Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam e36 coupe z silnikiem M52B20 .Chciałem zmienić kolektor ssący od 2,5 lub od 2,8 czy da radę?Idąc dalej pytanie dotyczy też wtryskiwaczy?

pozdr

Opublikowano
Witam,

Mam e36 coupe z silnikiem M52B20 .Chciałem zmienić kolektor ssący od 2,5 lub od 2,8 czy da radę?Idąc dalej pytanie dotyczy też wtryskiwaczy?

pozdr

m52b20 to nie jest 2,5, chyba ze cos pomyliles. jezeli masz 2,5 to odezwij sie do uzytkownika "korona" ma kolektorki od m50 juz pod m52.

tylko ze taka zmiane robi sie w m52b28...

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
Pewnie że to nie jest 2,5 , chodzi mi o M52 2,0 .Z tego co się dowiedziałem to kolektor taka samo pasuje , tylko się zastanawiam na jakie zmienić wtryskiwacze - czy od 2,5 czy od 2,8 ?Mam zamiar też zmienić cały układ wydechowy od 2,8
Opublikowano
Kolego ale każdy z nas ma igłe....Stała rok w suchym garażu,kupiona od dziadka lub doktora i przebieg tylko 120 tys km...Oczywiscie wizualnie też jest igła....Tak wygłąda przeciętne bmw każdego użytkownika tego forum...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ale każdy z nas ma igłe....Stała rok w suchym garażu,kupiona od dziadka lub doktora i przebieg tylko 120 tys km...Oczywiscie wizualnie też jest igła....Tak wygłąda przeciętne bmw każdego użytkownika tego forum...

oj maniek przestań, moja to jest pruchno przy waszych

 

a na powaznie, to lepiej popytaj sie kogos kto sie zna czy te przerobki cos dadza, i czy jakos nie zaszkodza, w kolektorze od m50b25 masz wieksze kanaly dolotowe niz od 2.0, nie wiem po co ci te wtryskiwacze od 2,5 lub 2,8, przeciez i tak wiecej paliwa nie bedzie musialo przez nie przeleciec, a wydech?? nie wiem czy to w ogole warte swieczki, wolalbym np. wstawic barany i jakis nazwijmy to "dedykowany" dolot markowej firmy...

Opublikowano

Mam M52B28 i po przeanalizowaniu tematu z kolektorem od M50 odpuscilem sobie. Widzialem kilka wykresów z hamowni po zamontowaniu kolektora, daje przyrosty powyzej 5000 obr/min, dół jest złabszy niż w serii. Moment obr. spada w całym zakresie. Bardziej zależy mi na elastyczności silnika niż na piłowaniu go do odcinki żeby było szybciej. M52B28 ma taką samą moc co M50B25 ale dużo wiekszy moment obr. i o to chodzi. Zastanawiam się nad kolektorem wydechowym od M3 i AirBox'em SIMOTA to nie popsuje momentu a na pewno polepszy.

 

 

Moja 328i Touring

http://images32.fotosik.pl/311/40a11237f8e49b71m.jpg

Opublikowano

ja mam m52 2.8 z kolektorem od m50 i jest przyrost mocy bo byłem na hamowni

w standardzie: moc 194KM moment 280Nm

po zmianie: moc 218KM moment 281Nm

chyba się opłaciło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam m52 2.8 z kolektorem od m50 i jest przyrost mocy bo byłem na hamowni

w standardzie: moc 194KM moment 280Nm

po zmianie: moc 218KM moment 281Nm

chyba się opłaciło

 

no tak ale czy rzeczywiscie jest to przyrost ktory cokolwiek poza roznica na wykresie przyniesie jakies wymierne korzysci np. w postaci lepszego kopa od dołu obrotow?? czy moze jest to tak jak kolega "Piona" wczesniej pisal, moc owszem wzrosla ale tylko przy wysokich obrotach! zreszta byles na hamowni to pokaz wykres i wtedy nie bedzie niedomowien,

 

poza tym chcialbym przypomniec ze autor ma silnik m52b20 wiec nie wiadomo czy zmiana kolektora cokolwiek polepszy

Opublikowano

nie wiem jak będzie w innym przypadku u mnie podziałało

czy czuć... specjalnie nie ale zawsze kilka kucyków do przodu

jeżeli chodzi o tą maksymalną moc to osiąga ją poniżej 6 tyś.

 

wszystko to pisałem w ramach informacji a nie rady

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przedmówcy pisali, że sam kolektor ssący od M50b25 i sam wydech od M52b28 nic nie daje, a ja mam pytanie czy te przeróbki w połączeniu z chipem robionym pod konkretne auto ma sens?

Oczywiście pytanie czysto teoretyczne i nie oczekuje jakiś konkretnych rozwiązań ale właśnie sie zastanawiam nad takimi modami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.