Skocz do zawartości

525D Tourng amortyzatory przód - czy to są objawy zużycia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zacznę od tego, że pisałem jakiś czas temu o tym, że w jeden piękny mroźny dzień zamarzło mi coś w przednim zawieszeniu (prawdopodobnie olej w amorkach). Auto bujało się góra dół jeszcze po przejechaniu nierówności i strasznie waliło po zawieszeniu.

Od tego czasu auto wydaje się twardsze, na nierównościach cały samochód bardziej skacze góra dól, czuje bardziej każdą studzienkę i nierówność.

Można obstawiać, że te amortyzatory szlak trafił po zamarznięciu ?

 

Byłem na sprawdzeniu zawieszenia i niby amortyzatory są idealne a teraz uwaga pierwszy raz widziałem taki test amortyzatorów:

1 etap: przednie koła wjeżdżają na podniesione z kanału płyty coś w rodzaju krawężnika

2 etap: płyty gwałtownie się chowają a koła spadają bezwładnie

3 etap: komputer pokazuje nacisk w kilogramach i jakieś procenty (u mnie to było chyba 1490kg i 49% tak samo z przodu jak z tyłu)

 

Można ufać takiemu testowi ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Można ufać takiemu testowi ?

Testy amortyzatorów są dla dziewczynek i bardzo rzadko spotkałem, żeby w BMW mówiły prawdę. Zawsze są optymistyczne. Chyba, że z tyłu wywalone są poduszki belki, wówczas wykażą, że amortyzatory są do wyrzucenia.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Mi tej zimy również marzły z przodu gdy było poniżej -5C , gdy temperatura wracała do zera wszystko wracało do normy, ewentualnie po przejechaniu 20 km zaczynały pracować,

nadal ich nie wymieniłem, w tym tygodniu byłem na przeglądzie i ich test wykazał że mają po 75% sprawności. Przyznam że teraz zachowują się normalnie ale kolejna na kolejną zimę to napewno je wymienię.

BMW
Opublikowano
No właśnie, co jest z tymi amorami w e39, mnie i koledze też przymarzały zimą. Teraz niby trzymają, ale lewy chyba trochę stuka.
Artekk
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Można ufać takiemu testowi ?

Testy amortyzatorów są dla dziewczynek i bardzo rzadko spotkałem, żeby w BMW mówiły prawdę. Zawsze są optymistyczne. Chyba, że z tyłu wywalone są poduszki belki, wówczas wykażą, że amortyzatory są do wyrzucenia.

 

Byłem na przeglądzie i dodatkowo zrobiłem test amortyzatorów.

Miałem test na płytach, które wibrują testując tłumienie.

Na wydruku wyszło mi PP 75% PL 75% a tył PT 60% LT 58%.

Tył był wymieniany w 2007r, zrobiłem od wymiany 20kkm.

Czy to możliwe, że tak szybko siadły amortyzatory??

003.jpg
Opublikowano
No właśnie, co jest z tymi amorami w e39, mnie i koledze też przymarzały zimą. Teraz niby trzymają, ale lewy chyba trochę stuka.

 

 

To jest, że gdy się nie wymienia na czas osłon i odboji to amorki są narażone na zanieczyszczenia z koła, jak w każdym innym aucie. Ja u siebie wymienię osłony gdy będę zmieniał amorki przed zimą, takie mam plany bo być może ją sprzedam do tego czasu.

 

Faktem jest, że po ustaniu mrozów one nadal pracują względnie i nie widzę obecnie powodów abym je wymienił wcześniej.

Gdy amortyzatory są zamarznięte najszybciej ucierpią łożyska amortyzatorów ( mocowanie w kielichu) ewentualnie inne elementy które są już wypracowane. Najważniejsze jest to jakimi drogami się poruszasz, bo przyznam że w Rzeszowie stan dróg jest rewelacyjny w porównaniu do innych miast.

BMW
Opublikowano

Byłem na sprawdzeniu zawieszenia i niby amortyzatory są idealne a teraz uwaga pierwszy raz widziałem taki test amortyzatorów:

1 etap: przednie koła wjeżdżają na podniesione z kanału płyty coś w rodzaju krawężnika

2 etap: płyty gwałtownie się chowają a koła spadają bezwładnie

3 etap: komputer pokazuje nacisk w kilogramach i jakieś procenty (u mnie to było chyba 1490kg i 49% tak samo z przodu jak z tyłu)

 

Można ufać takiemu testowi ?

 

Jakiś miesiąc temu robiłem przegląd i wyszła mi następująca sprawność amortyzatorów (E39 523i sedan):

- lewy przód 80%

- prawy przód 79%

-lewy tył 63%

- prawy tył 63%

 

Zauważywszy istotną różnicę sprawności pomiędzy przodem a tyłem zapytałem pracownika stacji diagnostycznej czy te tylne amortyzatory należy już wymienić. Odpowiedział mi że wszystko jest w porządku gdyż w tym aucie tak powinno być. Nie wiem jednak na ile można mu wierzyć, gdyż to przecież nie jest specjalista od tej aut tej marki.

Jestem ciekaw się czy producent samochodu określił jaka jest minimalna (dopuszczalna) sprawność dla poszczególnych kół (przód/tył).

 

tomekds4 jeżeli masz sprawność na poziomie 49% to obawiam się że może być za niska.

Jeżeli chodzi zgodność wyniku pomiaru z rzeczywistością to dobrym wyjściem byłoby podjechanie na inną stację diagnostyczną i porównanie wyników.

Opublikowano

"Testy amortyzatorów są dla dziewczynek i bardzo rzadko spotkałem, żeby w BMW mówiły prawdę. Zawsze są optymistyczne. Chyba, że z tyłu wywalone są poduszki belki, wówczas wykażą, że amortyzatory są do wyrzucenia.

"

 

Coś w tym jest, bo z tyłu mam amortyzatory praktycznie nowe a niby są tam samo zużyte jak przednie.

Opublikowano
Panowie to na jakich amorkach jeździcie ze wam marzna i to przy takich temperaturach? Szczerze nie słyszałem o czymś takim, albo gówniane amortyzatory, albo teraz taki szit produkuja. Ja mam Sachsy i nic nie zamarza wszystko ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.