Skocz do zawartości

Czemu grzeje tylko jedna strona (po zapowietrzeniu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam znowu problem - teraz chodzi o ogrzewanie w aucie grzeje tylko jedna strefa,ostatnio zapowietrzył mi się układ po ciężkich dniach odpowietrzania od wtorku az do dżiś zaczeło grzać w aucie,tylko że teraz jest problem bo gzeje z jednej z prawej strony lewa pozostaje zimna co to moze byc czyżby jeszcze powietrze w nagżewnicy?Czy ktoś wie jak jest zbudowana nagrzewnica w E-32?a może ktoś miał taki problem jak ja i wie jak go rozwiązać?Z góry dziękuje za podpowiedzi i dozobaczenia pozdrowienia.
Opublikowano
Mam pytanie, czy zepsute elektrozawory mogą utrudnić odpowietrzenie układu chłodzenia?:) Wiem że to głupie pytaniem, ale kompletnie nie wiem co to jest i na czym polega zasada działania :)
Opublikowano
Kurde jak mam to sprawdzić?Kompletnie niemam pojęcia otym i gdzie to sie znajduje jak to sprawdzić? jak to naprawić lub uruchomić?Czy to coś to jest koło bezpieczników pod maską?Bo tylko tam jest coś takiego doczego dochodzi płyn chłodniczy. :jawdrop:
Opublikowano (edytowane)
Kurde jak mam to sprawdzić?Kompletnie niemam pojęcia otym i gdzie to sie znajduje jak to sprawdzić? jak to naprawić lub uruchomić?Czy to coś to jest koło bezpieczników pod maską?Bo tylko tam jest coś takiego doczego dochodzi płyn chłodniczy. :jawdrop:

 

Tak dokładnie tam pod taką czarną osłonką na zatrzaskach, spróbuj najpierw miernikiem - powinnosię zmieniać napięcie jak zmieniasz ciepło -zimno :cool2:

Edytowane przez Irkii
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Mam pytanie, czy zepsute elektrozawory mogą utrudnić odpowietrzenie układu chłodzenia?:) Wiem że to głupie pytaniem, ale kompletnie nie wiem co to jest i na czym polega zasada działania :)

 

teoretycznie może, odpowietrzać zawsze powinno się z załączonym grzaniem na maxa i pracującym silniku i juz lekko twrdych wężach i jeżeli grzeja dwie strony to znaczy je gorąca woda została puszczona w obieg do nagrzewnicy i powietrze wyjdzie, natomiast jak przy maxymalnie otwartym grzaniu nie będzie grzał, to powietrze dalej tam moze krążyć, jednak ta sprawa dotyczy odpowietrzenia układu ogrzewania. Przy wyłączonym zapłownie zaworki są otwarte tak więc też powietrze powinno wychodzić. Podsumowując jak grzeją dwie strony to znaczy ze "uszkodzone zaworki(otwierają się bez problemu, ale ciężko się zamykają lub jeden z nich sie niezamyka)" nie maja wpływu na odpowietrzanie. Jeżeli wogóle nie grzeje, to można powiedzieć ze jakiś (mały ) wpływ mogą mieć na odpowietrzenie układu.

A jezeli chodzi o grzanie się auta to:

visco - ale wtedy gdy grzeje sie w korkach a nie w trasie

termostat

zapowietrzony układ

pęknieta głowica

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

No więc jak byś radził to najlepiej odpowietrzyć Barto?

Bo i ja sie powoli do tego zabieram.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
jeżeli chodzi o silnik M50 B20 to on ma tylko odpowietrznik na górze chłodnicy. Zapalasz silnik rozgrzewasz go tak aby ciśnienie już było, bo jak odkręcisz odpowietrznik bez cisnienia w układzie to zapoiwetrzy ci się, bo poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest przecież niższy niz w chłodnicy i przy otwartym korku i odpowietrzniku układ zapowietrza się. Grzanie na maxa i okręcasz odpowietrznik w chłodznicy, pod wpływem cisnienia wychodzi powietrez i płyn. Operacja zawsze powtarzam parokrotnie.Ty masz pewnie M30 i jest jescze odpowitrznik na termostacie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z tego co czytam na forach to elektrozaworki często padją przy zapowietrzeniu ukladu. Chyba jest t związane z tym, że w ukladzie wzrasta ciśnienie. W autach o "słusznym" wieku uszczelnienia owych zaworków już nie są tak skuteczne duże cisnienie robi swoje i płyn przecieka do cewek i tam dokańcza dzieła. U mnie też te dwie awarie się zbiegły [zapowietrzenie układu i elektrozawory] - cewki zostaly przewiniete i wszystko jest ok [pisałem o tym kiedyś].

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
jeżeli chodzi o silnik M50 B20 to on ma tylko odpowietrznik na górze chłodnicy. Zapalasz silnik rozgrzewasz go tak aby ciśnienie już było, bo jak odkręcisz odpowietrznik bez cisnienia w układzie to zapoiwetrzy ci się, bo poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest przecież niższy niz w chłodnicy i przy otwartym korku i odpowietrzniku układ zapowietrza się. Grzanie na maxa i okręcasz odpowietrznik w chłodznicy, pod wpływem cisnienia wychodzi powietrez i płyn. Operacja zawsze powtarzam parokrotnie.Ty masz pewnie M30 i jest jescze odpowitrznik na termostacie.

 

No dokładnie taki :) , dzięki za radę.

obecnie Alfa 156 GTA SW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.