam w nosie i chodzi tez o to, żeby nie uszkodzić sztywnego przewodu doprowadzajacego plyn, czy tak?

 

Usunałeś swój CDV kompletnie, ustały uślizgi sprzęgła? Czy czujesz jakąś różnice przy zmianie biegów, wciskaniu sprzegła? Ponoć może być punkt dzialania sprzęgła bardziej wyczuwalny i troche ciezej może chodzić pedał.

 

Napisz o swoich doświadczeniach.

 

Więc wychodzi na to, ze najprawdopodobniej wymieniłem sprzęgło i dwumas na darmo. Choć sprzęgło czasem szarpało i miało juz 170 kkm wiec wymiana nie zaszkodziła. Ale na cholere ten dwumas wymieniłem to nie wiem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
odpowietrznik na załączonym schemacie to element nr 16 realoem

Na forum było już wielokrotnie jak odpowietrzyć. Przy okazji przepompuj stary płyn z pompki.

 

Mi sprzęgło ślizgało się, do czasu gdy usunąłem zawór CDV, nr 14 z zewnątrz wygląda on jak zwężka. Tutaj masz więcej na ten temat:CDV

 

w jakich okolicznościach Ci sie ślizgało sprzęgło?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ja mam usunięty CDV całkiem i komfort przy zmianie biegów poleciał też całkiem...

Sprzegło jest bardziej newralgiczne, bardziej czułe, mniej tolerancyjne.

Nawet budą telepnie jak puszczę sprzęgło milimetr dalej, niż powinienem..

Jak już po kilkudziesięciu razach nauczysz się operować sprzęgłem, to na zajutrz ponownie uczysz sie jechać. Dramat.

Ciekawe jak jest ze zmodyfikowanym zaworkiem..

Opublikowano

apropo to co napisano na zeckhausen, to są tam podane wszelkie środki ostrożności oraz przy okazji możliwość zakupu u nich zaworka.

 

Ja sam wymontowałem zaworek po czym przewód minimalnie ukierunkowałem i wkręciłem w miejsce zaworka, Przed tym zalałem zbiorniczek do pełna płynem a na koniec poprosiłem kogoś do pomocy w odpowietrzeniu.

 

U mnie nie było tragedii ze sprzęgłem, poprostu czasami gdy chciałem energicznie ruszyć ewidentnie ślizgało się sprzęgło zamiast wyrywać do przodu. Faktem jest że sprzęgło pracuje w innym punkcie, tzn. "niżej ciągnie" natomiast z zaworkiem CDV po przekroczeniu pewnego punktu miało wyczuwalną zwłokę około 0,5 sekundy.

 

tutaj kilka fotek zdemontowanego zaworka:1;2;3;4;5;6;7;8;

BMW
Opublikowano
Ja mam usunięty CDV całkiem i komfort przy zmianie biegów poleciał też całkiem...

Sprzegło jest bardziej newralgiczne, bardziej czułe, mniej tolerancyjne.

Nawet budą telepnie jak puszczę sprzęgło milimetr dalej, niż powinienem..

Jak już po kilkudziesięciu razach nauczysz się operować sprzęgłem, to na zajutrz ponownie uczysz sie jechać. Dramat.

Ciekawe jak jest ze zmodyfikowanym zaworkiem..

 

aż tak źle? z tego co piszesz to po usunięciu tego zaworka to sprżegło stało sie bardzo nieprzyjemne a wręcz koszmarne.

 

no ale przeciez M5 nie ma tej zwężki i jest ok

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

No bo M5 nie może mieć żadnego "delay" w działaniu sprzęgła - a czy jest tam komfort, nie wiem - nie jezdzilem,

ale w koncu to sportowa wersja, nie?

 

Dlatego polecają zmodyfikowane zwężki, a nie calkowite usunięcie.

Moim zdaniem usuniecie CDV robi wiecej szkód niż pożytku - przy błedach w puszczaniu sprzegla, co prawda sprzeglo uslizgu nie ma, ale obciąża reszte ukladu napedowego i rzekłbym że elementy zawieszenia także.

Opublikowano

być może w 530D skutki usunięcia są takie jak opisujesz, w końcu to diesel z dużym momentem.

natomiast u mnie 2,0 benzynce raczej się narzeka na brak tej agresywności ;) i nie mam za bardzo czym skatować owe podzespoły. Moje odczucie komfortu po demontażu jest pozytywne.

 

Wracając do problemu autora wątku, zalecam wymianę płynu w układzie sprzęgła oraz kontrolę jego szczelności.

Stary brudny i zużyty płyn, może powodować problem z wysprzęgleniem. Jeżeli wymiana płynu nie przyniesie pozytywnego rezultatu to wg mnie konieczne będzie zdemontowanie sprzęgła.

 

Napisz czy sprzęgło również ma uślizgi w momencie gwałtownego przyspieszenia ale nie tuż po wysprzęgleniu. Jeżeli tak to wskazywało by to na tarczę którą już wymieniłeś, jeżeli tylko po wysprzęgleniu to na system sterowania sprzęgłem czyli pedał - pompę i cylinder wysprzęgnika.

