Skocz do zawartości

dyskoteka kontrolek - POMOCY


Agakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem szcześliwą właścicielką 4 letniej Bumisi 118d. Autko od nowości jest serwisowane i nigdy mnie nie zawiodło... do dziś.

Włożyłam kluczyk w stacyjkę i zaczęłam odnieżać samochód. Trwało to może 5 minut, Weszłam do środka i odpaliłam silnik. Pojawiła się kontrolka świec. Nieco mnie to zaskoczyło, bo przecież miały czas by się nagrzać, ale zlekceważyłam to. Samochód ładnie odpalił i... charakterystyczny dźwięk ostrzegawczy a wraz z nim czerwona kontrolka - brak ładowania. No cóż, olałam. Pomyślałam, że załatwie co trzeba i wrócę do tematu później. Przejechałam jakieś 2 km w jedną stronę, postój ok 2h i 2 kolejne km do domku. Przy wjeździe na parking pojawiły się kolejne kontrolki: ABS, kontrola trakcji i ręczny. Jak "blondynka" spojrzałam na wajchę - a ona opuszczona. Samochód stoi, a ABS i kontrola trakcji świeci. Dziwne, pomyślałam. Moja Bumisia zwariowała. Wyłączyło się radio. O zgrozo! I nagle sygnalizacja braku zapiętych pasów, później jeszcze kontrolka słabego aku. Matko z córką - oszalała! Myśle sobie - wyjmę akumulator, naładuję, może odzyskam władzę nad tym potworem. Otworzyłam więc klapę, podniosłam dywanik, odczepiłam zawiniątko z fabrycznie zapakowanymi kluczami i.... nie dam rady!!! Jak tu wyciągnąć aku??? No nic. Zamknęłam Maleństwo i poszłam do domu. Tak sobie myślę. Może padło ładowanie, więc świece nie miały odpowiedniej ilości prądu, stąd się dobrze nie rozgrzały. Nadszarpnęłam go przejażdżką no i mrozy też na niego wpłynęły. Aku zaczął padać i wszystkie wynalazki sterowane prądem do komputera zaczęły szaleć. Co o tym sądzicie? Proszę o pomoc. Co mogło się stać i jak wyjąć aku???

Pozdrawiam

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz, nie potrzebnie włożyłaś kluczyk do stacyjki.

Samochód stał całą noc na dworzu? I akumulator się pewnie rozładował. Wkładając kluczyk do stacyjki i zostawiając go na dłużej zwiększyłaś dodatkowo pobór proądu. Świece żarowe nie nagrzewają się kiedy kluczyk jest w stacyjce, nagrzewają się dopiero jak zapalasz samochód.

Wszystkie kontrolki zapliły się dlatego bo akumualtor się rozładował, musisz zacząć od naładowania akumulatora, jak kontrolki nie znikną to wizyta w serwisie na skasowanie błędów, dla pewności po naładowaniu podjedź gdzieś aby sprawdzić pobór proądu.

 

Żeby wyjąć akumulator musisz odkręcić klemy i mocowanie akumulatora,

(nr 5 na rysunku) jedna śrubka tego mocowania jest pod plastikową zaślepką.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=61_1948&hg=61&fg=30

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że pierwszą kontrolką jaka zaświeciła był brak ładowania. Możliwe jest, że padł jakiś bezpiecznik a reszta była tylko konsekwencją? Serwis jest nieunikniony, bo i tak się już wybierałam, ale trzeba nad tym najpierw zapanować, bo najbliższy jest 150 km od mojego miejsca zamieszkania. Dziękuję za pomoc. Teraz lecę wyjąć akumulator.

