Skocz do zawartości

luz na kolumnie kierownicy co z tym zrobic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam jak w temacie mam problem z układem kierowniczym w moim e34. wykonując krótkie ruchy kierownica wyczuwalne jest stukanie... autko jest po wymianie kompletnych drażków kierowniczych, wspornika, tulei... dotykając kulumny kierowniczej pod maską wyczuwalny też jest luz. co może być tego przyczyną? znajomy wspominał ze w niektórych modelach aut można zniwelować ten luz poprzez dokręcenie kolumny kierownicy... jest to możliwe w bmw?
Opublikowano

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525i-M50/ECE/L/M/1992/02/mg-32/ill-32_0293/

Jest taka możliwość,między czterema śróbami patrz rys.znajduje się nakrętka a w niej śróba do regulacji,musisz odkręcić nakrętkę i lekko wkręcić śróbę regulacyjną,tylko z wyczuciem,zbyt mocne wkręcenie spowoduje gorszą pracę przekładni(może kierownica nie odbijać ze skrajnego położenia).

Nur bmw e32
Opublikowano
zanim ruszysz to co kolega marek1132 ci pokazał sproboj sruba na kolumnie ja mialem to o czym piszesz i to bylo to sciagasz obudowe po kolumna we wnetrzu auta ukaze ci sie taka nakretka na kolumnie kierowniczej pod klucz 32 lub 33 nie pamietam dokladnie i tym likwidujesz to denerwojace stukanie

 

dokładnie!!! Przynajmniej tak jest u mnie właśnie w tym miejscu jest taki luz, tylko mam problem.

 

http://img10.imageshack.us/img10/1897/71332245.png

 

Śruba jest już skręcona na maksa i boje się bardziej kręcić ale mimo to nadal jest w tym miejscu luz. Czy można dokupić ten sam drążek kolumny???

  • Członkowie klubu
Opublikowano
ja też mam luz :( . dowiadywałem się o tym i wiem,że można skręcic na tej śrubie, ale przy wiekszej predkości nie ma wspomagania. jedzie się jakby bez... najlepiej szukac używanej po niewielkim przebiegu,bo nowa kosztuje około 5tys.

 

Co kosztuje 5 tys. :?:

003.jpg
Opublikowano
W żadnym wypadku nie tracisz wspomagania pokręć w jedna lub w drugą strone i zauważysz ze kasuje sie luz śruba chodzi bardzo cieżko więc sie nie bój jeżeli juz faktycznie przykręciłeś na maksa i dalej stuka to musisz szukać przyczyny gdzie indziej jak złapiesz za tą śrube i poruszasz kierownicą to wyczujesz czy masz tutaj luż czy gdzie indziej
Opublikowano
ja też mam luz :( . dowiadywałem się o tym i wiem,że można skręcic na tej śrubie, ale przy wiekszej predkości nie ma wspomagania. jedzie się jakby bez... najlepiej szukac używanej po niewielkim przebiegu,bo nowa kosztuje około 5tys.

 

 

Bzdura. Ja skręciłem i jest bajka, jedyny minus to taki że nie masz w tedy regulacju kierownicy, a to że wspomagania nie ma to chyba wiele wspólnego z tym nie ma.

 

A 5tys to raczej chyba przekładnia a nie kolumna.

Opublikowano
no faktycznie przykręciłem tę śróbę z tą nakrętką i niewiele pomogło.... jak znajdę chwile to rozbiorę kolumnę od środka i sprawdze jeszcze tam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.