BMW
Opublikowano
być może w 530D skutki usunięcia są takie jak opisujesz, w końcu to diesel z dużym momentem.

natomiast u mnie 2,0 benzynce raczej się narzeka na brak tej agresywności ;) i nie mam za bardzo czym skatować owe podzespoły. Moje odczucie komfortu po demontażu jest pozytywne.

 

Wracając do problemu autora wątku, zalecam wymianę płynu w układzie sprzęgła oraz kontrolę jego szczelności.

Stary brudny i zużyty płyn, może powodować problem z wysprzęgleniem. Jeżeli wymiana płynu nie przyniesie pozytywnego rezultatu to wg mnie konieczne będzie zdemontowanie sprzęgła.

 

Napisz czy sprzęgło również ma uślizgi w momencie gwałtownego przyspieszenia ale nie tuż po wysprzęgleniu. Jeżeli tak to wskazywało by to na tarczę którą już wymieniłeś, jeżeli tylko po wysprzęgleniu to na system sterowania sprzęgłem czyli pedał - pompę i cylinder wysprzęgnika.

 

no to teraz znów sie zastanawiam czy rzeczywiscie powinienem wymienić ten zaworek czy nie. auto u mnie nie robi żadnych kangurków przy ruszaniu czy zmianie na 2

 

wymieniałem plyn hamulcowy ale przez odpowietrzniki w hamulcach + uzupełnianie w zbiorniczku. Myślicie, ze stary płyn zostal w układzie hydraulicznym sprzegła? w zbiorniczku one chyba są oddzielone przegrodą tak? Jest jeden zbiorniczek jako całośc ale w rzeczywistosci są dwie komory tak?

 

Stary, brudny plyn powoduje problemy z wysprzęglaniem, czyli do końca nie rozłacza tak? ale to chyba nie ma związku z uślizgami na 5 i 5 biegu?

 

U mnie sprzęgło było wymienione latem i stare sprzęgło po zdemontowaniu było tylko troche cieńsze od nowego, generalnie wygladało ok.

 

U mnie właśnie nie ma problemów ze ślizganiem sie sprzęgła zaraz po zmianie biegu tylko kiedy juz zapne 5 a czaem 4 jade na tym biegu już jakiś czas i mam np 2200-2700 obr odpuszcze gaz i zaraz wdepne w podłoge to wtedy jest uślizg. Tak jakby sprzęgło nie było dociskane wystarczająca siła do napędu i kiedy jest duży moment to sie uślizguje.

 

co radzicie? w pierwszej kolejności wymienie płyn hamulcowy w tym układzie sprzegła, jesli to nie pomoże to jużnie wiem gdzie szukac

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Może masz zatłuszczona tarczę. Moze gdzies przeciek ze skrzyni jest i idzie na tarczę. Nie wiem....

A może problem z dociskiem, może ci mechanik go nie wymienił, wymieniajac sprzegło..

 

 

Co do tego CDV, to w skrócie głownie chodzi mi o to, że skok 1mm, odpowiada 1cm gdzieindziej - tak w uproszczeniu opisując jego czułość.

Opublikowano
Może masz zatłuszczona tarczę. Moze gdzies przeciek ze skrzyni jest i idzie na tarczę. Nie wiem....

A może problem z dociskiem, może ci mechanik go nie wymienił, wymieniajac sprzegło..

 

 

Co do tego CDV, to w skrócie głownie chodzi mi o to, że skok 1mm, odpowiada 1cm gdzieindziej - tak w uproszczeniu opisując jego czułość.

 

mechanik wymienial sprzegło kompletne, jak patrzyłem na stara tarcze to wygladała normalnie nie była nigdzie czymś zalana, sugerowałem mu też i pytałem czy nie ma jakiś wycieków ze skrzyni ale mówił, ze też ogladał i wycieków nie było.

 

Pierwsze co zrobie to wymienie plyn w układzie sprzęgła i solidnie odpowietrze. Pytanie mam jeszcze tylko jak sprawdzić czy wysprzęglik jest w porzadku?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie plynu hamulcowego, również z ukladu sprzegła nie poprawiło sie. Dalej są uślizgi przy mocnym wdepnięciu gazu na 4, 5 biegu. Nie mam już pomysłów co robić.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 rok później...
Opublikowano
czy ktos juz zwalczył ten temat? U mnie objawia się tak, że przy przyspieszaniu z pedałem w podłoge w pewnym momencie tak jakby układ napędowy się rozłączał (lub tak jakbym wcisnął maksymalnie sprzęgło + pojawia się tak jakby szarpnięcie i stuk). Natomiast nic się nie ślizga nawet przy ostrym ruszaniu czy zmianie biegów. Sprzęgło założone nowe LUK, dwumas podobno jeszcze jest OK. Sprzęgło wymienianie przez Radek540V8 także raczej poprawnie założone :) Zakupiłem teraz nowy wysprzęglik (ASO) przy skrzyni, ale nie sądze żeby to coś dało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.