Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od dawna mam takie stuknięcia metaliczne w okolicach wału, wymieniłem łącznik elastyczny .....Kilku fachowców sprawdzało co to może być i bez skutku....rozkładają ręce...

 

Zaznaczam że takie coś słyszałem w 3 na 5 bmek jakimi miałem okazję pojeździć (właściciele nie zwracali na to uwagi ;-)

 

Więc opierając się na wiedzy Kolegi z forum bmw-sport będę chciał "naprawić" wieloklin na łączeniu wału napędowego (na 90% to z tamtą dociera dziwny stukot)

 

Do sedna:

- jak rozebrać wał ? (z jednej strony jest przykręcony do skrzyni więc nie ma problemu, pośrodku podpora, a z tyłu przegub przy dyferencjale)

Ale jak go rozłączyć w środku na dwie części ? jest tak skręcony, czy może tylko wsunięty ???

- oraz jaki wypełniacz zastosować na wieloklin ? jest jakoś wypełniacz metalopodobny który nie był by klejem ?

 

zastanawiam się nad klejem FORCH niebieskim (mocny i daje się zdemontować)

Edytowane przez maciek1024

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
po środku jest wsunięty jeden w drugi pociągniesz i się rozłączy :cool2: zajrzyj tu > http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CB11&mospid=47441&hg=26&fg=10
Opublikowano
o to mi chodziło, dzięki

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
kurcze zaraz zaraz :shock: ty masz e46 330d tak ???? :doh: jak tak to ten link :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10
Opublikowano (edytowane)

330d, realoem znam i zapoznałem się z dokumentacją,....

 

tylko nie byłem pewien czy jest to blokowane jakąś śrubą czy tylko wsuwane...

Edytowane przez maciek1024

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
ale wiesz już o co kaman ??

 

jest wsuwany, takie info satysfakcjonuje mnie w 100% :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Wieloklin trzeba posmarować pastą miedzianą. Albo nałożyć taśme teflonową.

tak ale kolega ma tam zamiar smarować jakimś klejem,skończy sie tak że trzeba będzie wyważyć wał.Po kilku kilometrach klej sie wysypie od obciążeń i trzeba będzie znowu go wyważać.Osobiście bardzo wątpie żeby na wieloklinie pojawił się luz co sugeruje autor.Prędzej sie pojawi na krzyżakach.Juz raz pisałem że koszt wyważenia wału np. w Wetle Cardan Service to 280zł netto.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Wieloklin trzeba posmarować pastą miedzianą. Albo nałożyć taśme teflonową.

tak ale kolega ma tam zamiar smarować jakimś klejem,skończy sie tak że trzeba będzie wyważyć wał.Po kilku kilometrach klej sie wysypie od obciążeń i trzeba będzie znowu go wyważać.Osobiście bardzo wątpie żeby na wieloklinie pojawił się luz co sugeruje autor.Prędzej sie pojawi na krzyżakach.Juz raz pisałem że koszt wyważenia wału np. w Wetle Cardan Service to 280zł netto.

 

klej podobno jest odpowiednio mocny i skoro on się wysypie to pasta miedziana tym bardziej się "wyciśnie" ??????

 

klika gramów kleju równo nałożonego spowoduje niedowarzenie wału ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
pastą miedzianą smaruje się po to żeby połowki wału mogły względem siebie pracować.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
pastą miedzianą smaruje się po to żeby połowki wału mogły względem siebie pracować.

 

nie chcę skleić 2 części wału ;-)

 

nie sądzę aby istniał tak wytrzymały klej

 

chodzi o wypełnienie szczelin między klinami

 

dlatego wybieram klej do gwintów (mocne, elastyczne spoiwo)

 

nie ma to sensu ? interesują mnie wszystkie opinie

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
jak to jurek owsiak mówi ''róbta co chceta '' :dance:

 

jasne, ale nie ma sensu powielać błędów ;-)

 

jeśli taka minimalna ilość spoiwa ma spowodować niedowarzenie wału to nie ma sensu !

 

ale jak tego nie zrobię to nie dowiem się czy faktycznie dyfer jest do wymiany ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
wiem że nie chcesz skleić,ale uważam niemal na 100% że przyczyną tych stuków nie jest luz na wieloklinie
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
wiem że nie chcesz skleić,ale uważam niemal na 100% że przyczyną tych stuków nie jest luz na wieloklinie

 

zdejmowałem wydech i osłonę już 3 razy, sprawdzałem wszystko, nie jestem w stanie powiedzieć czy to wieloklin, czy dyfer ale na 100% nie krzyżak

 

Odgłos "pykania" niesie się po wale i brzmi identycznie jak by uderzać elektrodą w wał

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
to odkręć wał od mostu i pokręć flanszą lekko w obie strony,mam dokładnie ten sam problem.U mnie powodem pukania jest most.Ja akurat olałem to bo słychać tylko przy wrzuceniu jedynki i też nie zawsze.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
to odkręć wał od mostu i pokręć flanszą lekko w obie strony,mam dokładnie ten sam problem.U mnie powodem pukania jest most.Ja akurat olałem to bo słychać tylko przy wrzuceniu jedynki i też nie zawsze.

 

rozkręcę to w sobotę i dokładnie sprawdzę przed "klejeniem" ;-)

 

ale czy dyferencjał w miejscu o którym wspominasz nie powinien mieć minimalnego luzu ???

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

jak słyszysz pukanie przy kręceniu to znaczy że luz jest za duży.

Zanim rozpołowisz wał zaznacz sobie miejsce składania,bo jezeli nie złożysz tak jak był to pukanie będzie najmniejszym problemem :wink:

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
jak słyszysz pukanie przy kręceniu to znaczy że luz jest za duży.

Zanim rozpołowisz wał zaznacz sobie miejsce składania,bo jezeli nie złożysz tak jak był to pukanie będzie najmniejszym problemem :wink:

 

oczywiście zaznaczę, zdaję sobie z tego sprawę :-)

 

dzięki za wszelkie informację (tym razem nie skręcę całości dopóki w 100% nie będę pewien powodu "pukania" ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moim zdaniem to nie to puka, zacząłbym na Twoim miejscu od wymiany wszystkich tulei gumowych mocowania dyfra.
Pozdrawiam
Opublikowano
moim zdaniem to nie to puka, zacząłbym na Twoim miejscu od wymiany wszystkich tulei gumowych mocowania dyfra.

 

takie "drobiazgi" to na starcie odpadają :-(

 

w momencie "puknięcia" dyfer nie zdąży nawet drgnąć, nie ma przyłożonej odpowiedniej siły..... a w wale słychać metaliczne "pyk"

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

"Tyknięcie" może wystepować na wieloklinie, własnie z racji "suszy" i warto to nasmarować. Nie kleić :D Mowa i wieloklinie od strony dyfra, na tym przegubie. I tutaj też może być problem, bo en element też czasami "tyka".

Ewentyalnie dyferencjał konczy zywot.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.