Pozdrawiam

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie może być tak, że jeśli akumultor jest słaby to kontrolki poprostu wariują...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wyjęty, co nie byłó sprawą prostą. Bezpieczniki namierzone... tylko, który odpowiada za ładowanie i jak się tam do jasnej anielki dostać??? Może i są widoczne, ale żeby do nich dotrzeć, to już nie jest łatwe. Swoją drogą bardzo skomplikpwane jest to urocze Maleństwo;-)

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tego wątku chciałem poruszyć jedną kwestię, która zastanawiała mnie od pewnego czasu. Wiadomo, że silnika diesla nie wolno odpalać od razu, należy poczekać po przekręceniu kluczyka aż zgaśnie kontrolka, tylko że seria 1 nie ma kluczyka. Samo włożenie pilota nic nie zmienia- nie zastępuje tego oczekiwania. Jak to z tym jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wyjęty, co nie byłó sprawą prostą. Bezpieczniki namierzone... tylko, który odpowiada za ładowanie i jak się tam do jasnej anielki dostać??? Może i są widoczne, ale żeby do nich dotrzeć, to już nie jest łatwe. Swoją drogą bardzo skomplikpwane jest to urocze Maleństwo;-)

AK

 

Bezpieczników nie ruszaj, nie ma potrzeby. Napewno nie przepalił się żaden od tego, że nie ma proądu.

 

Zacznij od porządnego naładowania akumulatora, bardzo możliwe, że jak go podłączysz błędy się same skasują. i nic Ci się nie będzie świecić.

 

 

Przy okazji tego wątku chciałem poruszyć jedną kwestię, która zastanawiała mnie od pewnego czasu. Wiadomo, że silnika diesla nie wolno odpalać od razu, należy poczekać po przekręceniu kluczyka aż zgaśnie kontrolka, tylko że seria 1 nie ma kluczyka. Samo włożenie pilota nic nie zmienia- nie zastępuje tego oczekiwania. Jak to z tym jest?

 

Po naciśnięciu przycisku START samochód sam decyduje o tym kiedy świece osiągną odpowiednią tempertaurę i można zapalić silnik. Zauważ, że jak zapalasz auto po dłuższym postoju na mrozie, od naciśnięcia przycisku do zapalenia mija 2-3 sekundy. Jak silnik jest ciepły albo jak tempertaura wyższa to zazwyczaj samochód zapala równocześnie z przyciśnięciem przycisku. To już nie te czasy, że trzeba czekać kilka sekund albo jak w starych Mercedesach liczyć do 20 :wink: .

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz najlepsze. Rano odłączyłam akumulator z ladowania i poszłam go zainstalować w bagażniku. Otworzyłam drzwi i łapie za klapę bagażnika. A tu niespodzianka. Zamknięte. Trochę pokombinowałam, ale bez rezultatu. Zadzwoniłam do serwisu szukając pomocy. Pan z ASO powiedział, że mam wejść do bagażnika przez kabinę samochodu lub podpiąć się pod awaryjne zasilanie. Pomyślałam, że nie będę łazić na czworaka. Podniosłam maskę, znalazłam czerwony "czepek" z plusem i nic. Nie działa awaryjne zasilanie! Czyżby obieg nie był zamknięty bez akumulatora? Hmm... dziwna sprawa. W takim razie trzeba było położyć siedzenia i zainstalować aku z tylnej kanapy. Zadziałalo. Swoją drogą bardzo dziwna sprawa, że bagażnika nie da się otworzyć bez zasilania. Bo co? Jak się wyciągnie akumulator, to już klapy nie można zamknąć? Bez sesnu.

Ps.

Rozwiązała się sprawa braku ładowania. Spadł pasek z alternatora. Tzn jeszcze nie wiem czy spadł, czy się urwał. To się jeszcze okaże:)

Pozdrawiam

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi auta jest opisane jak otworzyć bagażnik od wewnątrz podczas usterki.

Stona 20 dla samochodów przed liftingiem i strona 22 dla samochodów po liftimgu.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, faktycznie. Dziwne, że serwis o tym nie wiedział :?

Pozdrawiam

AK

 

To już nawet śmieszne jest :lol: .

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.