Skocz do zawartości

Demontarz klimatronika BMW E46 320d 2000r


kaszanowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam wielką prośbę. Może wie ktoś jak wyjąć klimatronik z BMW E46 320d? Z radiem nie ma najmniejszego problemu jednak z klimatyzacją już tak. Nie widać tam żadnych zaczepów ani haczyków. Próbowałem już różnymi sposobami i nic. A nie chcę czegoś połamać. Muszę je wyjąć bo mam do wymiany taką małą plastikową część do trzymania równej temperatury w aucie. ( rzuca mi temperaturą i obrotami wentylatora ). Mam już to kupione lecz nie mogę zdjąć klimatronika.

 

Proszę o pomoc. :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ci kupic sam naprawieam BMW tam sie dowiesz jak robic takie rzeczy!

Wymontowanie:

-wymontować radioodbiornik,

-siegnac przez otwor dostepny po wymontowaniu radia za zespul regulacji i wypchnac go mocno. Zespol regulacji mocuja u gory dwie i u dolu takze dwie klamry blachy,

-odlaczyc z tylu wszystkie zlacza wielostykowe. W tym cely wcisnac wystep i odchylic kabłąk ryglujacy o 90 stopni co powoduje wysuniecie zlacza z elementow prowadzacych,

-wyjac zespol regulacji ogrzewania

Gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaszanowski..... a co to za czesc wymieniasz w klimatroniku? jak to sie nazywa? i ile kosztowalo? trzeba cos przelutowac czy tylko podmianka? :modlitwa: bede wdzieczny za odpowiedz.

 

pozdrawiam

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pudel za informację. Zaraz biorę się do roboty!!!! A co do części to nie wiem jak to się nazywa. Mam to prosto z Niemiec i nic na opakowaniu nie pisze za wyjątkiem oryginalności BMW. Jest to taka mała plastikowa fajeczka. Jak widzę nie ma tu nic do lutowania tylko małe wejście na wtyczkę. Zaraz zacznę to rozbierać jak skończę to dam wam znać jak i czy to działa. Takie informacje uzyskałem od bardzo dobrego elektryka który dużo pracuje przy marce BMW w Poznaniu - więc wydaje mi się że raczej wie o co chodzi.

A więc biorę sie do roboty.

JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC!!!!!! :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Wszystko poszło sprawnie. Klimatronik wyjęty część wymieniona. Jednak nic to nie pomogło. Okazało się że był to czujnik temperatury, który jest jednak sprawny jak się teraz okazało. A wentylator nadal podaje nierówno powietrze. Może ktoś wie jaka część jest za to odpowiedzialna i jak się nazywa. Chodzi mi dokładnie o to że ustawienia obrotów są np. na minimum a klimatyzacja wali powietrzem raz na max raz zwalnia na zadany poziom bez znaczenia czy jest na ręcznym czy w automacie. Najczęściej jednak wskakuje na najwyższe obroty po czym zwalnia i nadal przyśpiesz.

 

Proszę o jakieś rady.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o jeża czyli tzw. opornica klimatyzacji. To ona odpowiada za sterowanie obrotami.

 

A gdzie dokładnie znajduje się ta "fajka" czyli czujnik temperatury?z tyłu panela od klimatyzacji? U mnie wygląda na to, że własnie ten czujnik padł bo po pewnym czasie jak jadę na trasie zaczyna mi sie coraz cieplej w aucie robić...musze wyłaczyć i wlączyć na nowo...Chyba że to wina tego wentylatora co chłodzi procesor w panelu?? Co Wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturb a Ty wymieniales tego jeza?? Co to jest :) jakies lutowanie? :) bo opornik to kojarzy mi sie z typowo elektroniczna robota... da rade to samemu zrobic? :modlitwa:

dzieki za info BTW :)

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Doczytałem się coś już na temat tego jeża czyli opornika reduktora - rezystora. Ale teraz pytanie czy cały rezystor wysiadł czy tylko opornik. Cena opornika to jakieś 40 pln a z rezystorem ok. 150 pln. Więc różnica jest znaczna. Tak po za tym wiecie gdzie znajduje się ten opornik z rezystorem w aucie. Opornik wygląda tylko na taką wtyczkę do reduktora więc nie ma tam nic do lutowania ale gdzie jest i jak się za niego zabrać???

Natomiast co do tego czujnika temperatury to znajduje się po prawej stronie klimatronika. Jak wysuniesz szafkę to na dole po prawej będzie wystawać taka biała plastikowa mała płytka z gniazdkiem wpiętym kablem. To jest właśnie wsunięty w tunel wętylacyjny czujnik temperatury. Zrobisz to sam bez najmniejszego problemu. Mi zajęło to dzisiaj jakieś 40 minut wraz z rozbiórką i montażem.

Napiszcie jak wiecie gdzie jest dokładnie ten opornik z rezystorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeż - masz link do gościa z allegro co to sprzedaje:

http://moto.allegro.pl/item560397333_rezystor_dmuchawy_jez_bmw_e46_x3_nowy.html

 

A gdzie sie znajduje dokładnie to Ci nie powiem bo nie wiem:)

 

Może ktoś wskaże kto wymieniał bo nawet w częściach nie mogę tego znaleźć

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47/ECE/L/N/2000/11/mg-64/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ostatnio dowiedziałem się o nowej być może przyczynie skoków obrotów wentylatora. Jeden z elektryków stwierdził że jedną z przyczyn tych nieszczęsnych obrotów może być zbyt niski poziom gazu w układzie klimatyzacji. Może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?

Ja osobiście postawił bym również na jeża jak większość jednak warto sprawdzić każdą opcję. Jeżyk kosztuje ok 250 pln natomiast wymiana freonu plus sprawdzenie szczelności układu i wymiana oleju 150 pln. To tak dla zainteresowanych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.